Aihe: Pari kysymystä..
1
akisetä
12.08.2005 13:55:12
Ekaa kertaa tänne kirjotan, mutta olen lukenut täällä paljon keskusteluja ja sanon heti alkuunsa että haku ei jostain syytä toimi, ja muutenkin olen seuraavista asiosta yrittänyt ottaa itse selvää, mutta huonolla menestyksellä, joten nyt kyselen teiltä.

Kysymys 1:
Onko kukaan mahdollisesti hankkinut noita sonic implants soundfontteja (tai mitä tahansa)? Jos on, niin miten maksu käytännössä tapahtuu? Jos pitää antaa jotain luottotietoja netissä niin sitten antaa olla.. Saakohan niitä tilattua jostain esim. postiennakolla?

Kysymys 2:
Tästä olen lukenut paljon, mutta ei ole auttanut. Liitän syntikan tietokoneeseen midipiuhalla (jossa toisessa päässä liitin joka menee äänikortin joystick/game porttiin ja toisessa päässä in ja out). Ei toimi sitten mitenkään päin! Äänikortti on SB audigy. Aika turhauttavaa kun ostin joku aika sitten syntikan ja midipiuhat ja kaikki ja sitten sitä ei saa midiä toimimaan kirveelläkään. Äänikortti toimii muuten ihan ok, samoin koskettimet. Mutta kun on midillä kiinni koneessa, mistään ei kuulu mitään. Tästä johtuen olen jo luovuttanut koko midisähläyksen suhteen, mutta jospa jollain olisi edes jotain mitä vielä voisi yrittää??
Niq
12.08.2005 14:25:19

Kysymys 2:

MIDI-signaali on pelkkiä ohjauskäskyjä, joten sinulla pitää olla auki joku ohjelma, jota se sinun midi-syntsasi ohjaa, esimerkiksi joku sekvensseri, joka sitten luo äänen niistä midi-käskyistä.

Noin niinkuin rautalangasta väännetystä yksinkertaistetumpi versio.
"Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo
Mohla
12.08.2005 14:53:58

Tsekkaa onko tuossa "Midi - lyhyt oppimäärä" ketjussa jotain apua.
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
32788
12.08.2005 17:49:49 (muokattu 12.08.2005 17:50:43)
Lataa vaikkapa ilmainen Anvil Studio (MIDI-ohjelma, etsi googlella)

Sitten laitat sen toisen pään piuhasta tietokoneen peliporttiin, ja toisen pään in-liittimen syntikan outtiin ja out-liittimen in-liitäntään.

Avaa ohjelma, paina rec nappia, ja soita. Nuottiviivastolle pitäis tulla nuotteja, ja kun lopetat nauhoituksen, ja painat play, soittamasi pitäisi kuulua synan kaiuttimista...

Ja tuo haku ei toimi arkisin klo 12-18...
Alkoholin nauttiminen krapulaa edeltävä päivänä aiheuttaa päänsärkyä ja äkillisiä pahoinvointikohtauksia!
akisetä
12.08.2005 18:17:32
kiitoksia, mutta ei toimi. Kai se on jatkettava vaan vanhalla kunnon modplug trackerilla, ainakin toimii 110% varmuudella :)

Jossain tuli joskus joku midi timeout error message... eli ilmiselvästikään yhteys koneen ja synan välillä ei toimi (yllätys!)
-septimisti-
12.08.2005 19:04:15 (muokattu 12.08.2005 19:15:09)
Sonic Implantseilta tuli tilattua rumpukitti ja pari bassoa. Homma toimi ainakin mun kohdalla nopeasti ja vaivattomasti. Netti downloadina otin nuo. Sivuille pitää rekisteröityä - sitten tavalliseen nettikauppatyyliin kerätään roipetta ostoskoriin ja kassalla annetaan visan vinkua. Itse vingutin Sammon electronia. En mä itse ainakaan näe tämän kaltaisilta tunnetuilta ja varmasti rehellisen mielin toimivilta firmoilta tilaillessa oikeastaan minkäänlaista riskiä noiden luottokortin tietojen antamisen suhteen.

Noi rumpukitit on oikeasti aika hyviä, itse otin loose kitin, josta ainoa valituksen aihe menee virvelin soundiin joka on periaatteessa oikein hyvä, mutta pidemmän päälle monotoninen pitkän, aina samanlaisen, sointinsa takia. Ambient kitit varmasti perus rokki-poppiin paremmat. Bassot perus toimivia.

Netistä löytyy etsimällä varmaankin (ja löytyykin) ilmaisia soundeja joista tekee ihan yhtä hyvänkuuloista kamaa. Siinä on vaan se, että yleensä niitä joutuu lataamaan miljoonittain jokaiseen eri tarkoitukseen omansa, ne tuppaavat olemaan hieman 'one trick ponyja'.

Sonic implantsien kanssa ei tarvitse repiä hiuksia päästään.

Itse suhtaudun midiin kuin katolinen kirkko stephen hawkinsiin, pelonsekaisella ymmärtämättömyydellä. Onneksi oman koneen kanssa kaikki sujui yllättävänkin helposti melkein itsestään noiden midien kanssa. Kiipparin kyllä EI pitäisi mennä mitenkään erityisen sekaisin ollessaan midiin kytkettynä. Minkäs merkkinen äänikortti / midi interface sulla on?

Saattaa olla että joku kortin omaava osaisi neuvoa tarkemmin. Kortin valmistajan sivujen foorumit ym. kannattaa kanssa käydä läpi.

EDIT: miten mä osaan olla näin sokea. Kyllähän siinä avausviestissä ihan tarkasti se äänikortti oli mainittu.

EDIT2: Onko sulla KX-ajurit tuossa kortissa? Jos on, niin ainakin näillä midi hommat on täällä pelanneet. Tosin en edes kokeillut ajaa midiä koneelta kiipparille.

Output port mapping
- kX Synth kX Generix 7000

Master sync output
- kX Synth kX Generix 7000

Remote control input
- Kx Uart kX Generic 7000
(se Kx Control ei siis ole sama kuin midin sisääntulo, vaan se on joku äänikortin automaatio-härdelli. Tämän kanssa itse ihmettelin pitkään, kunnes tajusin tuon Uartin laittaa. En tiedä miten siellä.)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)