Aihe: PA pelastaa??
1 2 3 4 5
xerxes
07.08.2005 18:15:54
Kuinka saada paras äänenlaatu ja kaikki tyytyväisiksi ilman erillisiä vahvistimia?

Iiiisolla rahalla. Ja sitäkin pitää olla paljon...
Relax.
Teijo K.
07.08.2005 20:36:46

...ja muistaa ettei sinne kamoihin kannata laittaa kuin laulu.

Tätä nimenomaan tarkoitin. Ne erilliset kitara ja etenkin sbassovahvistimet mukaan.

Jos jossain haluaa säästää työtä, niin se 2*10" kaappi varmaan riittäisi yksinkin. Voisi riittää jokin 10" parisataawattinen pikkucombokin.
"Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista."
-von Ranke.
MC JayD
08.08.2005 10:32:53 (muokattu 08.08.2005 10:35:01)

Lapsi ja pesuvesi... No vähä lisää vettä sivuraiteelle.

Nimittäin siitä KMT:n telen tallasta. On se ainakin ihan ok näkönen. Tietysti se jonkin verran haittaa virettä, mutta se tele ei muutenkaan ole tehdasviritteinen, että siihen on laitettu säädettävä viristyskoneisto mahdollisten virevirheiden korjaamiseksi. Lisäksi: sen vähän mitä mä nyt olen sähkökitaroita soittanut, en ole vielä nähnyt vibrakoneistoa, joka hyvin säilyttäisi vireen...

EDIT: Ja sitten, että mix KMT yleensä kyselee, mitään, kun ei se kerran mitään usko. -Mä oon sanonu ihan samaa. Mutta toisaalta, kyllä tälläki kertaa olis kai jääny monet naurut nauramatta...
Tänään on elämäni paras päivä, itse asiassa ainoa.
sirdickyj
08.08.2005 10:44:22
Lisäksi: sen vähän mitä mä nyt olen sähkökitaroita soittanut, en ole vielä nähnyt vibrakoneistoa, joka hyvin säilyttäisi vireen...

Et ole tainnut tutustua Floyd Rose-systeemiin? Pitää vireen takuuvarmasti. Voi vääntää ja kääntää, eikä se luuttu ainakaan siitä epikseen mene.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Fortune
08.08.2005 18:43:29
Et ole tainnut tutustua Floyd Rose-systeemiin? Pitää vireen takuuvarmasti. Voi vääntää ja kääntää, eikä se luuttu ainakaan siitä epikseen mene.

Tai vaikkapa PRS:n systeemit. Tai vibrattomat, kunnolla säädetyt kitarat.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
sirdickyj
08.08.2005 20:33:31
Tai vaikkapa PRS:n systeemit. Tai vibrattomat, kunnolla säädetyt kitarat.

Niin no...tuossa kyllä puhuttiin vibrakoneistosta, että sikäli vertaus "vibrattomaan, kunnolla säädettyyn kitaraan" hieman ontuu...
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
MC JayD
10.08.2005 08:37:58

Oon kyllä lukenut tuosto Floyd Rosesta joskus. Eikös sen keksimiseen ollu suomalaisetkin jotenkin sotkeentuneet?
Tänään on elämäni paras päivä, itse asiassa ainoa.
Fortune
10.08.2005 15:23:51
Niin no...tuossa kyllä puhuttiin vibrakoneistosta, että sikäli vertaus "vibrattomaan, kunnolla säädettyyn kitaraan" hieman ontuu...

No se. Mutta minä en osaa lukea.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
kivi
13.08.2005 14:29:16
Lapsi ja pesuvesi... No vähä lisää vettä sivuraiteelle.

Nimittäin siitä KMT:n telen tallasta. On se ainakin ihan ok näkönen. Tietysti se jonkin verran haittaa virettä, mutta se tele ei muutenkaan ole tehdasviritteinen, että siihen on laitettu säädettävä viristyskoneisto mahdollisten virevirheiden korjaamiseksi.

Joo, mutta tuo ei ole pointti. Pointti on se, että kun kielet kulkee tallan takareunan yli sitä koskettaen, se on ihan kuin tiellä olis niin korkea aita, että yli kiivetessä aina repeää housut. Eli ne kielet ei palaudu sujuvasti vireeseen, eikä siihen auta mikään hienovireen korjailu.

Mitä tarkoittaa säädettävä virityskoneisto? Kaikilla virityskoneistoila nimenomaan korjataan virettä.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)