Aihe: ENGL powerball?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Super-Jari
13.08.2005 18:53:07
Pakko hehkuttaa screameria kunnolla, loistava vahvistin. Fireball ja Thunder jäi testissä alakynteen. Powerballia en päässyt kokeilemaan (onneksi).

Jaa, sinäkin liityit enkeliläisiin? Onnea uudesta pötköstä.
Lego
13.08.2005 19:04:29
Jaa, sinäkin liityit enkeliläisiin? Onnea uudesta pötköstä.

Screamer odottaa liikkeessä varattuna, ainut mutta tässä hommassa on se että pitää saada vanhat alta pois ennenkuin pystyn tuon hakemaan! On se vaan hienosoundinen vahvari, niinkuin toki oli Thunder ja Fireballkin mutta screamo vei voiton.
Pushing little children, With their fully automatics, They like to push the weak around.
mixu1
13.08.2005 19:34:12

Mites noissa Engleissä todellisuudessa menee nuo säröpuolen hommat? Riittääkö esim. Screamerissä särö rankempaan rokkiin. En ole koskaan kyseisiä pelejä testaillut, aina juuri silloin kun olen testimielessä ollut, on hyllyt olleet tyhjiä)? Joskus juttelin Tampereen Musiikissa myyjän kanssa, joka kertoili, jotta Screamer olisi noista tehty enemmän hieman rauhallisempaan soitantaan...
Minkätyylisiin soitantoihin nuo Englin nupit on yleensä tehty?Thunder, fireball, screamer...
"Aikaansa seuraava tulee aina ajan perässä"
Super-Jari
13.08.2005 19:35:39
Ainakin Fireballin ja Powerballin soundi sopii kaikenlaiseen metalliin.
Ben_D
13.08.2005 19:56:36

Savage sopii lähes kaikkeen.
lapio
13.08.2005 19:59:00

Mites noissa Engleissä todellisuudessa menee nuo säröpuolen hommat? Riittääkö esim. Screamerissä särö rankempaan rokkiin.

Kyllä Screamerissa riittää rosoa vaikka miten raskaaseen rypistykseen. Verratessani fireball ja screamer nuppeja pidin enemmän screamerin soundista vaikka fireballista sai aika paljonkin enemmän säröä, mutta sitä oli jo sitten tarpettoman paljon.
Live fast, die 72 year old.
oiva tumpeloinen
13.08.2005 20:09:59

Onko tämä kokemuksen tuomaa tietoa vai kuulopuheita ja klippejä?
Ben_D
13.08.2005 20:10:25 (muokattu 13.08.2005 20:14:52)

Onko tämä kokemuksen tuomaa tietoa vai kuulopuheita ja klippejä?

Sekäettä. Tampereellahan tota nuppia on ollut ihan paikanpäällä.

Erittäin hyviä esimerkkejä Savagen säröistä löytyy mm. Destructionin uusimmilta sekä Moottoripäiden uusimmalta.
Super-Jari
13.08.2005 20:12:49

Minä en kaikesta osaa sanoa kun en muuta soita kuin death metallia. Siihen sopii ainakin parhaiten.
gator
13.08.2005 20:18:40
Mä oo tykänny kans kaikkein eniten tosta screamerista. Tosta styrkasta saa kyllä rankat murinasoundit. Mä oon aina mieltäny että tollaseen mättöön toi on eniten omiaan.
mixu1
13.08.2005 20:34:43 (muokattu 13.08.2005 20:35:35)

Niin, soitinkeskuksessa lienet testannut. Powerballissa ja Savagessa on sitten taas jo perkuleesti liikaa kaikkea minun tarpeisiini. Hyvä rankempi särö ja hieman clean puolta on se mitä vain kaipaan.

Jos esim.Screamerin säröt riittävät rankempaan soitantaan niin kuinka on noiden cleanien soundi?
Ja entäpä kanavanvaihto pedaalit noissa Engleissä? Monenlaisia? Hintahaarukkaa?
Super-Jari
13.08.2005 20:46:13
Ja entäpä kanavanvaihto pedaalit noissa Engleissä? Monenlaisia? Hintahaarukkaa?

Ainakin kuutta erillaista. Haarukka lienee siinä 100-250e
Lego
13.08.2005 20:49:02
Jos esim.Screamerin säröt riittävät rankempaan soitantaan niin kuinka on noiden cleanien soundi?

Ei mitään jos vaan kun, Screamerista irtoaa jytää kyllä reserviinkin kiitettävästi.

Itseä kyseisessä pelissä ihastutti sen monipuolisuus, kevyet rosot löytyi välittömästi. Hetkellisen potikoiden kääntelyn jälkeen se tuuttasi sellaiset metallisoundit pihalle että oksat pois. Cleanit oli ainakin minua miellyttävät, sellaiset hieman pehmeät.
Pushing little children, With their fully automatics, They like to push the weak around.
Henkkiz
13.08.2005 23:19:22
Voi perhanan perhana, nyt on alkanut kiinnostamaan Savage oikein tosissaan. Pitääkö nyt mennä tampereelle asti testaamaan? :l
Ben_D
13.08.2005 23:22:13

Voi perhanan perhana, nyt on alkanut kiinnostamaan Savage oikein tosissaan. Pitääkö nyt mennä tampereelle asti testaamaan? :l

Pitää.
Groove Man
14.08.2005 02:57:20
Mua härnää tuossa Savagessa lähinnä toi pikkurosoinen äänimaailman. Olen yhdistänyt syyt mielessäni noihin päätepuolen KT88:hin. Korkea tehoiset ja headroomiset putket, jotka on tunnettuja pienoisesta kovuudestaan, härnättynä säröytyy jotenkin näkkärimäisesti, kun vertaa 6L6 pehmeyteen. Millaisia kokemuksia muilla on tosta Savagen tarjoamasta maailmasta puhtaan ja särövallitykin välissä, miellyttääkö? Englin todellinen lippulaiva?

Juuri Savageahan voi myös kuulla monilla Granfeltin levytyksillä ellei joku tiennyt. Ainakin lähes kaikki Slingerssien ja BGB:n levytykset.

Oma lukunsa on sitten tuon monipuolisuus itsessään. Joissain aikaisemmissa vahvareissa juuri se on alkanut risomaan, kun ruuvattavaa on vaikka miten..
Ben_D
14.08.2005 05:01:48 (muokattu 14.08.2005 05:25:47)

Mua härnää tuossa Savagessa lähinnä toi pikkurosoinen äänimaailman. Olen yhdistänyt syyt mielessäni noihin päätepuolen KT88:hin. Korkea tehoiset ja headroomiset putket, jotka on tunnettuja pienoisesta kovuudestaan, härnättynä säröytyy jotenkin näkkärimäisesti, kun vertaa 6L6 pehmeyteen. Millaisia kokemuksia muilla on tosta Savagen tarjoamasta maailmasta puhtaan ja särövallitykin välissä, miellyttääkö? Englin todellinen lippulaiva?

Juuri Savageahan voi myös kuulla monilla Granfeltin levytyksillä ellei joku tiennyt. Ainakin lähes kaikki Slingerssien ja BGB:n levytykset.

Oma lukunsa on sitten tuon monipuolisuus itsessään. Joissain aikaisemmissa vahvareissa juuri se on alkanut risomaan, kun ruuvattavaa on vaikka miten..

KT88? Savagessa on päätteessä 1 x ecc 83 ja 2 x 6550. Vai onko KT88:lla jotain tekemistä 6550:n kanssa muutakin kuin korkea teho ja headroom? Mä en ole näiden putkien kanssa mikään ydinfyysikko.

Myös Marshallin JCM-800 6550 pääteputkilla saa pallit tärisemään. Itseäni Savagessa miellyttää 2 erilaista crunch kanavaa. En tiedä lippulaivasta, mutta lähestulkoon. Sittenhän on vielä Savage Special Edition ja Special Edition, jolla pystyy kait katsomaan videoitakin.
mixu1
14.08.2005 12:52:46

...pesee, perkaa ja paistaa kalat...
Ben_D
14.08.2005 14:32:36

Nyt saisin Savagen 1500 euroon..Aaargh...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)