Aihe: ESP LTD M-302/MH-301 vai Ibanez RG 570/1570?
1
hanipai
24.09.2003 19:08:23 (muokattu 24.09.2003 19:11:55)
Kumpi parempi? Kertokaas kokemuksia. Myin tossa Les Paulin pois, kun kaipasin hiukka erilaista skittaa ja nyt ois haussa joko ESP tai Ibanez .
Ilmeisesti Iban floikka on parempi, mutta ESP on neck thru eikä pultti ja kyllähän toi ESP on hienompi, paljon. Varsinkin toi M-302 miellyttää silmää. Mitäs eroa noilla ESP:llä on keskenään? Ulkonäkö ei kai muuta?

T:Hannu
Ostan Roland Vdrums kamaa ja Yamaha KP-65 basaripadin.
LaXu
24.09.2003 19:45:29
Kumpi parempi? Kertokaas kokemuksia. Myin tossa Les Paulin pois, kun kaipasin hiukka erilaista skittaa ja nyt ois haussa joko ESP tai Ibanez .
Ilmeisesti Iban floikka on parempi, mutta ESP on neck thru eikä pultti ja kyllähän toi ESP on hienompi, paljon. Varsinkin toi M-302 miellyttää silmää.

Molemmat ovat teoriassa aika samanlaisia kepukoita, mitä nyt rakenne ja rungon puuaines eroavat. Molemmissa ovat mikit aika keskinkertaista kamaa. Muistaakseni olen joskus käpistellyt tuollaista MH-301:stä Espoon Musiikissa..ei siitä kyllä muuta erityisemmin jäänyt oikein mieleen, kuin että ihan nätin näkönen kepukka (ts. ei jäänyt mitään hampaankoloon eikä herättänyt GASia tai muita pankkitilille turmiollisia tunteita).

Eipä tuohon voi muuta sanoa, kuin että kokeile molempia ja valitse se, joka tuntuu ja soundaa paremmalta.

Mitäs eroa noilla ESP:llä on keskenään? Ulkonäkö ei kai muuta?

Jep, eli M-302:sessa on erilaiset inlayt, reverselapa ja kansivaahtera(viilu?) on erilainen kuin MH-301:ssä.
PekkaRii
24.09.2003 20:58:54
Ilmeisesti Iban floikka on parempi, mutta ESP on neck thru eikä pultti ja kyllähän toi ESP on hienompi, paljon. Varsinkin toi M-302 miellyttää silmää. Mitäs eroa noilla ESP:llä on keskenään? Ulkonäkö ei kai muuta?

T:Hannu

Tilasin tänään M-302:n mustana EMGn aktiivimikeillä. Musamaailmasta siis.

Kuukaus menee:(

Tosin on se sen verran tanakka skeba, että hirvittää. Myyjä oli jotenkin erityisen innostunut mallista. Tai sitten se on sen työ.
Onhan siinä helvetisti kitaraa 780 eurolle. Onhan noi LTD:t aivan uskomattoman laadukkaita.
"Now that Poison's out of the way, we can go right to the top." - James Hetfield, Metallica, Rip Magazine, November 1991
hanipai
24.09.2003 23:29:42
Tilasin tänään M-302:n mustana EMGn aktiivimikeillä. Musamaailmasta siis.

Kuukaus menee:(

Tosin on se sen verran tanakka skeba, että hirvittää. Myyjä oli jotenkin erityisen innostunut mallista. Tai sitten se on sen työ.
Onhan siinä helvetisti kitaraa 780 eurolle. Onhan noi LTD:t aivan uskomattoman laadukkaita.

Tilasitko 780 euroon mikkien kanssa siis aktiivien kanssa vai ilman. Meinaan, että millä toi peruspaketti lähtis MM:stä?
PekkaRii
25.09.2003 10:36:18
Tilasitko 780 euroon mikkien kanssa siis aktiivien kanssa vai ilman. Meinaan, että millä toi peruspaketti lähtis MM:stä?

Siis 780 on se kitara niillä EMG:n HZ mikeillä, nuo aktiivit on sitten 108 euroa kipale. Eli tonnin maksaa se mun skepa. Silti ihan hyvä hinta mun mielestä.
"Now that Poison's out of the way, we can go right to the top." - James Hetfield, Metallica, Rip Magazine, November 1991
Jormaz
25.09.2003 12:43:58 (muokattu 25.09.2003 12:44:58)
Mulla on juuri musta M-302 ja aion vaihtaa siihen EMG:t. Yksi kappale 81-mallia mulla on varastossa, toinen pitäs hommata vielä.

LIS: Jaa että kuukausi menee, omani ostin näyteikkunasta ;)
Back to the 80's
Olli S.
25.09.2003 16:33:16

Itse tykkäsin tuosta M-302 ihan sikana. Kuitenkin mukaan tarttui saman valmistajan EX-351, lähinnä paremman kaulan vuoksi. Ulkonäkö tossa M:ssä on tosi hyvä ja soitettavuudessakaan ei ollut mitään puutteita. Mielestäni huomattavasti parempi, kuin tuo RG-570.
Viimeinkin se musiikkinäyte!
hanipai
25.09.2003 16:43:15
Itse tykkäsin tuosta M-302 ihan sikana. Kuitenkin mukaan tarttui saman valmistajan EX-351, lähinnä paremman kaulan vuoksi. Ulkonäkö tossa M:ssä on tosi hyvä ja soitettavuudessakaan ei ollut mitään puutteita. Mielestäni huomattavasti parempi, kuin tuo RG-570.

Mikäs kaulassa oli vikana?
Olli S.
25.09.2003 16:47:34

Mikäs kaulassa oli vikana?

Kuten sanoin, että ei mikään, mutta se vaan oli EX:ssä parempi.
Viimeinkin se musiikkinäyte!
hanipai
25.09.2003 17:45:23 (muokattu 25.09.2003 18:14:55)
Kuten sanoin, että ei mikään, mutta se vaan oli EX:ssä parempi.

Kuukauden välein tulee MM:ään ESP:ltä skittoja ja varata pitää etukäteen. Kun kamat on maassa niin kaikki on jo varattu.

Ei oo kyllä paljoa kommentoitu noista iboista.
Lauri666
25.09.2003 18:21:03
Kuukauden välein tulee MM:ään ESP:ltä skittoja ja varata pitää etukäteen. Kun kamat on maassa niin kaikki on jo varattu.

No eikun levytukkuun testimaan.. ei noissa RG:ssä mitään muuta "huonoa" ole kuin mikit.. aika ykstoikkoisia, mutta tesmaa ihmeessä!

~Late~
"All I ever craved were the two dreams I shared with you. One I now have, will the other one ever dream remain. For yours I truly wish to be."
LaXu
25.09.2003 18:46:15

No kommentoidaan sitten. Itse olen ylpeä wanhan Ibanez RG550:n omistaja. Vakiomikit olivat tosiaan kuraa, kaulamikki V1 oli aika tuhnu, ed. omistajan asentama tallamikki V8 treblesaha (vakiona tässä 1989 mallissa pitäisi kai olla tallamikkinä V2). Tilalle vaihtui tallaan Seymour Duncan Original Parallel Axis Trembucker ja kaulaan Seymour Duncan '59 Model.

Soundi parani näillä muutoksilla reippahasti..pehmeys on varmaan paras sana, jolla kuvata soundia. Tallamikki on omalaatuinen siinä mielessä, että vaikka siitä irtoaa hyvin jytäävät soundit sointujen kanssa, se antaa yksittäisiä säveliä soiteltaessa pehmeän, lähes kaulamikkimäisen soundin.

Ibanezit ovat yleisesti ottaen aika helppoja soitettavia, ergonomiaan on panostettu paljon. Näin myös oman yksilöni kohdalla, vaikka tässä wanhassa mallissa ei vielä olekaan muotoiltua kaulan liitosta. RG:n hyvin ohuesta Wizard kaulasta joko pitää tai sitten ei.

Talla (omassani Ibanez Edge) on tosiaan vähintään yhtä hyvä, kuin Original Floyd Rose..pitää vireen kovillakin kampeamisilla. Ainoastaan tallapalojen ruuvit (ne, jotka pitävät tallapalan paikoillaan kiinni tallan levyssä) olen joutunut uusimaan.

Hinta-laatusuhteeltaan käytetyt Ibanez RG5xx sarjan kepukat ovat mielestäni ehdottomasti parhaita hevikeppejä. Käytettyjen hinnat pyörivät jossain 400-600 välimaastossa..jos löytää itselleen hyvän yksilön n. 400€:lla ja uhraa pari hunttia parempiin humbuckereihin saa itselleen oivan heviskeban. Uutena en noita RG15xx ehkä kuitenkaan ostaisi, samat keskinkertaiset mikit niissäkin on ja kuitenkin näitä RG5xx sarjan skeboja tuntuu välillä liikkuvan käytettynä ihan pilvin pimein.
mikko1
26.09.2003 08:18:41
muten ketuttaa nää tollaset kitarannimet, esim topikki

kumpi parempi esp MH3145426khz vai ibanez oharktjq4å¨632
palelee
26.09.2003 09:29:47

Itse laittaisin Ibanezin.

ei ole kuin hyviä kokemuksia noista iban paremmista malleista (RG5xx)
kyllä mies kivun kestää, mutta ei häpeää
CJP
13.08.2005 15:01:02 (muokattu 13.08.2005 15:01:49)
Tilalle vaihtui tallaan Seymour Duncan Original Parallel Axis Trembucker ja kaulaan Seymour Duncan '59 Model.

Soundi parani näillä muutoksilla reippahasti..pehmeys on varmaan paras sana, jolla kuvata soundia.

Entä mimmoista musiikkia skulailet sitten? Pehmeys ei välttämättä ole metallikitaristille ykkösprioriteetti säröillä sahatessa.

Mites tuo uusissa RG1570 oleva Mirage R tai B väri.. ei kenelläkään sattuisi olla mahdollisuutta ottaa kunnon kuvia maalista että miten se käyttäytyy keikoilla / normi käytössä. Meinan Ibanezin esitteessä semmonen spotti ammuttu kitaraa kohti että se muistuttaa enemmänkin humppakitaristin kitaraa kun mitään muuta. Kaupan valaistukseen en luota.

ESPit tuntuvat omaan käteen kömpelöltä, joten ostan todennäköisesti Ibanezin.
CJP
13.08.2005 15:23:18
Juu no bläkkiä ei olis tarkotus soitella (toivottavasti D:). Tarkotuksena enemmänkin saada munakkaat säröt raskaaseen musiikkiin. Myöskään veitsenterävistä ja kuivista kontrolloiduista särinöistä ei välttämättä ole kyse.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)