Aihe: Viimeksi kolahti
1 2 3 4 5 6 7 8 911 12 13 14 15
Nimismies
07.08.2005 22:17:27
Enpa muista milloin olisin ollut niin avoimen innostunut jostain bandista kuin olen PMMP:sta talla hetkella. Olen soittanut molemmat tyttojen levyt lapi ja lisaa tahtoo!
"Life is only about fucking and staying online." - Jim Goldworth
Chrissie
07.08.2005 22:25:17
Melkein voisi sanoa, että Chroma Key ja Dream Theater (selvä yhteys huomattavissa, eikö?).

Ex kuunnellutti keväällä Chroma Keytä ja se vaikutti kyllä välittömästi. Kaikki ne kappaleet, jotka silloin sain kokea, aiheuttivat väreitä selkäpiissä, mutta erityisesti Get Back in the Car mykisti täysin. Oli pakko pyytää saada kuunnella se heti uudestaan :) Uskomattomia sointukulkuja, äänimaailmoja ja lyriikoita. Olin myyty täysin. Harmittaa vain, että kappaleiden/levyjen saatavuus on aika kiven alla.

No, Chroma Key innoitti sitten tutustumaan Dream Theateriin. Ajattelin, että hitto, ei se kokeile joka pelkää. Kuuntelin ensimmäisenä A Change of Seasonin ja kas kas, sepäs kolahti välittömästi. Myös muut tähän mennessä vastaan tulleet ovat olleet mieluisaa mättöä. Ei nyt mennä missään Chroma Keyn maailmoissa, mutta musiikillinen maailma on kieltämättä omanlaisensa.

Chroma Key vastaa enemmän omaa musiikkimakua ja on minulle tärkeämpi tuttavuus, mutta Dream Theater on kyllä hyvä lisä myöskin. Aina kannattaa kokeilla :)
Ei musiikkia ilman hiljaisuutta. "Another day, another wish: don't want my life to be like this..." Client - Radio
"They won't love you like I do." Apollo 440 - Pain in Any Language
Avaruusmies
08.08.2005 23:12:37
Booker T Jones and the Memphis Groove's
elbowski
08.08.2005 23:13:47
Callisto kolahti, levyä ei ole vielä hankittu.
Näen sen silmistäsi, nyt jokin on hullusti
Kuiskaat korvaan hiljaa kysyen:
Jaatko kanssani salaisuuden?

IMIK #25 | Kelpaisiko pastilli? | Bella Italia #2 | Jukka-Pekka #2 | THV-Klubi #45
Jani The Rock
12.08.2005 23:28:42

Livenä kolahti Helgators, Jussi Sydänmäen uusi rockabilly-viritys. Loistavaa meininkiä, ja mä olen aina tykännyt Sydänmäen äänestä. Ne olis piakkoin Top Hatissa keikallakin, jos en väärin muista...

Levyltä on kolissut Hillbilly Moon Explosion. Mahtava bändi, ikäänkuin viiskytlukuisempi versio Southern Culture On The Skidsistä. Komppikitaristi/laulaja Emanuela Hutter on sen näkönen ja kuulonen naisihminen, että mä olen ihan myytyä miestä.
Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1 MegaMan Club #002 - Quiff Man
l6mp6l6
13.08.2005 00:07:56
No-man: Together we're stranger
Steven Wilson!
http://www.no-man.co.uk/
Naama-amis
13.08.2005 01:01:20
Viikatteen musiikki on kolahtanut kovaa.

Kolahduksen voimakkuudesta kertoo jotain se, että ensimmäistä kertaa elämässäni suutahdin - tosin ihan omassa mielessäni vain - kun kaveri sanoi tätä kovasti pitämääni musiikkia surkeaksi ja tuhahti vielä päälle. Tuosta seuraavaksi pahin mahdollinen kommentti olisi varmaan ollut että "kuules tyyppi, se sun faijas on kyllä ihan perseestä ja mutsikin on kyllä ihan lortto" tai jotain semmosta.

En nyt muutakaan vertausta keksinyt... Viikatteen uusin on vaan juuri nyt niin "lähellä sydäntä" että osasin jopa loukkaantua.
Miksi ostaa leipää, kun voi ostaa urheiluvaunun?
Billsner
13.08.2005 11:42:43
Urfaust. Kitaroissa on liikaa säröä, biisit on yksinkertaisia ja laulu on hirveää määkymistä (ainakin on omaperäinen), mutta silti tuota tulee jatkuvasti kuunneltua.
Carrier Of Wounds
Hohhoijaa
13.08.2005 11:58:16
Bad Religion. Viikko sitten.
.
Leper Messiah
13.08.2005 13:37:16
no tämä obituaryn uusin onkin vielä parempi kuin osasin odottaakaan.
Propaganda on propagandaa. Kuuntelen mäkin musiikkia, vaikka olen tutustunut MTV:n ohjelmatarjontaan. - Pira
Punttisika #3 Runkku Monsteri #4
eleeton
13.08.2005 20:10:07
varmaan Impish viimitteeks.
ja takaisin sorvin ääreen... Lähdön Aika mp3-sivu -- Verkkokauppasi on patentoitu!
Ragorn
13.08.2005 20:43:02
Blind Stare - Symphony Of Delusions

Kolahti. Ja Kovaa.
Jos edes jonkinnäköinen melodeath tai yleensäkkin metalli kiinnostaa mahtavan monipuolisilla ja loistavilla synilla, supermahtavilla riffeillä, monipuolisella vokalisoinnilla, niin lukekaa tämä: http://www.imperiumi.net/alb_2.php?id=3574
ja menkä kauppaan.
"Kaikki lapset ovat paholaisen siittämiä ja ansaitsevat kuolla." - Uskovainen 84
sn
13.08.2005 21:03:17
Just kolahti bändi nimeltä Isis. On niin hienoa musiikkia ettei haittaa vaikka välillä vähän öristäänkin. Oceanic oli mieletön reissu, seuraavana hankintana Panopticon.
dictatorsh*t
13.08.2005 23:30:27 (muokattu 13.08.2005 23:32:56)
Luin yksi päivä Aamulehteä ja siinä oli juttua The Five Corners Quintetista, vaikutti mielenkiintoiselta ja päätin tutustua. Loistokamaa munsta kyllä. Letkeää.

Just kolahti bändi nimeltä Isis. On niin hienoa musiikkia ettei haittaa vaikka välillä vähän öristäänkin.

Kyllä, kaverille joskus puhuin Isiksestä niin suositteli kuuntelemaan Callistoa, vähän samantyylistä. Se iski kyllä sitten melko kovasti. Nyt on tullut kuunneltua True Nature Unfolds -levyä eri ahkerasti oikeastaan joka päivä.
Hell-o to all of your swinging parts!
Minstrel
14.08.2005 12:42:37
Dinosaur Jr.

Tavastian keikkaa edeltänyt hehkutus sai minutkin hankkimaan bändin You're Living All Over Me -levyn. Jo avausraita Little Fury Things kertoo, mikä on homman nimi: äänekästä, voimakasta mutta melodista rokkia, joka pyyhkii 2000-luvun ruotsalaisrokkareilla lattiaa. J. Mascisin massiivinen kitarasoundi korostuu parhaiten Sludgefeast-raidalla, joka on nerokkaine riffeineen jotain käsittämättömän upeaa. Ainakin Bug on ostoslistani kärkipäässä tällä hetkellä.
"Sometimes you eat the bar, and sometimes, well, the bar eats you."
l6mp6l6
21.08.2005 21:50:29
Swallow the sun kolahti Jalometallissa.
"se parhaiten nauraa, joka itse kaivamassaan montussa makaa reikä niskassa" -eräs ystäväni
Stain
21.08.2005 22:02:40
Lähiaikoina on kolahtanut useampikin bändi. On hienoa kun löytää upeaa musiikkia:

The Doors
CCR
Hector
Would you believe in love at first sight, Yes I’m certain that it happens all the time.
Matjardo
21.08.2005 22:08:31
Yksi mikä todella kolahti minuun, oli orkestri nimeltä Nicole. Näin tämän bändin eräillä pikku festareilla livenä, ja vakuutti minut täysin. Pakko saada noitten levy käsiin, että pääsisi tutustumaan paremmin.
Oli miten oli, mutta näin on!
jazzmies
21.08.2005 22:19:19
Oliver "Tuku" Mtukudzi. Harvoin sielu lepää yhtä paljon kuin kuultuani Tuku Music -CD:n.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)