Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Elektroninen ja elektroakustinen musiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Björk
1 2 3 4 5 6 7 8 9
t-termiitti
28.07.2005 00:37:13 (muokattu 28.07.2005 00:50:37)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Björk / The Sugarcubes
 
Mitäpä olette mieltä?
 
----
 
Täti on ennättänyt aika paljon ja on oikeastaan ainoa niinkin eksperimentaalinen akti, joka on yltänyt mainstreamiin.
 
Vespertine ja Homogenic löytyvät hyllystä. Joka toinen kerta kun kuuntelen: Björkin ääni **tuttaa suunnattomasti ja toivoo, että vokalisti olisi joku toinen eikä Björk pilaisi niin hienoja biisejä. Joka toinen kerta taas tuntuu, että Björkin tulkinta sopii biiseihin paljon paremmin kuin nenä päähän.
 
En muista, enkä ole koskaan jaksanut kaivaa perusteellisesti kaikkea tietoa, tai oikeastaan vähääkään siitä, mitä kaikkea tuon nimen takaa löytyy ja keiden kaikkien kanssa sitä oltiinkaan puuhasteltu. Valkokankaallakin taidettiin pyörähtää..
 
Kertokaapa kaikki mitä tiedätte asiaan liittyvää! Kiitos!
 
E: Jotain hajua vaikkapa wikipediasta: http://en.wikipedia.org/wiki/Bj%C3%B6rk
 
ydinaukio
28.07.2005 12:04:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Björk on yksi parhaista laulajista. Post Ja Homogenic ovat loistavia.
 
EilaPertti
28.07.2005 14:06:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Diggaan. Vespertine ja Medulla suosikit.
 
peltikojootti
28.07.2005 17:24:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanattomaksi menee kun kysymys on Björkistä.
Tuntemukset menevät minullakin joskus ristiin ja rastiin.
 
Hassua, hetki sitten kuuntlin björkiä, olin seitsemännessä taivaassa.
 
Avainrengas on kätevä pikku härveli, jonka ansiosta voit hukata kaikki avaimesi kerralla.
m. hööd
31.07.2005 12:27:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Medulla ja Vespertine on hommattu tässä viime aikoina. Diggaan molemmista ihan vitusti. Varsinkin Medulla potkii, se on vielä kokeellisempi/psykedeelisempi.
 
krushing
01.08.2005 10:29:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikki levyt taitaa olla Selmasongsia lukuunottamatta. En jaksa nyt ees miettiä noita mihinkään paremmuusjärjestykseen, mutta ei neiti yhtään huonoa levyä oo tehnyt...
 
Toveri
01.08.2005 22:43:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Debut ja Post. Harvassa kuuntelussa, mutta joka kerta säväyttää. Mainittakoon, että Sugarcubesin "Birthday" on maaginen.
 
Romantikkoitkijät #2
maelstrom
02.08.2005 18:06:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Björk on hyvää. Ei mitään vatsankääntävää, mutta hyvää. Olen silti äärimmäisen iloinen siitä, että kyseinen neitonen on niin suosittu. Vielä kun saisi oikeasti mainstream-suosiota, eikä pelkkää valtavaa underground-suosiota, niin voisi saada musiikkiteollisuus uutta rohkeutta.
 
Ei musiikki ääntä ole, vaan tunteita. IMIK #12
Prome
03.08.2005 11:16:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arvostan suuresti artistina, mutten pidä musiikista. Lisäksi hieman luotaantyöntävä lauluääni. Loistavia kappaleita olen toki kuullut.
 
flimtrick
03.08.2005 11:44:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehdottomasti yksi hienoimmista ja omaperäisimmistä artisteista mitä 90-luvulla on tullut. Aina löytää uusia muotoja tehdä musiikkia, popmusiikin uudistaja ja rajoja rikkova. Soolouralle ei mahdu yhtään heikkoa albumia. Kaikki levyt vähintään ****.
 
MelliW
07.08.2005 14:00:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle björk on ihan uus tuttavuus. Toki oon neidosta kuullut jo kauan sitten mutta varsinaisesti vasta äskettäin tutustunut paremmin. Otin lainaa Vespertine Live-DVD:n ja katsottiin se kaverin kohtuu hyvillä sterkoilla ja TV:llä volume tosi isolla. No TV:n laadulla ei kyllä tässä tapauksessa ollut mitään väliä, sillä silmät painui väkisellä kiinni ja tuntu melkein että kyynel tulee silmään.
 
Pitkästä aikaa parasta musiikkia mitä olen kuullut. Suorastaan jumalallista meininkiä:) Se harpppu ja se kuoro ja se sinfoniaorkka ja se lauluääni... huhhuh. Vielä kun ottaa huomioon että kuinka pitkälle se säveltää/sovittaa itse kaiken. Tolla DVD:llä oli muutenkin upeat soundit. Tuntu kuin olis ollut itse paikan päällä katsomassa. Suosittelen lämpimästi.
 
Gandhi
07.08.2005 17:01:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vielä kun ottaa huomioon että kuinka pitkälle se säveltää/sovittaa itse kaiken.
 
No on sillä ollut velhoja tuottajiakin messissä teoksissaan, kuten Mike Paradinas a.k.a µ-ziq.
 
Lopetan ennen kuin jatkan.
krushing
07.08.2005 18:14:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joka levyllä on ollu aika nerot tuottajat.
 
Debut - Nellee Hooper (mm. Wild Bunchin dj ennen kuin WB:stä tuli Massive Attack)
Post - Nellee Hooper, Graham Massey (808 State)
Homogenic - Mark Bell (LFO)
Vespertine - Matmos, Matthew Herbert
Medśllan tyttö tuotti itse, joskin sielläkin oli herra LFO hääräämässä muutamassa biisissä.
 
t-termiitti
08.08.2005 21:12:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nellee Hooper Mark Bell Matmos
 
Kyllä Björk on valinnut oikeat ympyrät! Ja se näkyy ja kuuluu. Väheksymättä tietenkään Björkin omia lahjoja.
 
Vaikka Björkin kohdalla monet ristiriitaisuuden tunteet nousevat helposti pintaan, niin enpä ole kenenkään silti kuullut haukkuneen. Kun joku ei björkistä pidä, niin se todetaan vain lakonisesti ja ohimennen. Se on aika harvinaista minkään artistin kohdalla.
 
Pitkavirta
09.08.2005 10:46:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joka toinen kerta kun kuuntelen: Björkin ääni **tuttaa suunnattomasti ja toivoo, että vokalisti olisi joku toinen eikä Björk pilaisi niin hienoja biisejä. Joka toinen kerta taas tuntuu, että Björkin tulkinta sopii biiseihin paljon paremmin kuin nenä päähän.
 
Just näin menee mullakin. Ihan älytöntä.
 
Velve - Aivan Kuin Tuulisi demostudiossa!
Vi blir alla kommunister när vi dör!
Mohla
09.08.2005 17:50:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehdottomasti yksi hienoimmista ja omaperäisimmistä artisteista mitä 90-luvulla on tullut. Aina löytää uusia muotoja tehdä musiikkia, popmusiikin uudistaja ja rajoja rikkova. Soolouralle ei mahdu yhtään heikkoa albumia. Kaikki levyt vähintään ****.
 
Näin.
 
Rakastan sen naisen ääntä. Koskaan ei ole ärsyttänyt, vaan persoonallisuus on ollut nimenomaan yksi niitä "juttuja" Björkissä.
 
Harmi vaan että keikkailua ei Björk enää liiemmin harrasta...
Kuitenkin joskus tuli tv:stä Postin aikainen live, sen kun saisi jostain käsiinsä, oli nimittäin todella hienoa katsottavaa ja kuultavaa.
 
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
ganesha
12.08.2005 14:06:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo, levyt Selmasongsia lukuunottamatta löytyy hyllystä ja diggailen kyllä. ainoastaan uusin Medulla on turhan tekotaiteellista skeidaa. olisi ehkä kannattanut tuollekin levyllä hoitaa joku visionäärinen ug-tuottaja. levyllä on hetkensä mutta enimmäkseen vain helvetin tylsä. tosin nykin taide-eliitin piirissä tuollainen taidepläjäys varmasti herättää enemmän respektiä kuin vanhat homodiskoilut :DDD
mitä Björkin näyttelijänlahjoihin tulee niin...nojoo, Dancer In The Dark oli ihan vaikuttava kokemus, harvemmin elokuva sentään saa ahdistumaan oikeasti niinkuin tuo Lars Von Trierin filkka. Pohjimmiltani kyynisenä ihmisenä kuitenkin luulen, että Björk oli elokuvassa vain oma itsensä ja täysin päinvastaisen luonneroolin vetäminen ei häneltä taitaisi taittua....heh >.P
 
"if we can“t be free, let“s at least be cheap!" - Frank Zappa
Mohla
12.08.2005 14:36:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mitä Björkin näyttelijänlahjoihin tulee niin...nojoo, Dancer In The Dark oli ihan vaikuttava kokemus, harvemmin elokuva sentään saa ahdistumaan oikeasti niinkuin tuo Lars Von Trierin filkka. Pohjimmiltani kyynisenä ihmisenä kuitenkin luulen, että Björk oli elokuvassa vain oma itsensä ja täysin päinvastaisen luonneroolin vetäminen ei häneltä taitaisi taittua....heh >.P
 
Muistaakseni Björk sanoi tuon leffan jälkeen, ettei enää haluakaan näytellä, koska kokemus oli sen verran raskas. Lisäksi ilmeisesti ohjaajan kanssa meinasivat sukset mennä välillä ristiin, vaikka lopputulokseen oltiinkin tyytyväisiä.
 
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
flimtrick
17.08.2005 16:32:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuitenkin joskus tuli tv:stä Postin aikainen live, sen kun saisi jostain käsiinsä, oli nimittäin todella hienoa katsottavaa ja kuultavaa.
 
Mulla on toi keikka VHS:llä jos kiinnostaa...Mut jos DVD:nä etsit niin en tiedä löytyykö. Se Vespertinen aikainen live minkä joku jo tässä mainitsi on aivan loistava, vielä parempi kun toi vanha live.
 
kingdom
17.08.2005 22:55:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni kävi kerrankin erittäin hyvä tuuri. Olimme kaverin luona menossa nukkumaan, kun pimeässä vedin levyhyllystä jonkun levyn soittimeen. Se sattui olemaan Homogenic. Nyt olen pari päivää sitä ja Postia kuunnellut ja pakko myöntää etten ole vähään aikaan kuullut mitään näin hienoa. Todella mahtavia äänimaailmoja ja biisejä. Melodiat ovat suurimmaksi osaksi erittäin uuden ja tuoreen kuuloisia. Ja neidon laulu on parasta naislaulua mitä olen koskaan kuullut. Puhumattakaan hieman omaperäisestä ääntämisestä, joka kuulostaa paikoitellen erittäin seksikkäältä. Levyt hankin heti kun fyffeliä löytyy.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «