Tmp 12.08.2005 16:38:10 | |
---|
Jep. Jos osaat soittaa valssia neljä tahtia putkeen, osaat silloin soittaa myös 4/4-rytmiä kolme tahtia putkeen. ;) Katos prkl. Soita lyhyitä valsseja? Max kolme tahtia. Voi vienti bändimarkkinoilla olla vähän rajoitettua mutta... |
Berzerekki 12.08.2005 21:35:11 | |
---|
Mun mielestä ei oo niinkun Bändin"pomoo" tai siis että se bändi ois jonkun yhen tyypin ja muut on alamaisia ja se sitten määrää mitä soitetaan ja miten. Mulle bändi on ku jonkunlainen "yhteisö" missä ei oo tollasii "pomoja" kysytään kaikilta mitä haluu soittaa jne. ettei kaikille sitten tuu vittuuntunut olo jne. et ihan paska biisi.. Tää on vähän out of topic mutta eihän se haittaa. |
Volle 12.08.2005 22:03:46 | |
---|
Oon saanut kenkää. Vittumaistahan se on. Sen sijaan muita ei ole onneksi tarvinnut potkia pois, kun paskat ja/tai mulkut soittokaverit ovat älynneet itse lopettaa. Nam. |
Tanakkala 12.08.2005 22:34:15 | |
---|
Kaverit on kerran vitsaillu että me vaihetaa sut kohta toisee rumpalii ku et saita tarpeeks nopeest tupla basarii. No mä sanoin siihen sitte että antakaa mennä vaa mut mulle on turha tulla itkee et bändi menee sitte läjää. Meinaan mä oon ainoo joka osaa käyttää meijän raiturii sun muita vehkeitä. Jos kenkää saisin haluaisin kuulla sen ihan päin naamaa eikä mitää tekstiviestejä tai muuten vaa hylkäämistä että ei ilmoteta koska reenit on. Kyllä se nyt suunattomasti harmittaisi jos saisi kenkää bänditä jossa kaikki ovat hyviä kavereita. Ei edes yksinäisyys tule yksin |
Migo 12.08.2005 22:50:36 | |
---|
Ensimmäisestä bändistä tuli saatua kenkää. En soittanut tarpeeksi heavya, kun halusin välillä soitella rockia yms. Ihme ukkoja... No nykyisin olen uudessa bändissä, jossa kylläkin on nyt nähtävissä pientä väsymystä...Ärsyttää. Päivää vaan kaikille |
Starlia 12.08.2005 23:17:57 | |
---|
En ole koskaan kenkää saanut... *koputtaa puuta* Tuskin tämänhetkisestäkään saan, kun kaikki biisit teen :D |
En ole koskaan kenkää saanut... *koputtaa puuta* Tuskin tämänhetkisestäkään saan, kun kaikki biisit teen :D Ne vie sun biisit omiin nimiinsä ja potkasee ulos!!! :O Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
Wk 13.08.2005 19:16:38 (muokattu 13.08.2005 19:18:58) | |
---|
Mun mielestä ei oo niinkun Bändin"pomoo" tai siis että se bändi ois jonkun yhen tyypin ja muut on alamaisia ja se sitten määrää mitä soitetaan ja miten. Mulle bändi on ku jonkunlainen "yhteisö" missä ei oo tollasii "pomoja" kysytään kaikilta mitä haluu soittaa jne. ettei kaikille sitten tuu vittuuntunut olo jne. et ihan paska biisi.. Tää on vähän out of topic mutta eihän se haittaa. Meillä on nyt juuri tämmönen tilanne omassa bändissä, ei ole ketään jolla olis enemmän tai vähemmän sanavaltaa mitä soitetaan ja minkätyylistä. Siinä on kyllä sitten käynyt niin että soitetaan aivan mitä sattuu ja jos yhdellä jäsenellä on joku pieni biisi-idea, sitä kokeillaan hetken aikaa ja sitten taas soitellaan kukin aivan eri juttua, riffejä ja ideoita satelee kovaa tahtia ja ne unohdetaan melkeen yhtä nopeasti :) Eli vaikea on kappaleita tehdä. Sanoisin että ainakin tässä meiän bändissä ois parempi että ois joku joka hieman sanelis että tämmöstä nyt tehään, perkele. Jäsenten välit on hyvät koska kavereita ollaan muutenkin bändin ulkopuolella. Edellisessä bändissä oli vastakkainen asetelma, eli tuli ite pitkälti vaikutettua siihen mitä soitettiin, en sano että ne mun biisit ois ollu mitenkään parempia kuin toisten, mutta meikäläiseltä niitä synty niin nopeaa tahtia ja olin jopa siinä mielessä silloin vittumainen etten ollut kovin innostunut toisten ideoista, jälkeenpäin sen voi myöntää :) Kukaan ei kuitenkaan koskaan valittanut että "joutui" soittamaan tekemiäni kappaleita. Biisejä saatiin kuitenkin mukavasti kasaan, ihan live-soittokuntoon. Tässä yhtyeessä jäsenet eivät myöskään olleet niin paljon tekemisissä bändin ulkopuolella, eli en oikein tiedä tuosta demokratiasta sanoa yhtä oikeaa vastausta henk. koht. Semmosta. Pitkä kirjotus ja aivan off-topicia. WK |
mungiisi 13.08.2005 19:51:36 (muokattu 18.09.2005 22:04:36) | |
---|
En ole saanut kenkää, enkä kyllä haluakaan, niin hyvä porukka kasassa ja soitto luistaa ihan jees. Keikkaa kun vielä vaan saisi :D |
Czar 14.08.2005 18:25:23 | |
---|
Koskaan en ole potkuja saanut. Kerran lähdin vetämään bändistä, mutta hommasin tilalleni laulajan (laulajan roolissa kun olin silloin). Pois olen porukkaa potkinut, ja muutamat bändit aika dramaattisestikin hajottanut. Minä olen dramaqueen kun sille päälle satun, ja jos joku minut potkaisisi bändistä pois olisin kitkerä huora muutaman viikon ajan, kunnes alkaisin perustamaan uutta bändiä. Parempaa sellaista, tietenkin ;) Yleensä kun bändissä olen, olen nk. taiteellinen johtaja, eli ei se sama bändi olisi ilman minua, vaikka en ainoa biisintekijä olisikaan. Jos joku täytyy erottaa niin kyllä minä aina selvitän, että mistä kiikastaa. Ja koskaan se ei ole henkilökohtaista; treeneissä olen Kitaristi, treenien ulkopuolella Ystävä. *My Secret never lies* |
Czar 14.08.2005 18:37:41 | |
---|
Mun mielestä ei oo niinkun Bändin"pomoo" tai siis että se bändi ois jonkun yhen tyypin ja muut on alamaisia ja se sitten määrää mitä soitetaan ja miten. Mulle bändi on ku jonkunlainen "yhteisö" missä ei oo tollasii "pomoja" kysytään kaikilta mitä haluu soittaa jne. ettei kaikille sitten tuu vittuuntunut olo jne. et ihan paska biisi.. Tää on vähän out of topic mutta eihän se haittaa. No, yleensäkin kun kasa ihmisiä kokoontuu yhteen tapana vain on valita joku johtamaan sitä toimintaa. Bändi on yhteisö, demokraattinen sellainen. Bandleader on hahmo, johon koko bändiluottaa ja joka osaa pitää piuhat kasassa. Edustuksellista demokratiaa. Ei se ole diktaattori, sillä jos sen leaderin sana ei miellytä, ei kukaan halua soittaa bändissä. Tällöin bändihajoaa, bandleader vaihtaa kurssiaan tai valitaan uusi bandleader. Ja mitä tulee tuohon mielipiteiden kyselyyn; kyllä kaikille pitää antaa mahdollisuus. Kun esittelin erään kappaleen vuosi sitten bändille, he kaikki puistivat päätään ja sanoivat, että ei tuosta tule mitään. Nyt kaikki ovat yksimielisesti sitä mieltä, että se on meidän paras kappaleemme. Siksi koen olevani hyvä ja tarpeellinen bandleader: näen asiat hieman pidemmälle ja eritavalla kuin muut bändiläiset. *My Secret never lies* |
Teijo K. 14.08.2005 20:13:52 | |
---|
No, yleensäkin kun kasa ihmisiä kokoontuu yhteen tapana vain on valita joku johtamaan sitä toimintaa. Bändi on yhteisö, demokraattinen sellainen. Bandleader on hahmo, johon koko bändiluottaa ja joka osaa pitää piuhat kasassa. Edustuksellista demokratiaa. Ei se ole diktaattori, sillä jos sen leaderin sana ei miellytä, ei kukaan halua soittaa bändissä. Tällöin bändihajoaa, bandleader vaihtaa kurssiaan tai valitaan uusi bandleader. Ja mitä tulee tuohon mielipiteiden kyselyyn; kyllä kaikille pitää antaa mahdollisuus. Kun esittelin erään kappaleen vuosi sitten bändille, he kaikki puistivat päätään ja sanoivat, että ei tuosta tule mitään. Nyt kaikki ovat yksimielisesti sitä mieltä, että se on meidän paras kappaleemme. Siksi koen olevani hyvä ja tarpeellinen bandleader: näen asiat hieman pidemmälle ja eritavalla kuin muut bändiläiset. Hyvä pomo bändissä pyörittää sitä bisnestä. Hankkii keikkoja jne. Pistää asioita tapahtumaan. Jos vain elvistelee treeniksellä niin sitä ei moni katsele. "Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista." -von Ranke. |
Czar 14.08.2005 21:36:29 | |
---|
Hyvä pomo bändissä pyörittää sitä bisnestä. Hankkii keikkoja jne. Pistää asioita tapahtumaan. Jos vain elvistelee treeniksellä niin sitä ei moni katsele. Jeps, ja eräässä bändissä meillä oli sellainen työnjako, että oli taiteellinenleaderi ja käytännönleaderi erikseen. Mikä oli ihan hyvä, jakaa vastuuta ettei kaikki kaadu yhden tyypin niskaan tiukan paikan tullen. *My Secret never lies* |
Zarmo 14.08.2005 23:41:55 | |
---|
Jeps, ja eräässä bändissä meillä oli sellainen työnjako, että oli taiteellinenleaderi ja käytännönleaderi erikseen. Mikä oli ihan hyvä, jakaa vastuuta ettei kaikki kaadu yhden tyypin niskaan tiukan paikan tullen. Miusta on taas reilua, että jos joku saa vastata taiteellisesta puolesta (= kivaa), niin hoitakoon sitten myös käytännön hommat (= ei kivaa) GAS ei kuole, GAS nukkuu!
Lukekaa runoutta
Ladatkaa Interspectionalin Demo#1 |
Teijo K. 15.08.2005 09:38:23 | |
---|
Jeps, ja eräässä bändissä meillä oli sellainen työnjako, että oli taiteellinenleaderi ja käytännönleaderi erikseen. Mikä oli ihan hyvä, jakaa vastuuta ettei kaikki kaadu yhden tyypin niskaan tiukan paikan tullen. Kuten Zarmo jo totesikin, niin tuossahan kaikki kiva meni yhdelle, ja kaikki ihan oikea duuni toiselle. Ei ihan tasapuolista. Mutta mikä kenellekin toimii. "Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista." -von Ranke. |
H3avy 18.08.2005 10:14:22 (muokattu 19.08.2005 09:02:06) | |
---|
Vanha viesti poistettu. Asiat jälleen kohdallaan bändin osalta. Running, On our way
Hiding, You will pay
Dying, One thousand deaths |
Niq 18.08.2005 13:36:29 | |
---|
Kuten Zarmo jo totesikin, niin tuossahan kaikki kiva meni yhdelle, ja kaikki ihan oikea duuni toiselle. Ei ihan tasapuolista. Mutta mikä kenellekin toimii. Ei se biisinteko niin kivaa ole. Ehkä joka 20. teksti omalla kohdallani on julkaisukelpoinen ja sävellystä haen pitkään ennenkuin se loksahtaa paikalleen. En minään taiteellisena johtajana itseäni pidä, mutta biisintekijänä kylläkin. Tosin tuppaa niitä käytännön asioitakin minulle kaatumaan silloin tällöin, mutta parhaani teen sälyttäessäni niitä muiden harteille.. ;) "Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo |
Jemo 18.08.2005 17:37:20 | |
---|
Minä olen kanssa sitä mieltä, että jos on liideri, pitää ottaa kaikki huomioon ja toimia demokraattisesti, eikä vain olla "se joka käskee ja jota totellaan." Etenkin jos se vielä menee juuri tuohon, että mulle kiva, muille työ, ei se ole kivaa. Meillä on ollut hieman kahnausta meidän nykyisen bändin 'liiderin' kanssa, mutta kyllä kai se siitä. Tyyppi on ihan maailman paras jäbä, mutta toisinaan hyvin natsi omista sävellyksistään ja sovituksistaan (tekee rumpuja myöten kaiken valmiiksi Guitar Prolla) ja siitä miten tapahtuu :) Kyllä me toimeen tullaan, vaikka pari kertaa on hankaluutta ollut. Myöskään tyyppi ei tahdo esim. erottaa (kappas, ja kun kirjoitan tuon sanan, erotettava soittaa minulle puhelimella) jäseniä joista on päätetty luopua... Mielestäni sellainen kuuluisi leaderin hommiin. -Kamikaze Kettunen Olemme kuulemma jakomielitautinen. Muuten mukavia! -Einuli |
Czar 22.08.2005 01:32:15 (muokattu 22.08.2005 01:38:39) | |
---|
Miusta on taas reilua, että jos joku saa vastata taiteellisesta puolesta (= kivaa), niin hoitakoon sitten myös käytännön hommat (= ei kivaa) Niin no jos homman ajattelee noin =) Minulle se on nakki kuin nakki; aina vituttaa ja stressaa, mutta on kiva puuhastella. Joskin teen musiikkia myös itsekseni, jolloin saan tyydyttää sen taiteellisen pätemisen tarpeet täysin. Ehkä siksi se bändissä leadaaminen on enemmän vastuuta kuin hupia meikäläiselle. E: Ja kyllä minä siis hoidan Käytännönhommatkin, enkä ole suinkaan ainoa Biisintekijä. Diktatuuri ei tule koskaan toimimaan bändissä, jossa muusikot osaavat arvostaa itseään. Eikä se ole minusta edes millään lailla tavoiteltavaa. But baby's on fire And all the instruments agree that Her temperature's rising But any idiot would know that |
Czar 22.08.2005 01:37:12 | |
---|
Myöskään tyyppi ei tahdo esim. erottaa (kappas, ja kun kirjoitan tuon sanan, erotettava soittaa minulle puhelimella) jäseniä joista on päätetty luopua... Mielestäni sellainen kuuluisi leaderin hommiin. Totta kai kuuluu liiderin hommiin. Aika epeli jos sen on sälyttänyt harteiltaan. But baby's on fire And all the instruments agree that Her temperature's rising But any idiot would know that |