Aihe: 7 kieliset : IBANEZ Universe / RG7 / K7 / Muut seiskat
1 2 3 4 5 69 10 11 12 13
Incarnation
11.08.2005 11:59:01
Tässä vastaava: http://www.jemsite.com/jem/model/uv7bk.htm

Vihreillä mikeillä ja otelautamerkeillä?
"Wash away a man, take him with the floods" RIP Dime
Mrezzye
11.08.2005 12:02:03

Vihreillä mikeillä ja otelautamerkeillä?

Kyllä. Kokomustakin olisi ollut tarjolla, mutta hp. oli vähän suotta korkea ja itse pidän kyllä noista vihreistä osista.
Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa. MYY MULLE UNIVERSE!
Dumb
11.08.2005 12:44:32

Hienon näköinen, kyllä! Jos itse ostaisin Universen, olisi se luultavasti myös tuollainen vihreillä potikoilla, mikeillä, otelautamerkeillä ja headstockin logolla varustettu malli. Onnea vain!
Santtu_123
11.08.2005 13:04:27

Hmm..jos nyt rahaa olis ihan palojon liikaa, niin kyllä tämmösen joutuisin ostaa...ihana kitara :)
http://www.ibanez.co.jp/japan/products/eg/page_big/UV777P_BK.html
Mrezzye
11.08.2005 13:10:03

Hmm..jos nyt rahaa olis ihan palojon liikaa, niin kyllä tämmösen joutuisin ostaa...ihana kitara :)
http://www.ibanez.co.jp/japan/products/eg/page_big/UV777P_BK.html

Itse en ole niin tykästynyt tuohon uuteen Universeen, vanhemmissa on jotain omaperäisyyttä ja luonnetta. Makukysymyksiähän nämä tietysti ovat.
Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa. MYY MULLE UNIVERSE!
-K-
11.08.2005 15:30:40 (muokattu 11.08.2005 15:31:08)
Itse en ole niin tykästynyt tuohon uuteen Universeen, vanhemmissa on jotain omaperäisyyttä ja luonnetta. Makukysymyksiähän nämä tietysti ovat.

Itselle jäi myös vähän luonnottomampi fiilis tuosta uudemmasta. All black '97 oli omaan käteen todella hyvä. Tuntu toki siltä että tuosta 97-mallista (kyseisestä yksilöstä siis) oli lakat hiottu kaulasta pois. ..Jos olisi ollut 27" niin käteen olisi jäänyt.
Ei suotta elämys.
Mrezzye
12.08.2005 22:07:50

Huhuu... huomenna tulloo!!!
Incarnation
12.08.2005 22:35:23
Huhuu... huomenna tulloo!!!

Olen varmaan enemmän innoissani kuin sä. :D
Kuvia sitten!
Mrezzye
12.08.2005 22:50:11

Olen varmaan enemmän innoissani kuin sä. :D
Kuvia sitten!

No joo... itseä vähän pelottaa, että toivottavasti seiska ei ole huono valinta. Ehkäpä sille ostaja löytyy, jos itse ei siihen sisälle pääse. Innostus on just nyt kyllä aika kova ;)
Incarnation
12.08.2005 22:52:48
No joo... itseä vähän pelottaa, että toivottavasti seiska ei ole huono valinta. Ehkäpä sille ostaja löytyy, jos itse ei siihen sisälle pääse. Innostus on just nyt kyllä aika kova ;)

Ostajia löytyy aina... *köh*
;)
McNulty
13.08.2005 02:16:30
Hämeenlinnasta taitaap saada hyväkuntoisen, vähänkäytetyn UV:n muistaakseni 1300e sisältäen laukun. Kaverin vanha skeba ja erittäin loistava värkki jos seiskoista diggailee... etten sanoisi parhaaksi 7-kieliseksi lankuksi :)
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
R2
13.08.2005 02:38:32
Itselle jäi myös vähän luonnottomampi fiilis tuosta uudemmasta. All black '97 oli omaan käteen todella hyvä. Tuntu toki siltä että tuosta 97-mallista (kyseisestä yksilöstä siis) oli lakat hiottu kaulasta pois. ..Jos olisi ollut 27" niin käteen olisi jäänyt.

Onkohan kyse samasta kitarasta, jonka ostin Velliltä?
Silloin kun progea soittaa zombi, niin silloin ei kannibaalit pompi
Mrezzye
13.08.2005 08:30:48

Hämeenlinnasta taitaap saada hyväkuntoisen, vähänkäytetyn UV:n muistaakseni 1300e sisältäen laukun. Kaverin vanha skeba ja erittäin loistava värkki jos seiskoista diggailee... etten sanoisi parhaaksi 7-kieliseksi lankuksi :)

Aika kallis ;)

Päätelkää siitä, mitä minä maksan, jos pystytte...
Incarnation
13.08.2005 12:00:38
Puhutaan nyt tässä samaan syssyyn seiskoista noin yleisestikin:

Onkos kukaan testinyt noita Ibanez K7-malleja? Puhuvat niiden olevan parhaimpia seiskoja mitä on, mutta hinta on tosiaan aika korkea.
Carpenter
13.08.2005 12:09:12
Onkos kukaan testinyt noita Ibanez K7-malleja? Puhuvat niiden olevan parhaimpia seiskoja mitä on, mutta hinta on tosiaan aika korkea.

Levytukussa testasin. Aika mukava keppi. Kaula oli mukavan tuntuinen ja muutenkin soitettavuus huippuluokkaa, vaikka en seiskolla ollut ennen paljoa soittanutkaan.

Saundia oli vähän vaikea arvioida, koska kitara oli hirveässä epävireessä ja floikkakitaraa ei voi oikein siitä vain virittää. Kyllähän se ihan mukavasti murisi. Mikithän (Dimarzio Paf-7?) ovat aika vintaget eli niissä ei järkyttävästi tehoa ole. Ostaisin kyllä, jos rikas olisin.
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. Teknohumppaa! Kuunnelkaa ihmeessä!
ReBeat
13.08.2005 12:09:22

Puhuvat niiden olevan parhaimpia seiskoja mitä on

Mistähän tosiaan tulee se käsitys että Ibanezin kalleimmat seiskat olisivat kitaramaailman parhaita seiskoja. Oli sitten Universe tai K7 niin Ibanez ei niihin mitään yliluonnollisen hyviä puita pysty käyttämään siitä syystä että niitä on tehty niin helvetisti ja liukuhihnatahdilla. Talla on hyvä mutta mitään muuta erikoista niissä ei ole. Ties monestako jämäpalasta rungotkin kasattu kun ei sitä näe kaikenpeittävän maalikerroksen alta.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
Incarnation
13.08.2005 12:16:19
Mistähän tosiaan tulee se käsitys että Ibanezin kalleimmat seiskat olisivat kitaramaailman parhaita seiskoja.

Ei se hinta sitä kitaraa tee, enkä todellakaan ihannoi kitaraa sen takia, että "kun se on kallis niin sen täytyy varmasti olla hyvä".
Olenkin vain kuullut sen olevan hyvä, mutta ylihintainen.

Oli sitten Universe tai K7 niin Ibanez ei niihin mitään yliluonnollisen hyviä puita pysty käyttämään siitä syystä että niitä on tehty niin helvetisti ja liukuhihnatahdilla. Talla on hyvä mutta mitään muuta erikoista niissä ei ole. Ties monestako jämäpalasta rungotkin kasattu kun ei sitä näe kaikenpeittävän maalikerroksen alta.

K7:ssa on muistaakseni hieman "laadukkaammat"/epä-Ibanezmaiset puut, sillä ainakin runko on mahonkia. Yleensähän Ibanez käyttää kitaroissaan lehmusta.
Laareppi
13.08.2005 13:12:27
Tietysti jos 7-murinaa hakee mutta pitää enemmän 6-tuntumasta, vastaus on baritoni. Ainakin ESPin baritoneilla hevi sujuu, useimmissa on EMG:t.
Eikös Ibanezillakin ole joku puunvärinen baritoni malli, joku Mike Mushok tai sinnepäin?

Mutta myönnetään, ei baritoni todellakaan "iske" niin kuin kunnon seiska. Ja toisekseen 7-kielistä on toisaalta kivempi soittaa, koska baritoneihin ängetään niin pirun paksut kielet ym. Totutteluasia tämäkin.

Schecterillä näyttäisi olevan ihan kelpo seiskoja, ainakin paperilla? Kokemusta ei kylläkään näistä ole.
Mrezzye
13.08.2005 13:20:37

Tietysti jos 7-murinaa hakee mutta pitää enemmän 6-tuntumasta, vastaus on baritoni.

Baritoni ei ole vastaus minun ongelmaani, sillä haluan soitella myös ihan normijuttuja, siksi päädyin nyt seiskaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)