Rapid * 14.08.2005 20:57:42 | |
---|
Soitan ihan vakiota Ibanez RG550:aa - aivan, tämä koskee mikkejäkin. Jotkut sanovat (Harmony-Centralissa), että V8 on heikko, mutta omalla kokemuksella voin sanoa, että Metal Zonen kanssa saan sen huutamaan kohtuullisen hyvin. Mutta voisi se mikki olla vähän tehokkaampi, kun joku on väittänyt, että nämä RG550:n vakiomikit soveltuu hyvin rockiin, mutta jos metallia haluaa soittaa, pitää hankkia tehokkaammat (kuten DiMarzio Evolution, jne.). Itse olen kiinnostunut tästä Evolution-mikistä, kun se on melko tasapainoinen soundillisesti (treble, mid ja bass) ainakin DiMarzion sivujen perusteella. Muuten sen soundista en tiedä, mutta jos joku tietää sanoa siitä jotain, niin kiitos jo etukäteen. Jos on mahdollista, voi kuunnella näytteen tämänhetkisestä soundistani osoitteessa http://www.mikseri.net/artists/?id=46652 , ja verrata sitä Evoihin. Tietysti soundi on paljon vahvistimestakin kiinni, ja haluaisinkin pitää tämänhetkisen soundini. Tehoa vain voisi olla enemmänkin.. |
Boltsa 14.08.2005 21:01:45 | |
---|
Kaveri vaihtoi Les Paulistaan V8:n juuri tuohon Evolutioniin ja kyllähän parani soundi huomattavasti. Soundi on paljon selvempi, erottelevampi ja antaa enemmän ulostuloa kuin V8. Tuntuma mikistä on siis minulla ainakin todella hyvä. |
Jusma 14.08.2005 21:07:03 | |
---|
Kuuntele Steve Vain musiikkia. Sillä kun nuo evo-mikit on "pääkitarassaan". Varmasti käyttää myös muita soittimia, mutta ainakin live videoissa näkee/kuulee koska on evot kyseessä. |
-K- 14.08.2005 21:10:39 | |
---|
Tiivistettynä: Tehoa tulee paaljon lisää ja onhan tuo myös paljon kirkkaampi. Muutaman kerran olen tämän v8--> evo vaihdon tehnyt Ei suotta elämys. |
oiva tumpeloinen 14.08.2005 21:13:24 | |
---|
Vähän hataralla pohjalla mennään, mutta menköön: Vaihdoin omaan ibaan v2:sen tilalle evon vajaa viikko sitten. Ongelmana arvostellessa on tietenkin se, että lomat pukkas päälle pari viikkoa sitten ja on maistunut jokin aivan muu, kuin soittaminen ;). Mutta itse asiaan. Ensimmäinen asia mikä sieltä paistaa läpi on se erottelevuus. Outputtiakin on enemmän, mutta ei se V2 kovin pahasti jalkoihin jää. Itseäni enemmänkin kiinnosti tuo ero kaulamikissä (vaihdoin samalla V1:sen myös evoon). Siellä se erottelevuus tulee huomattavasti paremmin esille. |
PoLFus 14.08.2005 21:15:33 | |
---|
Omassa Lespassani on myös evo. Selkeä, voimakas, hienosoundinen mikki. Kaikkeen tyyliin. "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |AKKK#11 |
oiva tumpeloinen 14.08.2005 21:16:04 (muokattu 14.08.2005 21:17:54) | |
---|
Vähän hataralla pohjalla mennään, mutta menköön: Vaihdoin omaan ibaan v2:sen tilalle evon vajaa viikko sitten. Ongelmana arvostellessa on tietenkin se, että lomat pukkas päälle pari viikkoa sitten ja on maistunut jokin aivan muu, kuin soittaminen ;). Mutta itse asiaan. Ensimmäinen asia mikä sieltä paistaa läpi on se erottelevuus. Outputtiakin on enemmän, mutta ei se V2 kovin pahasti jalkoihin jää. Itseäni enemmänkin kiinnosti tuo ero kaulamikissä (vaihdoin samalla V1:sen myös evoon). Siellä se erottelevuus tulee huomattavasti paremmin esille. E: Mielestäni siinä on huomattava middlepiikki verrattuna V2:seen, joten se ei välttämättä ole paras vaihtoehto sellaseen überskuupattuun hevijunttaan. Edit 1,5: menköön tää uus kirjotus editoimisen sijaan kännin piikkiin. |
Mulla on evo tuossa RG-505:ssa. Alkuun luulin, etten tulis tykkäämään tästä mikistä korkean ulostulon vuoksi, mutta huomasin olevan väärässä. Saundiltaan erittäin selkeä ja "epästeriili". Kaulassa on Paf Pro on ja vaikuttaa olevan ihan hyvä pari keskenään. Tauon etsii alapäätaiteilijaa! (basistia) |
zzy 15.08.2005 16:15:49 | |
---|
voin suositella. itsekkin vaihdon rg2020x:n v7&v8 mikit evolutioneiksi..koppa mahonkia - toisin kuin jemeissä, mutta pelittää aivan törkeen hyvin. |
Carpenter 15.08.2005 21:03:20 | |
---|
E: Mielestäni siinä on huomattava middlepiikki verrattuna V2:seen, joten se ei välttämättä ole paras vaihtoehto sellaseen überskuupattuun hevijunttaan. Minusta taas hevisaundissa pitää olla paljon middleä, mutta makuasioitahan nuo ovat. Muutenkin kitara erottuu paremmin, kun middleä on reilusti. |
elbowski 15.08.2005 21:05:11 | |
---|
Minusta taas hevisaundissa pitää olla paljon middleä, mutta makuasioitahan nuo ovat. Muutenkin kitara erottuu paremmin, kun middleä on reilusti. Juu, middlet kaakossa minäkin metallit vedän. Näen sen silmistäsi,
nyt jokin on hullusti
Kuiskaat korvaan hiljaa kysyen:
Jaatko kanssani salaisuuden?
IMIK #25 | Kelpaisiko pastilli? | Bella Italia #2 | Jukka-Pekka #2 | THV-Klubi #45 |
Boltsa 15.08.2005 21:15:36 | |
---|
Juu, middlet kaakossa minäkin metallit vedän. Kuin myös. Kyllä sitä luulis yhden jos toisenkin kitaristin jossain vaiheessa kyllästyvät scuupattuun soundiin.. |