Aihe: Tilua baarissa ohrapirtelön voimin
1 2
musamies
14.08.2005 00:17:46 (muokattu 14.08.2005 00:19:45)
Ei tuossa ole kyse vapautuneesta uuden luomisesta vaan tavisten huonosta musatajusta, mausta ja puukorvaisuudesta. piste ja hymiö

Onkin haastava filosofinen kysymys mikä taho on pätevä tai millä taholla on valta tai oikeus määrittää minkälainen maku on hyvä.

Olen itsekin sitä mieltä, ettei tavisten musamaku välttämättä mikään järin laajaa sivistystä ja kulttuurin tuntemusta osoittava ole.

Täytyy kuitenkin sen verta kehua omia taiteellisia lahjoja, että onnistuin erään jyväjemmarin kanssa tekemään ainakin omasta mielestä varsin tasokasta komiikkaa kun vetäistiin karaokessa kahdestaan "Mä joka päivä töitä teen". Komiikka tuli siitä kuinka hupaisa sanoitus oli nimenomaan kyseisten laulajien kohdalla.
M.i.k.key
14.08.2005 00:20:54

Täytyy kuitenkin sen verta kehua omia taiteellisia lahjoja, että onnistuin erään jyväjemmarin kanssa tekemään ainakin omasta mielestä varsin tasokasta komiikkaa kun vetäistiin karaokessa kahdestaan "Mä joka päivä töitä teen". Komiikka tuli siitä kuinka hupaisa sanoitus oli nimenomaan kyseisten laulajien kohdalla.

Vanha wanha vitsi: Karaokebaarissa joku maahanmuuttaja meni laulamaan "Olen Suomalainen". Sen jälkeen romaani meni laulamaan "Mä joka päivä töitä teen".
Mä lopetan nää hommat!
Fuzzy Boner
14.08.2005 03:55:56
Ei tuossa ole kyse vapautuneesta uuden luomisesta vaan tavisten huonosta musatajusta, mausta ja puukorvaisuudesta. piste ja hymiö

ketä ne tavikset on?
Yeah!
Päärynä
14.08.2005 17:06:37
Saako tuosta mittään tolkkuu? ;-)

Kyllähän tuo tavallaan C:hen mennee. G:n dominanttidimiasteikolta löytyy kaikki äänet ja soinnut. Mm. Kikka Korea soittelee tollasia juttuja.
Tyhmästä päästäisestä kärsii koko kettupopulaatio.
Notefix
14.08.2005 18:58:07

ketä ne tavikset on?

Se tarkotti meitä...

Helppo se on arvostella meitä hutunsoittajia, mutta katotaan kuka viimeks nauraa!
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
Fuzzy Boner
15.08.2005 10:03:42
Se tarkotti meitä...

Helppo se on arvostella meitä hutunsoittajia, mutta katotaan kuka viimeks nauraa!

No sen mä tiedän että sä räkätät kokoajan;)
Yeah!
Notefix
15.08.2005 15:53:27

No sen mä tiedän että sä räkätät kokoajan;)

Hoho, pitäis vähentää tätä hekottelua...mites se suomalainen viisaus meni...mies se tulee blablabla, muttei turhan naurajasta...tai jotain sinnepäin.
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
Anonymous-jazz
17.08.2005 01:26:53

Vanha koulukaveri pirautti ja tapasin hänet baarissa. Kuunneltiin ohrapirtelöä nauttiessamme uutta jonkinmoista omakustanne Hammond- ja rumpuduuo levyä, jonka urkuri oli myös paikalla. Ei hassumpaa soitantaa nuorelta urkurilta.

Minulla puolestani ei ollut valitettavasti kehuskella millään kovin kummoisilla musiikillisilla saavutuksilla. Reteintä mitä keksin, niin kerroin osallistuneeni muusikoiden.net:in tiluskabaan...

Koulukaveri vastasi, että häneltä irtoaa tilu vaikka heti paperille ja niimpä hän kirjoitti nuotit, joita en ole vielä nyt illalla kokeillut. Kuulemma tilu kulkee kohti C 13 sointua:

http://www.asikkalalainen.net/musa/saqtilu.jpg

Saako tuosta mittään tolkkuu? ;-)

Eikös se Hyvärisen Antin käsiala ollut vieläkin suttaisempaa ? Onko jollain kokemusta hänen skriivaamista arreista...
Let the music speak
Eddy
17.08.2005 02:04:27
Eikös se Hyvärisen Antin käsiala ollut vieläkin suttaisempaa ? Onko jollain kokemusta hänen skriivaamista arreista...

No, onhan ne kieltämättä aika suttuisia, mutta muutaman arrin jälkeen lukeminen helpottuu huomattavasti, kun tottuu "käsialaan". Nykyisin, kun arrit tehdään pääsääntöisesti koneella, on aika vaikeaa lukea tommoista vapaalla kädellä roiskittua tekstiä. Mielummin luen kuitenkin selkeitä/siistejä käsin kirjoitettuja lappuja kuin koneella tehtyjä. En tiedä, mikä nykyisin on meininki, mutta esim. 90-luvulla kuului pop/jazz-konservatoriossa (5-vuotisella pop/jazz-muusikon linjalla) pakolliseksi aineeksi myös notaatio. Mustekynät ja viivottimet käytössä.
Koskettelen soittimia...
M.i.k.key
17.08.2005 04:25:05

On kokemusta, paristakin eri yhteydestä. Kyllä niissä pointti on, välillä se on vaan vähän vaikea tajuta, mutta nimenomaan nuottein se tottuminen tapahtuu oikeesti aika nopeesti...
Mä lopetan nää hommat!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)