Aihe: Mielenseisauttavat bassosuoritukset
1 2 3 4 5
Johannes_t
13.08.2005 10:33:33

Eikös tästäkin basistista ollut epäselvyyttä, muistelisin?

Jaa-a, ei ainakaan mun korvilla :D

Kai ne tappelee kaikesta mahdollisesta.
sirdickyj
13.08.2005 10:43:57
Jaa-a, ei ainakaan mun korvilla :D

Kai ne tappelee kaikesta mahdollisesta.

Eiku mulla oli semmonen mielikuva että toi olis ollu joku semmonen vastaava että "Jamerson soitti" "ei ku kyllä se oli Bobby Babbitt" ja sit Carol Kaye sanoo että "minä se olin, mutta mitäs tuosta ku sain hyvän korvauksen". Ei siis välttämättä nuo tässä tapauksessa, mutta jotain vastaavaa.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Royal Banzai
13.08.2005 11:02:48

- Rush-yhteen Geddy Leen suoritus YYZ-kappaleessa ja monessa muussa

Yhtään Geddy Leen suoritusta väheksymättä en pysty koskaan kuuntelemaan tuota kappaletta tirskumatta. Se huiluääni on kyllä kappaleen kohokohta!

Pidän kyllä Moving Pictures -levystä muuten. YYZ nyt vaan on... hauska ennemmin kuin hyvä kappale.
Surprise, cockfag!
Pasifisti basisti
13.08.2005 11:18:04
Pekka Pohjolan keikka joskus aikanaan, kun olin juuri aloitellut basson soittamisen.
Se pisti kyllä miehen hiljaiseksi.
Kieppi
13.08.2005 11:34:24
Juha Verona pistelee Maarit Hurmerinnan "Stoalive" -levyllä muutaman kerran aika hianosti. Fanitan.
Kalamies #10 >-)))>. Aut Warwick, aut nihil.
Kuunteles musaa.
onde
13.08.2005 12:58:12 (muokattu 13.08.2005 12:58:51)
Yhtään Geddy Leen suoritusta väheksymättä en pysty koskaan kuuntelemaan tuota kappaletta tirskumatta. Se huiluääni on kyllä kappaleen kohokohta!

Pidän kyllä Moving Pictures -levystä muuten. YYZ nyt vaan on... hauska ennemmin kuin hyvä kappale.

Munsta Geddy on parhaimmillaan La Villa Strangiatossa ja muutenkin Hemispheres levy on täynnä upeeta bassottelua
But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever
hollstro
13.08.2005 13:14:39

Jep. YYZ on enemmän virtuoositeetin kuin musiikin juhlaa. Mutta kyllä se silloin aikoinaan pysäytti, ja sitähän tässä kysyttiin.
JTS
13.08.2005 14:26:24

Tim Commerfordin suoritukset, Sekä RATM:ssa sekä Audioslavessa. Tanakkaa.

Ekaa kertaa kuullessani Rancidin ..And out come the wolves- albumia ja Matt Freemanin soittoa, ajattelin ettei tällaista voi ollakaan.
omarklah
13.08.2005 14:34:59

Pekka Pohjolan keikka joskus aikanaan, kun olin juuri aloitellut basson soittamisen.
Se pisti kyllä miehen hiljaiseksi.

Täällä sama. Näin silloin Pohjolan Wigwamin keikalla Porissa (vuosi taisi olla 1970)
Tää sit sanois tälleen...
Jimoleon
13.08.2005 17:16:16
Mielenseisauttava on ehkä väärä sana kuvaamaan, mut Weather Reportin Gibraltar -nimisen biisin lopussa on aivan mahtava kuvio. Alphonso Johnson soittaa säröillä sekalaisia ääniä. Mihin kaikkeen puolinuoteilla pystyykin ku vaan osaa... Black Market levyltä löytyy jos jotakuta kiinnostaa.
"The biggest threat to creativity is fear, and Jaco did not fear anything"
Karlsson
13.08.2005 19:34:48
Yleensä kaikki aloittelijat alkaa sitä treenaamaan, ja kuvittelee että on helvetin kova basisti kun saa edes sen riffin menemään sinnepäin. Itse tein 80-luvulla samoin.

Silti voin tänä päivänä sanoo, etten pysty ko. biisiä soittamaan oikein, enkä ees hyvin.

Juuh, paras itte kuulemani oli "Sain basson kuukausi sitten ja osaan jo soittaa sen Wootenin soololevyn kokonaan!"

Wau!
Johannes_t
13.08.2005 23:50:30

Juuh, paras itte kuulemani oli "Sain basson kuukausi sitten ja osaan jo soittaa sen Wootenin soololevyn kokonaan!"

Wau!

Eikös ton letkauttanut joku "siirryin kitarasta bassoon" hahmo tällä ko. palstalla?
markotetri
14.08.2005 05:36:22
Vaikka Puppea olen alkanutkin nyttemmin arvostamaan, niin ei näin.

No niin, ei ollut tarkoitus arvostella Puppea vaan kehua että ukko veti hienosti. Joku saattaisi pitää nolona tilanteena, mutta itse en tällaista huomannut. Kuuntelin vaan mielenkiinnolla bassolla soitettua musiikkia.

Toisaalta Lauri soitti keikkatilanteessa ja bändin kanssa mieleenpainuvammin. On muuten muutenkin mainio orkka tuo Sledge! (Porra BASS, Erik Valkama GT&VOC, Hannes Pirilä DRS ja kiippareissa on nähty silloin tällöin mm. Pekka Siistonen tai Okke Komulainen)
Artificiality is normal to the medium!
Karlsson
14.08.2005 09:41:53
Eikös ton letkauttanut joku "siirryin kitarasta bassoon" hahmo tällä ko. palstalla?

No, kyseessä oli kyllä juurikin "siirryin kitarasta bassoon" -tyyppi, mutta tää oli kyllä ihan face-to-face ja apauttia... ööö joskus 90-luvun puolella.
EADG
14.08.2005 12:31:06
Rushin Natural Science ja monet muut. On se Geddy Lee vaa äijä. Mukavan soolopätkän kiskasee Rush In Riolla Drivenin aikana.
Ronnie James
14.08.2005 13:44:06

2005 Keitele jazz: Dave Weckl band: Tom Kennedy.

Kieltämättä kova kaveri tiluttelemaan. En ole livenä mitään vastaavaa nähnyt.
"Let's sing another song, boys! This one has grown old and bitter."
Niskamies
14.08.2005 14:38:23
Sain kaverilta lainaan Jaco Pastorius Big Bandin levyn, joka on siis Jaco-tribuutti, ja siinä soittaa iso-kasa muita basisteja. Soittaa muuten Gerald Veasley todella todella hienosti. pitkästä aikaa tuli tällainen ahaa-elämys.
Virallisesti semi-pro!
Epämuusikko
15.08.2005 14:58:17
Sain kaverilta lainaan Jaco Pastorius Big Bandin levyn, joka on siis Jaco-tribuutti, ja siinä soittaa iso-kasa muita basisteja. Soittaa muuten Gerald Veasley todella todella hienosti. pitkästä aikaa tuli tällainen ahaa-elämys.

Bändi on l-ö-y-s-ä. Se Wanha Word of Mouth rökittää tuon kyllä. Tavallaan ihan jees että solistit eivät jää bändille kakkoseksi.

Mutta Spirit of Jaco P. ja In the Weather Report Way... Kyllä sitä Suomestakin kajahtaa!
Virallisesti Semi-urpo ÄrLä #009
Epämuusikko
15.08.2005 14:59:36
Black Market levyltä löytyy jos jotakuta kiinnostaa.

Tuon levyn nimibiisissä on ehkä parasta bassolinjan hypnoottisuus ja toteutus.
Virallisesti Semi-urpo ÄrLä #009
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)