Aihe: Kädet osuu reisiin..
1 2 3
Jami
15.08.2005 00:42:34

Sä oot Jami äijä. Ei mulla muuta, jatkakaa.

Olen otettu. Kiitos. Mitä tuo titteli nyt sitten tarkoittaakin.

Sä oot Niskamies myös aika erikoinen persoona, mutta viime miitin perusteella myös aikamoinen muusikko. Bassoas ainakin kuuntelin ja kyllä taittui todella komeesti. Näemmä miitis.
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki!
welho
15.08.2005 01:19:39

Hoplaa!

Mulla on tosiaan, varsinkin rokkaillessa pellit aivan törkeen korkeella ja eihän se kyllä oo kaikkein ergonomisin malli, mut mun (ja äiteen) mielestä todella hyvän näkönen:)

Toisaalta mulla on myös todella pitkät kädet (näytää apinalla jos seisoo kädet sivulla) ((johtuu toki myös naamasta)) joten eipä tuosta peltien korkeudesta nyt niin haittaakaan ole! Ainoastaan jos vetää tiukkaa crashkomppia lujaa ja kauan niin se ottaa voimille mut nuorehkona vielä jaksaa! Sit kun paappaannun niin laitan pellin paappakorkeudelle! Oon myös ajellut nuorempana pakkasessa vähissä vaatteissa mopolla joten eiköhän nuo nivelet oo jo mennyttä kalua!!

Tulipa muuten mieleen sellanen juttu ku pukkas kaks keikkaa samalle päivälle...Pistin setin aamulla pystyyn keikkapaikalle ja lähdin toiselle keikalle. Tulin sitten ehtoolla takas aamuiselle mestalle ja veto alkoikin heti pian.. Siinä sitten ihmettelin ku setti lähti että miksi pellit on oudon matalalla?? No kitaristi oli tehnyt soundchekin ja se ei ollut yltänyt pelteihin:D

Peltien korkeella pitämisessä on muuten mikittäessä sellanen etu että ne ei vuoda tomimikkeihin. Miinuspuoli on sitten taas se että ne on oikeestaan lavalla laulumikkien korkeudessa joten jos laulaja jättää mikin ständiin ja lähtee jammailemaan niin aika iloisesti pukkaa rässipeltiä laulajan mikistä..

Oon ainaskin omille oppilaille koittanut jankata jo kulunutta lausahdusta älkää tehkö niinkuin mä teen vaan tehkää niinku opetan! Koitan opettaa todella pelkistettyä perustekniikkaa mistä voi halutessaan lähteä mille tielle huvittaa... Tai sitten ei.

Sitten kun alkaa olla vähän kilometrejä mittarissa ja kiinnostusta juttujen tutkailemiseen riittää niin kannattaa tehdä niinkuin parhaaksi näkee.
Jos haluaa kehittyä täytyy olla kuitenkin kokoajan silmät auki ja avoimena.. Kokoajan tuntuu löytyvän itselle uusia tekniikoita ja malleja..
Kannattaakin miettiä mikä on itselle kivaa ja tärkeetä ja mihin laittaa aikansa! Laittaako aikansa siihen että ylettää lyömään pirun korkeella olevaan peltiin ja pyörittelemään kapuloita samalla kun soittaa vai opettelisko sittenkin tasasen doublestrokerollin?;)

Mulla soittoasento lähtee hyvästä istuma- asennosta.. Sitten haen hyvän etäisyyden basariin. Sitten virveli oikeelle paikalle ja siinä se alkaa jo olla.. Vielä haitsu ja ajopelti kivasti nii kyllä jo kelpaa.. Noillahan sitä jo pärjäilee.. Pikkutomi/tomit paikalleen kuinka nyt parhaaksi näkee ja lattiatomi/tomit virvelin korkeudelle ja pieni kallistus itseen päin.. Pellit paikalleen ja siinähän sitä jo onkin setti läjässä.. Efektejä minne sattuu. Portnoyn menttaliteetti! Ootpa sitten mihin ilmansunntaan tahansa aina pitää olla jotain mitä voi lyödä;)

Itse oon tosiaan aika pitkäkoipinen koikelo joten oon huomannut että mulla toimii vähän korkeempi istuma- asento ja että setti on aika leveellä. siinä on rento vetää!

Katselen tässä samalla töllöä ja jus tulee no doubtin video. Adrianila on ainakin todella luontevan näkönen asettelu ja äijähän rokka ku hirvi.. Gwen muuten näyttää aivan samalle nyt ku kymmenen vuotta sitten!

Kävin muuten kattoos Remua tossa jokuaika sitten ja voi saateri että sillä oli "jäykähkö" tatsi:) Vedeltiin sitten ganesia tossa jollain keikalla niin pitihän sitä koittaa samaa jäykähköä hartiaseudun otetta ja kyllä muuten löyty RemuSoundi!!! Siellä se piilee selkeesti soittoasennossa!!

Vielä senverran että tuli hetki sitten 32" basari johon luontevaa lähestymistapaa saa todellakin hakea! Mielenkiintoinen ja miehekäs "jatke"=)
Ennemmän, Nopiempaa, Lujempata!!
PeeKoo
15.08.2005 19:22:13
Welhon juttu oli paitsi hauska myös täyttä asiaa. Noinhan se menee että istuma-asennon täytyy olla sellainen että raajat toimivat ja joka puolelle settiä yltää ilman liikoja punnertamisia.
Muuten, eikös Remu-soundi lähde siitä että kahauttaa ensin koiravaljakolla tai mönkkärillä kunnolla jorpakkoon...?=)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)