Aihe: Cover parempi kuin originaali?
1 2 3 4 517 18 19 20 21136 137 138 139 140
juici
14.08.2005 19:40:21

Viikate - Mandschurian kummut. Tylyn kova instrumentaaliversio. Päihittää myös 60 -luvun instruversiot.
"Vittu kun täällä on kylmä..." Perkele, ei Kannaksellakaan '42 lämmin ollu!
Artist
14.08.2005 19:55:12
Nämä ovat PALJON parempia kuin alkuperäiset:

- Hanoi Rocks - Dear Miss Lonely Hearts

Oletko kuullut alkuperäistä Philip Lynottin versiota? Ei sillä, että tuo Hanoin versio olisi huono, päinvastoin, tekee hienosti kunniaa Lynottille, mutta ei se parempi ole.
Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine! *Bella Italia #10*
Super-Jari
14.08.2005 20:18:47
Tässä muutamia totuuksia:

Kingston Wallin "Fire" on kyllä harvinaisen tylsä coveri. Syynä voi kyllä olla sekin, ettei tuo bändi ole koskaan sytyttänyt millään tasolla.

Ainoa oikea "Up around The Bend" on tietenkin CCR:n versio.

Guns n' Rosesin "Knockin' on Heaven's Door" ja "Live and Let Die" ovat ihan hirveää kuraa: lohdutukseksi voidaan silti todeta, että Appetite for Destruction on yksi parhaita koskaan tehtyjä rocklevyjä.

Megadethin "Paranoid" ei pärjää esikuvalleen, vaikka rummut jatkavatkin biisin loputtua ihan hauskasti.

Luitko otsikon ennen vastaamista?
Antroid
15.08.2005 00:28:17
Jeff Beck - A Day In The Life
Smashing Pumpkins - Landslide
Ronkanen
15.08.2005 06:48:12
Jeff Martin, Paul Gilbert - Children of the grave

Ja nyt jään odottamaan lynkkausporukkaa.
Jucciz
15.08.2005 11:00:17
Luitko otsikon ennen vastaamista?

Luin toki, mutta kommentoin vain muutamia yllä olevia kirjoituksia. Aika vähän tulee itse asiassa mieleen covereita, jotka pesisivät alkuperäiset versiot. Parhaita ovat yleensä ne, jotka eivät edes yritä kuulostaa esikuviltaan vaan ollaan suosiolla tehty "ihan oma versio".

Esimerkiksi Tori Amoksen versio Smells Like Teen Spirit:istä on raikas eikä välttämättä yhtään huonompi kuin alkuperäinen - ainoastaan erilainen.
Diablero
15.08.2005 23:03:01
Kaikki Richard Cheesen versiot.
OK, I'm drunk
Omat ruumiintoimintoni hämmästyttävät minua joka päivä
Diablero
15.08.2005 23:03:23
On se oikeesti hyväh
Omat ruumiintoimintoni hämmästyttävät minua joka päivä
Super-Jari
16.08.2005 15:07:30
On se oikeesti hyväh

Et ole väärässä.
Pitkä tukka ja juo kaljaaki sillai hevisarvi-tyyliin!
Aakoo
16.08.2005 16:06:40
Esimerkiksi Tori Amoksen versio Smells Like Teen Spirit:istä on raikas eikä välttämättä yhtään huonompi kuin alkuperäinen - ainoastaan erilainen.

Eikös Amoksen version Raining bloodista ollut myös aika huikea esitys? Olen kuullut biisin ohimennen joskus sen julkaisu aikoihin.
Incarnation
16.08.2005 17:24:05
Eikös Amoksen version Raining bloodista ollut myös aika huikea esitys? Olen kuullut biisin ohimennen joskus sen julkaisu aikoihin.

Ei sinänsä tunnistaisi Raining Bloodiksi ellei tietäisi tai kuuntelisi tarkkaan sanoja.
"Wash away a man, take him with the floods" RIP Dime
jalmarus
16.08.2005 18:29:15
Solitude Aeturnus - Heaven and Hell
Anthrax - Milk
At The Gates - Captor of Sin
Gov´t Mule - Effigy
www.myspace.com/standingzerocount
jalmarus
16.08.2005 18:30:11
Jeff Martin, Paul Gilbert - Children of the grave

Ja nyt jään odottamaan lynkkausporukkaa.

Laitoit ton varmaankin provona, oikeesti?
www.myspace.com/standingzerocount
Kalmo
17.08.2005 15:25:28
Helppohan sitä on "parannella", kun toinen ensin pykää itse jutun! Yleensähän nää coverit vanhemmista biiseistä on vain
biisin "päivittämistä" modernimmille saundeille, ja silloin tietysti se kuullostaa uusien kuulijoiden mielestä paremmalta.
Jos coverin tekijä osaa ihan oikeasti sovittaa biisin uuteen kuosiin, on jälki usein ihan hienoa.
Aika hyvä esimerkki muuten tämä Hanoi vs. CCR ja "Up around the bend". CCR:n versio kai neliraiturilla suunnilleen yhtenä ottona, ja Hanoin versiossa päällekkäissoittoja ja efektejä vaikka minkä verran. Tottakai soundi on jotain muuta.
Itse kaipaan Cindy Lauperin versiota Lennonin "Working class hero"sta. En tiedä onko sitä mistään ostettavissa, kuulin
sen yhden ainoan kerran Lennonin muistokonsertissa joskus 80-luvulla. Yksi tyylikkäimmin stilisoiduista covereista mielestäni.
Ja samoin kuin monet luulevat Tuhkimoa, Prinsessa Ruususta
ym. Disneyn luomiksi hahmoiksi, niin varmasti maailmalla
annetaan monista biiseistä kunnia ja kehut ihan väärille hemmoille: niille, joiden versio on markkinoitu suurimmalla rahalla.
tinkezione
17.08.2005 16:21:35
En tiedä, onko tämän parinkymmenen sivun aikana tätä jo mainittu, mutta menköön:

A Perfect Circle - Imagine

Tätä parempaa coveria tästä Lennonin rauhanviisusta ei saa tekemälläkään.
FrankComa
17.08.2005 16:33:44
Nirvana - the man who sold the world (Bowie)
Nirvana - the money will roll right in ( Mudhoney )
Fu Manchu - Jailbreak ( Thin Lizzy )
Die Eier Von Satan!
Flow
18.08.2005 06:24:17
En tiedä, onko tämän parinkymmenen sivun aikana tätä jo mainittu, mutta menköön:

A Perfect Circle - Imagine

Tätä parempaa coveria tästä Lennonin rauhanviisusta ei saa tekemälläkään.

Olette oikeassa. Mahtava biisi kummankin tekemänä. Itselle kuitenkin iskee hieman enemmän tuo TPC:n versio.
I'll take the emergency bat-tunnel. It comes out on Highway One and I can catch a bus to Gotham City - Robin
zorro
18.08.2005 10:54:19
Kingston Wallin "Fire" on kyllä harvinaisen tylsä coveri. Syynä voi kyllä olla sekin, ettei tuo bändi ole koskaan sytyttänyt millään tasolla.

Auts!

No toivotaan että sinäkin pääset jokupäivä nauttimaan tämän mahtavan trion musiikista.. Mutta olen kyllä samaa mieltä että tuo Fire kingston wallin esittämä ei ole mitään parhautta.
Tänne saattaa tupsahtaa joskus uusia biisejä. Romantikkoitkijät #14
Dr. Lazer
18.08.2005 11:09:50
Cannibal Corpsen versio Zero the Herosta on kyllä varsin hilpeä..

Cradle of Filthin versio For Those Who Died:ista lämmitti joskus nuorempana, ja kyl sitä edelleenkin ihan mielellään kuuntelee, tosin ehkä himppasen kieli poskella myönnettäköön =) lol
"The message is; 'THERE IS NO MESSAGE'" D.Townsend
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)