Aihe: Behr. BG412S:n omistajat?!?
1
vale
17.05.2003 21:07:35
Muutama tyyppi täälä oli tilannut kys. kaapin thomanilta? Minuakin kiinnostaa tuo ja kysyisin paljonko rahti on noinkin painavalle esineelle? Eikös paino ollut jotain 50kg..? Miten noin muuten kaappi toimii, kuinka tuo basso puoli? Särkeekö tai heliseekö kaappi?

Vale
Rock n' Roll is only way to DIE
JR
17.05.2003 22:04:36

Joo äkkiä kokemuksia tänne. Kenellä suomessa edustus, missä testata?
JR
zulo
17.05.2003 22:25:12
Rahti maksoi Thomanilta 20 Euroa. Kaappi on hintaansa nähden ihan ok. Miinuksina sanoisin että kaappia ei saa takaa auki ja etulevy jossa elementit ovat kiinni on hiukka heppoisen oloinen.

Kaappi toimii itselläni ainakin erittäin hyvin. Toistaa bassoa ihan tolkuttomasti ja ajaa asiansa muutenkin hyvin.

Hankin kaapin Engl Screamer combon seuraksi kun tartti saada älytön hevijyystösoundi aikaan sen sain.

T:Zulo
Fingolfin
18.05.2003 11:38:06
Itse pistin tilauksen jo pari viikkoa sitten, mutta se ei ole vielä edes lähtenyt, koska suurissa tilauksissa summa pitää maksaa etukäteen Thomannin tilille.
Strength and Honor
-K-
18.05.2003 15:09:56
Itse pistin tilauksen jo pari viikkoa sitten, mutta se ei ole vielä edes lähtenyt, koska suurissa tilauksissa summa pitää maksaa etukäteen Thomannin tilille.

Niin suurissa rahallisesti vai koollisesti ?
Ei suotta elämys.
Turpa
18.05.2003 22:37:46
Mä tilasin vajaa pari vuotta sitten 4x12 kaapin thomannilta ja se piti sillon ainakin maksaa thomannin tilille etukäteen sen takia, koska niin kookasta/painavaa vermettä ei voinut postisiirrolla lähettää. Eli se tuli muistaakseni jollain kuriiripostilla tai vastaavalla. Makso jonkun 300mk se toimitus silloin, mutta se tuli sitten kyllä kotiovelle asti.
Fingolfin
19.05.2003 10:15:32
Juu, koollisesti suurissa lähetyksissä pitää maksaa etukäteen. Sain eilen maksettua (ehkä). Tuo ulkomaanmaksu oman nettipankkini kanssa on aika hankala ja epäselvä. Paketti on täällä varmaan hyvällä mäihällä heinäkuussa. :D
Strength and Honor
Juunsku
22.05.2003 11:23:16

Sitä kysyisin et onko tuossa kaapissa Ne 400w RMS:ää vai totaaliset täydet tehot?
Junsku
Fingolfin
22.05.2003 11:40:41
Sitä kysyisin et onko tuossa kaapissa Ne 400w RMS:ää vai totaaliset täydet tehot?

Kaapistahan ei tietenkään mitään tehoja lähde. 4kpl 100W elementtejä, koko kaapin tehonkesto on 400W.
Strength and Honor
Zammy
22.05.2003 11:42:25

400 w tarkoittaa sitä, että tuo kaappi kestää maksimissaan 400 w tehoisen vahvistimen. (Tarkoittaa puhdasta tehoa, eli joku 100 w putkinuppi täysille ajettuna varmaan alkaa jo lähestyä tuota rajaa). Eli tuosta kaapista ei lähde mitään tehoja. RMS viittaa kuitenkin vahvistintehon mittaukseen.
MacGyver
22.05.2003 11:54:57

400 w tarkoittaa sitä, että tuo kaappi kestää maksimissaan 400 w tehoisen vahvistimen. (Tarkoittaa puhdasta tehoa, eli joku 100 w putkinuppi täysille ajettuna varmaan alkaa jo lähestyä tuota rajaa). Eli tuosta kaapista ei lähde mitään tehoja. RMS viittaa kuitenkin vahvistintehon mittaukseen.

RMS = Root Mean Square. Käytännössä tuo tarkoittaa sitä, että RMS-wattimäärä on siis ns. syklinen keskiarvo, eli aaltomuodosta riippumaton havaittavissa oleva teho. Syklin eri vaiheissa on piikkejä suuntaan jos toiseenkin, eli teho ei ole vakio. Siksi vahvistimesta voi todella hetkellisesti lähteä watteja aika runsaasti, jopa kolminkertainen määrä. Jos virta olisi sinimuotoista, niin 100 V RMS tuottaa maksimissaan 141,421... V. Koska kitaran signaali ja sitä kautta sille analoginen sähkövirta ovat kaukana sinimuotoisesta, voi maksimaalinen tehonanto olla huomattavasti suurempi.

Lisäksi vahvistimissa on surkea hyötysuhde; käytännössä kaikki 100W vahvistimet imevät yli 400W käyttötehoa. Jos haluatte tutustua aiheeseen paremmin, niin kannattaa lukea kenttäteoriaa ja sähköoppia sekä -magnetismia.

-MacGyver
Ei mitään putkia prkl!
Treeniohjelma
Oma rakkaani
Juunsku
23.05.2003 12:04:22

Anteeksi erehdykseni... En oo sisäistänyt noita kieliä vielä mut kehitystä tapahtuu. Tarkotin sitä että kestääkö se sen kärähtämättä jos siihen tulee vahvistimesta hieman yli 400w
kun mun vahvistimessa mahdollisesti olisi 550 wattia RMS...
Mulla on hurjat suunnitelmat jotka ei kummiskaan toteudu.
Junsku
Zammy
23.05.2003 12:09:45
Anteeksi erehdykseni... En oo sisäistänyt noita kieliä vielä mut kehitystä tapahtuu. Tarkotin sitä että kestääkö se sen kärähtämättä jos siihen tulee vahvistimesta hieman yli 400w
kun mun vahvistimessa mahdollisesti olisi 550 wattia RMS...
Mulla on hurjat suunnitelmat jotka ei kummiskaan toteudu.

Sulla on varmasti käytössä joku transistori PA-vahvistin? Ainakin harvassa on tuon tehoiset putkivahvistimet. Melkein uskaltaisin väittää, että jos pidät tarkasti huolta, ettet aja tuota päätettä koskaan särölle, eli säröä tulee ainoastaan etuasteesta, niin kaappi voisi hyvinkin kestää. Toisaalta jos kovin voimaikkaita alaääniä tuuttailet kitarasta (alavire, 7-kielinen tms.) niin kaiutinkartioiden liikerata voi olla jo aika hurja ja tämä ei ainakaan hyvää tee. Mutta vaikeeta minun on kuvitella tilannetta jossa sä tuon tehoista vahvistinta pystysit kovinkaan suurilla tehoilla käyttämään, jolloin kaiutinkaan ei olisi vaarassa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)