Aihe: ENGL Thunder vai Laney TF700 ja kaappi?
1
sikavatukossa
14.08.2005 00:37:05
Eli kumman itse ostaisitte? Soitan perusrokkia ja tietysti välillä vähän raskaampaa.. Eli kumpi ois kannatavampi kun keikkojakin ois tulossa.. Saisin ton laneyn tosi halvalla ja siinä tulis kaappikin samaan hintaan.. Eli kertokaa mitä itse valitsisitte.. KIITOS!
GRIN
Guitaristi
14.08.2005 11:22:45

Eli kumman itse ostaisitte? Soitan perusrokkia ja tietysti välillä vähän raskaampaa.. Eli kumpi ois kannatavampi kun keikkojakin ois tulossa.. Saisin ton laneyn tosi halvalla ja siinä tulis kaappikin samaan hintaan.. Eli kertokaa mitä itse valitsisitte.. KIITOS!

Oletan, että tarkoitat thunderilla comboa? No mulla on tuo thunder combo ja eilisellä keikalla kunnon PA:han mikitettynä soundasi kyllä hemmetin hyvältä. Ilman mikitystä combo kaipaa mielestäni lisäkaappia, mutta jos on mahdollisuus mikittää niin combolla pärjää mainiosti.

Thunderin perussoundit sopivat kyllä rokkiin ja heviin todella mainiosti. En ole laneytä testannut, mutta ei mielestäni tuo thunder ainakaan huono ole. Mene liikkeeseen ja testaa molemmat ja päätä sitten itse. Niin ja jos thunderiin päädyt, kannattaa kysyä tarjousta tampereen soitinkeskuksesta, itse sain halvemmalla kuin thomannilta.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
Volle
14.08.2005 11:41:58
Jos se Laney on _tosi_ halpa, niin sitten kannattaa ottaa se. Ei se mikään huippu ole, muttei ihan sysipaskakaan. Nappuloita on vaikka kuinka, mutta suurimman osan funktio tuntuu olevan: "käännä tätä isommalle saadaksesi entistäkin surkeamman saundin". Thunder on parempi, mutta hinta tässä varmaan ratkaisee.

Keikkailua silmällä pitäen mä ottaisin mielummin thunder-kombon nuppi+kaappi-yhdistelmän kehnon roudattavuuden takia. Vaikka onhan "läjä" paremman näköinen lavalla. :)
Nam.
-K-
14.08.2005 12:55:19
Thunder ehdottomasti. Laney on treenikämppävolilla aivan täysi susi, eli tuuttaa bassoa aivan hulluna. Sen lisäksi särö menee aivan tukkoon.
Ei suotta elämys.
Volle
14.08.2005 13:03:59
Thunder ehdottomasti. Laney on treenikämppävolilla aivan täysi susi, eli tuuttaa bassoa aivan hulluna. Sen lisäksi särö menee aivan tukkoon.

Kyllä siinä Laneyssä säröpuolella muistaakseni oli ihan siedettävä saundi asetuksilla (ei voi muistaa ihan tarkkaan, mutta sinnepäin): bass 0, mid 10, treble 8, enhance 0 (tämä on se pahin nappula, johon ei kannata kajota), vibe ei missään nimessä päällä. Totta kyllä on, että tolla Laneylla on helppo saada susi saundi.
Nam.
-K-
14.08.2005 13:17:27
Kyllä siinä Laneyssä säröpuolella muistaakseni oli ihan siedettävä saundi asetuksilla (ei voi muistaa ihan tarkkaan, mutta sinnepäin): bass 0, mid 10, treble 8, enhance 0 (tämä on se pahin nappula, johon ei kannata kajota), vibe ei missään nimessä päällä. Totta kyllä on, että tolla Laneylla on helppo saada susi saundi.

joo on siinä hybridiksi ihan kovat soundit. Mutta jos vastassa on ihan thunderinkin tasoinen peli niin ei tarvitse kahta kertaa miettiä. On tuossa kuitenkin dynamiikka ihan eri tasoa.
Ei suotta elämys.
Henkkiz
14.08.2005 14:28:30 (muokattu 14.08.2005 14:28:57)
Mnetissä on paljon Englin kannattajia. Suosittelen että kysyt muualta :).
simosiili
14.08.2005 14:32:09

niin on se kumma kun putkipeliä ja hyvää vahvistinta suositaan enemmän kuin jotain trankkusorsaa. onhan tuossa tf700 jotain siedettävää, mut thunder pesee sen alta aikayksikön, ja thunderissa myös hintalaatusuhde paikallaan
roknroll
Dr. Muff
14.08.2005 14:38:13

Pitkälle ollaan kuitenkin tultu -ja eteenpäin menty- niistä ajoista jolloin vakivastaus ihan kaikkeen oli Peavey Classic. :-0 ;-)
Tuumasta toiseen.
Swan
14.08.2005 14:52:47
Pitkälle ollaan kuitenkin tultu -ja eteenpäin menty- niistä ajoista jolloin vakivastaus ihan kaikkeen oli Peavey Classic. :-0 ;-)

Ah, tuo musta aikakausi, jota kukaan ei kaipaa. Ikinä en ole moisista kilkattimista pitänyt lukuunottamatta mukiinmenevää puhdasta kanavaa.

Minkä hintainen tuo Laney on? Jos menee mitenkään lähelle Englin hintaa, niin Thunder kotiin. Jos taas on ainakin toista sataa halvempi, niin katsele vaikka Tech 21:iä. Trademark 60 tai ehkä 120 käytettynä. Itse olen todennut Trademarkit parhaiksi trankuiksi päällä maan.
DOOOOO NOT WAAAAAAANT!!!11
>-)))> #26
Tori:
Ostetaan Total Guitarin numero 137
Guitaristi
14.08.2005 14:59:53

niin on se kumma kun putkipeliä ja hyvää vahvistinta suositaan enemmän kuin jotain trankkusorsaa. onhan tuossa tf700 jotain siedettävää, mut thunder pesee sen alta aikayksikön, ja thunderissa myös hintalaatusuhde paikallaan

Niin, ja olen vahvasti sitä mieltä, että jos joskus haluat vahvarisi myydä, niin engl menee taatusti laneyta paremmin kaupaksi.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
Exhausted
14.08.2005 18:52:18

Thunder. Ei saundin määrä, vaan laatu.
iron_grip
14.08.2005 18:57:28

Uskomatonta, itselläni on kumpikin vahvistin ollut.. tai siis, no ENGL on edelleen :)

Sanon vaan, että aluksi tf700 saattaa tuntua paremmalta ratkaisulta hintansa vuoksi, mutta pidemmän päälle thunder olisi parempi vehje. Kyllä se putkipeli on aina putkipeli. Toisaalta, hyvä soundikin on makuasia, joten suosittelisin kyllä testaamaan molempia! Ei laneykään mielestäni huono ollut, mutta jotain siitä kyllä uupuu. (Putket :)
Jaakko Hyvärinen
14.08.2005 20:56:40
Kannattaa myös miettiä Thunder-nuppia ja vaikka 2x12 kaappia. Itse sain tarjouksen tampereelta hintaan 730eskoa. Joensuusta Itäsuomen ykkösmusiikista tingin kuitenkin hintaan 725e.

Rokkia ja heviä vedellessä tuo peli on uskomaton. Hyvät kliinit ei myöskään ole miinus.
J-boy #6 Älkää uskoko yläpuolella olevaa tekstiä!
luolamies
12.09.2005 22:00:02
thunderi tietty
Super-Jari
12.09.2005 22:02:12
Testaa ja valitse omasi.
"Eip helvata, minä tässä alasti koneen ääressä , ni eiköhän naapurin täti mene äitin kanssa ikkunan takaa ja kattoo tänne..."
KMT
"Olitko lähettämässä pikaviestejä?"
BaariMikko
Sipher
13.09.2005 09:34:27

niinpä. testaa ja arvioi itse. ei toi laney paska oo ainakaan mun mielestä. itellä on kotisoitossa tf300 mikä on sama ku toi tf700 paitti et on combo. meteliä riittää ihan tarpeeks, soundi ihan jees ja hinta oli jotai 390€. käyttötarkoituksesta riippuen ja tietenkin omasta korvasta sanoisin et toi combo on monikäyttösempi (saa senkin kaappiin kiinni). thunderi nyt tietenkin on parempi vaihtoehto mut hinta on myös kovempi. niin ja eikös täysputkivehje toimi huonommin hiljaa soitettaessa kuin trankkupäättäri? jokainen syö puuronsa tavallaan et oma mielipide sen kuitenkin ratkaisee...
Dead girls are easy
Jormaz
13.09.2005 09:42:23

Liitukaudella suositeltiin joka vaivaan Mesa .22-comboa sekä Line6 Flextone II:ta.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)