Invictus 12.08.2005 12:40:58 | |
---|
Kysymys on yksinkertainen, eli onko kellään esittää suosituksia minkälainen kitara kannattaisi hankkia, kun: - Soittaa pääasiassa black/death/thrash metallia, eli aikamoista riffien sahausta - Kitaran olisi oltava suht. halpa (200-300 e) ja kestävä sekä tietty suht. hyvä soittaa - Siinä EI tulisi missään nimessä olla mitään floyd rose systeemejä Hyvä olisi jos jollain olis kertoa omia kokemuksiaan soittopeleistä ja laittaa linkkiä kuviin, tarkemppin infoihin yms. |
elbowski 12.08.2005 12:56:49 | |
---|
Näen sen silmistäsi,
nyt jokin on hullusti
Kuiskaat korvaan hiljaa kysyen:
Jaatko kanssani salaisuuden?
IMIK #25 | Kelpaisiko pastilli? | Bella Italia #2 | Jukka-Pekka #2 | THV-Klubi #45 |
Carpenter 12.08.2005 13:13:57 (muokattu 12.08.2005 13:19:49) | |
---|
Ei tohon hintaluokkaan oikein muita hyviä ole. RG:n ainoa "heikko" lenkki on mikit. Kyllähän alkuperäisilläkin ihan hyvin soittelee. Mutta jos haluat todella tiukan saundin, niin suosittelen tallamikiksi Dimarzion Tone Zonea. E: Ja jos seiskan haluat, niin hyvä vaihtoehto olisi Ibanezin RG 7321. Hintaa reilu 400 € uutena, jos vähän tinkii. http://www.thomann.de/thoiw3_ibanez_rg7321bk_guitar_prodinfo.html |
oiva tumpeloinen 12.08.2005 13:20:33 | |
---|
Mutta jos haluat todella tiukan saundin, niin suosittelen tallamikiksi Dimarzion Tone Zonea. Toi Tone Zone erinomaisuudessaan ei kuitenkaan välttämättä ole paras vaihtoehto tuohon musiikkityyliin. |
Kapane 12.08.2005 22:52:00 | |
---|
Esp M, MH... In Goth We Trust! The 666 Club #555 |
Spike 13.08.2005 00:57:30 | |
---|
Esp M, MH... MH:ssa oli pelkästään floikkamalleja? Jompikumpi oli noin. Haeskeltiin kaverille stratomallista keppiä kiinteellä tallalla ja liima/neckthroughkaulalla. Aika nihkeästi löytyy. RG321 taitaa olla yks harvoja. Kaveri pääty loppujen lopuksen Maverickiin. Hyvä keppi kaikin tavoin. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
Kimmo72 13.08.2005 01:02:33 | |
---|
Haeskeltiin kaverille stratomallista keppiä kiinteellä tallalla ja liima/neckthroughkaulalla. Aika nihkeästi löytyy. RG321 taitaa olla yks harvoja. Paitsi että siinä on pulttikaula. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.SSK#1 |
McNulty 13.08.2005 02:11:13 | |
---|
rässiä voi soittaa ihan millä vaan... kunhan se on halpa niin ei tule äiteetä ikävä kun sen mäjäyttää monitorin kulmaan paskaksi. Tai jos rottaniitit raapivat sen naarmuille :) PS. Vikernesin poekakin käyttää jotain Vantagen 50NOK kepukkaa ja hyvin sillä on Burzumit soiteltu... "Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.) |
trih 13.08.2005 06:35:20 (muokattu 13.08.2005 06:36:11) | |
---|
PS. Vikernesin poekakin käyttää jotain Vantagen 50NOK kepukkaa ja hyvin sillä on Burzumit soiteltu... Truemusaan ei tarvi kummoisia kamppeita :). Soundi lähtee sormista tarpeeksi eevililtäkin. Mulla olis tuossa yksi Williams josko sillä pari mustametallia tekisi... Dark Funeralin kitarakamat: -Made in usa B.C richin kepukat ja Mesa Engineerinkin vanhemmat Dual Rectot. Ja eiku sahaamaan. Näillä pojilla on vinkeä meno. Samat kamat kun ostaa niin kyllä lähtee :D Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley |
Leper Messiah 13.08.2005 08:46:33 | |
---|
MH:ssa oli pelkästään floikkamalleja? Jompikumpi oli noin. Haeskeltiin kaverille stratomallista keppiä kiinteellä tallalla ja liima/neckthroughkaulalla. Aika nihkeästi löytyy. RG321 taitaa olla yks harvoja. Kaveri pääty loppujen lopuksen Maverickiin. Hyvä keppi kaikin tavoin. M:ssä pelkkiä floikkia. MH:ta saa ilman. Propaganda on propagandaa. Kuuntelen mäkin musiikkia, vaikka olen tutustunut MTV:n ohjelmatarjontaan. - Pira
Punttisika #3 Runkku Monsteri #4 |
Mrezzye 13.08.2005 09:16:14 | |
---|
Mikä tahansa tallahumpparilla varustettu. Osta käytetty, jos budjetti on noin pieni. Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa.
MYY MULLE UNIVERSE! |
Osta Motif! My name is Baron, U.Honey Baron. |
Billsner 13.08.2005 11:19:51 | |
---|
PS. Vikernesin poekakin käyttää jotain Vantagen 50NOK kepukkaa ja hyvin sillä on Burzumit soiteltu... Paitsi että jossain vaiheessa mies taisi kirota kitarat. Ovat kuulemma n**kereiden soittimia. Carrier Of Wounds |
Räbbänä 13.08.2005 11:33:22 | |
---|
Truemusaan ei tarvi kummoisia kamppeita :). Soundi lähtee sormista tarpeeksi eevililtäkin. Mulla olis tuossa yksi Williams josko sillä pari mustametallia tekisi... Dark Funeralin kitarakamat: -Made in usa B.C richin kepukat ja Mesa Engineerinkin vanhemmat Dual Rectot. Ja eiku sahaamaan. Näillä pojilla on vinkeä meno. Samat kamat kun ostaa niin kyllä lähtee :D Jaa että ihan Williams, mullakin on Mikkien vaihdo jälkeen soittaa ihan kohtuu hyvin raskastakin musaa tolla, mutta nuo mun juotos taidon takia pientä häiritsevää särinää kuuluu mikeistä. Emmää muista, kattellaan... |
mikko1 13.08.2005 12:03:26 | |
---|
Itse alleviivaisin hyvää vahvistinta, koska hyvä kitarakaan ei luultavasti kuulosta kovin hyvältä huonon vahvistimen läpi. Toisinpäin saattaa toimia paremmin. |
Kapane 13.08.2005 12:18:28 | |
---|
rässiä voi soittaa ihan millä vaan... kunhan se on halpa niin ei tule äiteetä ikävä kun sen mäjäyttää monitorin kulmaan paskaksi. Tai jos rottaniitit raapivat sen naarmuille :) True, oon nikuttanu Testamenttia nyt Tele Thinlinellä. Niin ja hoho tu kattoon mun kitarat ja yli tonnin ol molemmat... In Goth We Trust! The 666 Club #555 |
Kapane 13.08.2005 12:18:56 | |
---|
Itse alleviivaisin hyvää vahvistinta, koska hyvä kitarakaan ei luultavasti kuulosta kovin hyvältä huonon vahvistimen läpi. Toisinpäin saattaa toimia paremmin. Miten tämä nyt liittyy mihinkään? Kitaraahan se kaveri etsii? In Goth We Trust! The 666 Club #555 |
Quu 13.08.2005 12:46:03 (muokattu 13.08.2005 12:51:28) | |
---|
Osta multa floikkajammu pois.
Hinta: 300e/käypä tarjous |
Invictus 13.08.2005 13:45:07 | |
---|
Kiitoksia tähän asti kirjoitetuista vinkeistä... Harkinnassa on tällä hetkellä mm. juuri tuo Ibanez RG321. Onkohan seuraavista kenelläkään erityisempää sanottavaa? ESP LTD VIPER-50 Ibanez GAX30TR Ibanez GAX30WH Niin pääasia tosiaan on , että soundien / soitettavuuden puolesta sopii em. musiikkityyliin ja mitään huippuluokan kitaraa tässä ei haetakkaan... Ja kunhan voi luottaa siihen ettei parin viikon soittelun jälkeen leviä käsiin :0 |
mikko1 13.08.2005 13:50:06 (muokattu 13.08.2005 13:52:57) | |
---|
Miten tämä nyt liittyy mihinkään? Kitaraahan se kaveri etsii? Liittyyhän se, jos kaveri ostaa kalliin kitaran ja sitten soittelee sitä kasettimankan läpi. Ei semmoinen ole oikea ratkaisu. Edit: enhän itse tiedä, voihan tämä vahvistinpuoli olla kunnossakin. |