Aihe: soittimen pätkäsy.
1
onni
14.08.2005 23:28:03
Pitäis ottaa tosta 88.sta oktaavi pois. Eli kysymyksessä on master kiippari jossa on vasara koneisto. Onko paha rasti.
mr.muzak
15.08.2005 02:50:07
Ei kait siinä mitään, saha käteen vaan. Mä olisin sitä paitsi kiinnostunut siitä oktaavin jämäpalasta. Olisi näppärä matkakäytössä läppärin kanssa.

Mulla taas hanurista jää ilkeesti puuttumaan parissa biisissä tarvitsemani ala-e ääni, että onko noi ylimääräiseksi jäävät mahdollisesti alaääniä vai ylä-ääniä? Mihin hintaan tollasen ala-e:n myisit?
Leikari
15.08.2005 12:00:41 (muokattu 15.08.2005 12:01:14)
... että onko noi ylimääräiseksi jäävät mahdollisesti alaääniä vai ylä-ääniä? Mihin hintaan tollasen ala-e:n myisit?

siis, että tietysti ilmanmuuta kiippari pätkäistään yläpäästä. Muutenhan ääneen tulee ylimääräistä säröä. Jollain ulkomaisella nettisaitilla kyllä sanottiin, että ko. toimenpiteellä voi olla vaikutusta olla ylä-äänikerrannaisten määrään.

Itse olen kyllä tehnyt niinkin, että otin eräästä casio-keyboardista (siinä oli valoilla toimiva soitonopastus) eri oktaaveista C, C7,Cm ja Cm7 sointukoskettimet ja siirsin ne motif-6:n koskettimiston jatkeeksi. Ne on kätevät kun laitoin potikan, jolla voi säätää koskettimiston perusäänenkorkeutta ja sillä tävalla on helppo ottaa vaikka Gm7 viimeisillä koskettimilla - täähän on vähän kuin haitarilla... - hyvin toimii kuitenkin ja keikoilla ovat paljon kyselleet, että mistä niitä saa.
Soitetaan jamia!
Leikari
15.08.2005 12:27:57
Mihin hintaan tollasen ala-e:n myisit?

http://cgi.ebay.de/Hammond-Tasten-1 … QcategoryZ16219QQrdZ1QQcmdZViewItem

tässä olisi hammond-koskettimet - tosin väärä ääniala, mutta voithan siitä plokata sopivan valkoisen ja kätevänä miehenä modifioida siitä - netistä kyllä löytyy ohjeet - on sen verran yleinen tuo hammond nimittäin.
Soitetaan jamia!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)