Aihe: Missä kaikki tutut vanhat?
1 2 3 4 58 9 10 11 12
Cornflake
23.05.2003 23:43:50
Tmp:
Tämä on minun mielestäni hyvä idea. Samalla tavoin voisi piilottaa threadeja, laitetaan vaikka nappi otsikon viereen. Sillä tavoin ei tarvitse katsoa sellaista mikä ei _varmasti_ itseään kiinnosta.Jos joku aloittaa asiallisen treadin ja saa siihen asiattoman vastauksen niin kaikkien ei tarvitse mennä kommentoimaan sitä asiatonta kirjoitusta. Jos enemmistö niin tekee siirtyy fokus aina asiattomuuksiin. Ratkaisu piilee siis Teissä hyvät Mnetin käyttäjät.

Muuten hyviä pointteja (koko kirjoituksesi) ja asiaa, mutta olen todella vakaasti sitä mieltä että tuo "banninappi joka jampalla"-systeemi toimii tasan yhtähyvin kuin kommunismi. Kaunis ajatus, mutta käytäntö kusee.

Edelleen, tuota tultaisiin käyttämään todella subjektiivisesti. Tästä on puhuttu jo aiemmin.

Tästä asiattomuuksista on vain tullut niin iso "teema" että kukaan ei keskity enää itse asiaan. Jos me kaikki oikein yritämme olla hermostumatta ja keskitymme kunnon keskusteluun.

Totta. Mutta koska kireyttä ja erilaisia ideoita kerran on, on niitä hyvä vähän käännellä. Kunhan kaikki pitäisivät asiat asioina.

Järki käteen sanon minä. Asialliset vastaargumentit ei kannata ottaa henkilökohtaisina loukkauksina.

Osuit juuri naulankantaan. Pahemman kerran.
Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa!
Ossi
24.05.2003 00:28:34

Takertuminen ja aikaisempien kirjoitusten copy/vastaus-mentaliteetti on mielestäni aika kaukana rehellisestä ja itsensä likoonpanevasta vuoropuhelusta.

Turhaa nysväämistä, mikä ei johda mihinkään.

Ja toisekseen: m-net on meille hyvä ja tärkeä juttu mutta ei
kuitenkaan niin tärkeä, että peittoaisi tosielämän.
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
Tmp
24.05.2003 01:05:36
...mutta olen todella vakaasti sitä mieltä että tuo "banninappi joka jampalla"-systeemi toimii tasan yhtähyvin kuin kommunismi. Kaunis ajatus, mutta käytäntö kusee.

Nyt en ymmärrä. En kirjoittanut mitään jokamiehen bannausnapista. Lainaamassasi tekstissä oli kaksi kohtaa:

1) Threadien piilottaminen.

Tämä vaikuttaa siis vain ja ainoastaan minuun. En bannaa threadin aloittajaa ym. Piilotan threadin jos en halua katsella sitä. Muihin se ei vaikuta

2) Asiattomuuksien saama fokus

Sanoin että asiattomuuksiin ei pidä takertua. Tämä ei siis liity mitenkään foorumin uudistuksiin vaan pelkästään meidän Mnetin käyttäjien mentaliteettin uudistuksiin.

En siis puhunut banninapista mitään. Jos tosiaan laitoin kohdat 1 ja 2 samaan kappaleeseen niin se on kyllä mun moka, ne kun eivät koske toisiaan.

Väärinkäsitys siis varmaan, halusin vain kommentoida että saadaa selvitettyä ennen kun tää lähtee taas leviämään johonkin ja toiset 10 sivua puhutaan tästä :P
"Mutta jos [sota] tulee, niin toivottavasti kukaan ei kuole eikä haavoitu pahasti." - Eclipse
isojussi
25.05.2003 22:26:01
Tämä pitkä juttusarja oli mun aloittama...

Aloitin:
Mihin on kaikki tutut vanhat hävinneet? Miksei kukaan tuttu enää kirjoita tänne mitään? Ystävät ja tuttavat on kaikonneet.

....Siihen on hyvä lopettaa....

Ehkä jo aloituksesi oli provosoiva?

Kaipasit vanhoja tuttuja, jotka olivat samoilla linjoillakanssasi - Emmekö me muut kelpaa?

Ikävä, jos seura ja mielipiteet eivät kelpaa...

Kuten tästäkin ketjusta olemme saaneet huomata, et osaa oikein reagoida siihen, jos joku on eri mielät kanssasi tai ymmärtää sinut väärin.

Kokeilepa joskus: "Nyt ymmärsit varmaan väärin tarkoitin...."

Sanot, että ymmärtämisvaikeuksia tulee, kun ollaan erilaisista lähtökohdista, mutta et ole itse valmis tätä hyväksymään.

On ikävää ja mielenkiintoista, jos olen osaltani ollut vaikuttamassa lopettamispäätökseesi ja pyydän sitä anteeksi, vaikka tuntuu, että avausta tehdessäsi päätöksesi oli jo tehty.

Eikös: Jauhakaa keskenänne tarkoita tätä?
Osta mut - ma olen kaupan!
sormunen
26.05.2003 15:29:30

Toki Sormunen on jostain syystä hyökkäilyt jo pitkän ajan vaikka olen pidättäytynyt hänelle mitään vastaamasta. Nyt ihmettelin hyökkäystä ja koitin taas selittää:

En mä hyökännyt nyt enkä ennenkään.

Mutta sulla on tapana henkilöidä asiat. Silloin tietysti myös vastauksissa on henkilöintiä. Ja tosiasia on, että tuppikullittelu ei ole mun mielestäni asiallista kielenkäyttöä julkisessa keskustelussa sen paremmin kuin ihmisten mielipiteiden murskaaminen sillä, että ihmiset ovat nuoria.

Myös, jos väität, että joku ammattiryhmä terrorisoi toista, voin siihen vastata ilman, että se on hyökkäystä. Edelleen, jos väität, että joku julkisuuden henkilö on narkkari, voin kysyä, mistä sen tiedät.

Ihan ensimmäiseksi kannattaisi lopettaa se jatkuva itsesääli ja ruikutus ja oppia, että reaaimaailmassa ihminen aika usein joutuu vastaamaan mielipiteistään. Se on taas pelkästään hyvä asia, koska ainoastaan keskustelemalla asiat lutviintuvat. Ruotsin menestys saralla kuin saralla on tästä aika hyvä esimerkki.

Mutta itse asiaan, niin mä oon vieläkin sitä mieltä, että eikö noi kolmisenkymmentä keskustelupalstaa luulisi aika pitkälle riittävän. Eihän sitä tartte olla joka palstalla pullikoimassa.

Mutta lisäksi se keskustelun aikana putkahtanut ajatus projektimahdollisuuksista suljetuin piirein voisi myös olla toimiva.
Jabbe
26.05.2003 15:40:36
Aika paha. Tämähän meni jopa sodaksi. Ja Jami lähti sen takia. Oletteko nyt tyytyväisiä?

Minä en ainakaan onnistunut olemaan puolueeton, vaikka olisin halunnut. Onnistuin ilmeisesti loukkaamaan Jamia, vaikka se oli viimeiseksi tarkoitukseni. En tosiaankaan haluaisi loukata ketään, enkä olla vihoissa kenenkään kanssa. Pyrin mieluummin asialliseen keskusteluun, sillä kuten jo mainittiinkin, siitä voi oikeasti oppia jotain ja kehittyä. Eikös tämä olisi hyvä olla tämänkin foorumin tarkoitus?

Jokainen on kirjoittanut hyviä mielipiteitä, mutta myös paljon ilkeyksiä ja loukkauksia, sekä haukkunut toisen mielipiteitä. Valitettavasti tähän tullaan helposti tällaisessa keskustelussa, jossa eri ihmisillä on eriäviä mielipiteitä. Ei vain pitäisi ottaa liian vakavasti, eikä loukkaantua niin helposti. Jokaisen mielipide on yhtä arvokas, oli se sitten "oikeassa" tai "väärässä". Harvemmin, varsinkaan tässä asiassa, on olemassa absoluuttista totuutta, joten toistenkin mielipiteitä pitäisi sietää, eikä vain julistaa omaa kantaansa asiaan ja yrittää jyrätä muita alleen tai käännyttää heitä.

Nyt olen taas hiljaa. Toivottavasti tämä kirjoitus ei ainakaan aiheuttanut kenessäkään mitään negatiivisia tunteita, korkeintaan pistää ajattelemaan tai katsomaan peiliin. Niin minäkin teen.
Vilhelmus
26.05.2003 16:19:06

Aika paha. Tämähän meni jopa sodaksi. Ja Jami lähti sen takia. Oletteko nyt tyytyväisiä?

Hö, Sormunen, Jussi ja kumppanit ovat olleet asialinjalla. Jamin olisin mielelläni ringissä pitänyt (kuten pikaviestitsekin ilmoitin), mutta jollei keskustelua kestä niin ei voi mitn.
Uskon pyhään kolmen soinnun voimaan.
MetalliHippi
26.05.2003 16:26:16
Tuskinpa me nyt yhden keskustelijan lähtöön kaadumme. Sitten jos massamuutto alkaa, voidaan jo huolestua. Mutta silloinkaan ei vaivuta epätoivoon.

Mutta lähtikö Jami nyt sitten ihan (oikeasti) lopullisesti? Sääli, jos viimeinen keskuteluni hänen kanssaan oli jotain "imperialistit pois Irakista"-kädenvääntöä. Toivottavasti ei.
Kukaan ei tiedä viisautta ja liika tieto ei ole viisasta.
Jabbe
26.05.2003 16:31:04 (muokattu 26.05.2003 16:59:01)
---

Olenko minä tosiaan ainoa joka on Jamia loukannut? Jos näin on, niin häpeän. Valitettavaa, todella valitettavaa.

EDIT: Ainiin, onhan täällä nämä lainaussulkeetkin. ;)

EDIT2: Tai poistetaan sittenkin nuo pikaviestit. Toivottavasti viesti tuli perille, että Jami oli hyvin käärmeissään minulle. Ei ollut muuta tarkoitus viestiä. :)
Cornflake
26.05.2003 16:32:49
Jabbe:

Itsehän se lähti. Minä en ainakaan menetä yöuniani moisen takia. Lähinnä ihmetyttää miten aikuinen mies, opettaja(!) ja mitälie muuta voi olla noin kapealinjainen. Olen tässä asiassa Sormusen kanssa tismalleen samoilla linjoilla.

Onnistuin ilmeisesti loukkaamaan Jamia, vaikka se oli viimeiseksi tarkoitukseni.

Tässä on ihan oikeasti nyt semmoinen hassu juttu, että Jami loukkaantuu asioista. Ei loukkauksista. Loukkaus on se jos sanon toista kusipääksi, ei se että sanon hänen olevan mielestäni väärässä. Jos hänen sanomaansa vähänkin arvostellaan, se on heti isku vyön alle.

Kuten sanoit, tässä keskustelussa on itse kukin ollut ns. väärässä, sanonut kaikenlaista jne. Ne ovat ASIOITA. Ei aikuiset ihmiset ota sellaisista itseensä.

Itse olen ainakin pyrkinyt argumentoimaan sanomani, perustelemaan kysymykseni ja myöntänyt jos olen vaahdonnut väärästä asiasta (kuten tässäkin ketjussa kävi).

Enkä ole ottanut nokkiini mistään. Päinvastoin. Ihmettelen suuresti Jamia...

Tämä ei *tietenkään* tarkoita sitä, etteikö Jami voisi olla mainio vesseli IRL! Tämä keskustelu on tämä keskustelu ja mustikkamehu on mustikkamehua. Ei sekoiteta kaikkea keskenään.

Eikös tämä olisi hyvä olla tämänkin foorumin tarkoitus?

Kai täällä saa keskustella normaalisti? Ei IRL:kään kokoajan säästä puhuta, ettei vain esittäisi vahingossa jotain josta toinen ei tykkää. Yleinsä ihmiset eivät myöskään suutu heti jos toinen on hieman erimieltä. Kuten tuossa sanottiin, silloin keskustellaan.

korkeintaan pistää ajattelemaan tai katsomaan peiliin. Niin minäkin teen.

Mun mielestä tässä ei ole ollut mitään ihmeellistä!? Tai no se että iso mies ottaa ja suuttuu normaalista keskustelusta. Se on ihmeellistä.
MetalliHippi
26.05.2003 16:35:04
Kuka nyt milloinkin loukkaantuu mistäkin. Tuskinpa sinä yksin aiheutit Jamin lähdön. Tai jos aiheutit, ihmettelen vain miksi Jami, joka sentään on usein keksinyt kaikki mahdolliset vastaiskut yms., lähtisi sen takia. Koska SINÄ olisit ollut niin ylivoimainen, vai?
Cornflake
26.05.2003 16:36:46
Jabbe:
Olenko minä tosiaan ainoa joka on Jamia loukannut? Jos näin on, niin häpeän. Valitettavaa, todella valitettavaa.

Et. Minähän olen Jami-sedän virallinen nemesis täällä. Pikaviesteinkin on asiaa setvitty muutamaan otteeseen.

Eikä tämä ole todellakaan mitään harkittua. Jamin tyyli (esittää asiat absoluuttisina totuuksina ja suuttua jos niitä kommentoidaan) vain *vaatii* keskustelemaan. Jami ei vain itse pysy aloittamassaan jutussa mukana.

Kuten Sormunen tuossa vihjaisikin, kyse on aikapitkälle siitä miten asiat esittää.
Cornflake
26.05.2003 16:39:27
MetalliHippi:
Tai jos aiheutit, ihmettelen vain miksi Jami, joka sentään on usein keksinyt kaikki mahdolliset vastaiskut yms.

Ai onko?

Jamilla on se ongelma, että muilla on argumentit, hänellä vastaiskut. Tyyliin: olen vahempi, mun lapsi on vanhempi, olen opettaja, olen soittanut jo... jne. Olen yrittänyt tätäkin hänelle vihjaista. Noilla aseilla ei ikäänkuin pärjää ja siitä tämä tilanne osittain johtuu.
Jabbe
26.05.2003 16:41:37
Aamiaismurohiutalevaimikänytonkaankarvinenihansamahoho:
Itsehän se lähti. Minä en ainakaan menetä yöuniani moisen takia. Lähinnä ihmetyttää miten aikuinen mies, opettaja(!) ja mitälie muuta voi olla noin kapealinjainen. Olen tässä asiassa Sormusen kanssa tismalleen samoilla linjoilla.

Kyllähän mäkin enemmän teidän kannalla olen, en oikein minäkään sisäistä Jamin ajatusmaailmaa.

Tässä on ihan oikeasti nyt semmoinen hassu juttu, että Jami loukkaantuu asioista. Ei loukkauksista. Loukkaus on se jos sanon toista kusipääksi, ei se että sanon hänen olevan mielestäni väärässä. Jos hänen sanomaansa vähänkin arvostellaan, se on heti isku vyön alle.

On huomattu, mutta jos kerran tyyppi loukkaantuu helposti niin kannattaako tökkiä kepillä jäätä?

Kuten sanoit, tässä keskustelussa on itse kukin ollut ns. väärässä, sanonut kaikenlaista jne. Ne ovat ASIOITA. Ei aikuiset ihmiset ota sellaisista itseensä.

Asioita. Niinpä tietysti. Mutta eikös kaikki ole asioita? Mikä ei ole asia? Eikö loukkauskin ole asia? Miksi minun on pakko etsiä kysymyksiä joka paikasta? ;)

Itse olen ainakin pyrkinyt argumentoimaan sanomani, perustelemaan kysymykseni ja myöntänyt jos olen vaahdonnut väärästä asiasta (kuten tässäkin ketjussa kävi).

Hyvä. Perusteleminen ja argumentointi ovat hyödyllisiä taitoja. Pitää myös myöntää virheensä.

Enkä ole ottanut nokkiini mistään. Päinvastoin. Ihmettelen suuresti Jamia...

Tämä ei *tietenkään* tarkoita sitä, etteikö Jami voisi olla mainio vesseli IRL! Tämä keskustelu on tämä keskustelu ja mustikkamehu on mustikkamehua. Ei sekoiteta kaikkea keskenään.

Se, mikä minua rupesi mietityttämään, että vaikka Jamia nyt ei niin suoraan olisikaan loukattu, niin kaikki tuntuvat olevan häntä vastaan. Aina. Yritin vain sovitella, onko se paha asia?

Kai täällä saa keskustella normaalisti? Ei IRL:kään kokoajan säästä puhuta, ettei vain esittäisi vahingossa jotain josta toinen ei tykkää. Yleinsä ihmiset eivät myöskään suutu heti jos toinen on hieman erimieltä. Kuten tuossa sanottiin, silloin keskustellaan.

Aivan. Keskusteluahan tämä on parhaimmillaan. Harvemmin itseasiassa IRL tällaista näkee. Ja tämä keskustelukin varmasti johtaa johonkin. Kaikki voivat kehittyä ihmisinä jne. tai jotain.

Mun mielestä tässä ei ole ollut mitään ihmeellistä!? Tai no se että iso mies ottaa ja suuttuu normaalista keskustelusta. Se on ihmeellistä.

Niin on. Ei tässä mitään muuta ihmeellistä olekaan. Mutta tästä ihmeellisyydestähän me juuri puhummekin, vai? :)
MetalliHippi
26.05.2003 16:51:25
MetalliHippi:

Ai onko?

Jamilla on se ongelma, että muilla on argumentit, hänellä vastaiskut. Tyyliin: olen vahempi, mun lapsi on vanhempi, olen opettaja, olen soittanut jo... jne. Olen yrittänyt tätäkin hänelle vihjaista. Noilla aseilla ei ikäänkuin pärjää ja siitä tämä tilanne osittain johtuu.

Ilmaisin vain toisilla sanoin sen, että jos Jami luulee kerran olevansa sanasäilän taituri, miksi hän viitsii vetää tälläisestä keskustelusta herneen nenäänsä ja ilmoittaa häipyvänsä.

Siinä Jami oli kyllä oikeassa, että minä en osaa kirjoittaa. Parempi olisi ollakin kirjoittamatta, koska en jaksa jatkuvasti muotoilla lauseittani uudelleen ja selitellä, mitä loppujen lopuksi tarkoitin. Se ei kuitenkaan ole teidän vikanne, se on minun ongelmani, kun en osaa keskutella (edes kirjallisesti.)

Mutta, siis: Jami suuttui, Jami meni, Jami menköön. Se ei ole kenenkään muun vika, se on hänen oma päähänpistonsa ja niin on.
Notefix
26.05.2003 16:52:28

Lainaan Jamia, vaikka pikaviestejä ei pitäisikään julkistaa

Olet oikeasssa. Pikaviestejä Ei saisi julkistaa. Ainakaan ilman lähettäjän lupaa.
Mikael
26.05.2003 16:57:37 (muokattu 26.05.2003 16:58:40)

Aika surullinen viestiketju. Miksi mies jonka leipälaji on muiden tökkiminen loukkausten rajamaastossa (omin sanoineen: provosointi, jotta saisi keskustelua aikaan) yht'äkkiä ottaa ja itse vetää pahemman kerran herneet nenään näinkin pienestä. Joka leikkiin ryhtyy...

Sinuna en Jabbe ottais kauheesti itseeni, sillä kielenkäyttösi on ollut huomattavasti sivistyneempää kuin Jamin.
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Jabbe
26.05.2003 17:02:52 (muokattu 26.05.2003 17:03:59)
MetalliHippi:
Ilmaisin vain toisilla sanoin sen, että jos Jami luulee kerran olevansa sanasäilän taituri, miksi hän viitsii vetää tälläisestä keskustelusta herneen nenäänsä ja ilmoittaa häipyvänsä.

Tätäpä tässä on puitu viimeisen parin sivun verran, eri tavoin ilmaistuna vain.

Siinä Jami oli kyllä oikeassa, että minä en osaa kirjoittaa. Parempi olisi ollakin kirjoittamatta, koska en jaksa jatkuvasti muotoilla lauseittani uudelleen ja selitellä, mitä loppujen lopuksi tarkoitin. Se ei kuitenkaan ole teidän vikanne, se on minun ongelmani, kun en osaa keskutella (edes kirjallisesti.)

Mulla on vähän sama ongelma. Vaikea saada selitettyä mitä tarkalleen ajattelee. Nimenomaan tässä nettikeskustelussa on todella vaikeaa ilmaista itseään, varsinkin kun joutuu kommunikoimaan pelkän tekstin avulla. Tai no onhan meillä hymiöt. :)

Mutta, siis: Jami suuttui, Jami meni, Jami menköön. Se ei ole kenenkään muun vika, se on hänen oma päähänpistonsa ja niin on.

Antaa mennä. Harmittaa vaan Jamin puolesta. Hänellä oli paljon hyvääkin sanottavaa, ja varmasti olisi taas vastavuoroisesti voinut oppia täältä paljon, jos olisi vaan sietänyt sen.

Jokohan olisi aika jättää tämä asia? Kun kaikki tuntuvat ajattelevan samaa, miten turhaa tämä on jne.

Mikael:
Aika surullinen viestiketju. Miksi mies jonka leipälaji on muiden tökkiminen loukkausten rajamaastossa (omin sanoineen: provosointi, jotta saisi keskustelua aikaan) yht'äkkiä ottaa ja itse vetää pahemman kerran herneet nenään näinkin pienestä. Joka leikkiin ryhtyy...

...niin juuri.

Sinuna en Jabbe ottais kauheesti itseeni, sillä kielenkäyttösi on ollut huomattavasti sivistyneempää kuin Jamin.

En otakaan. Mutta haluaisin tietää mistä hyvästä olen saanut 40 miinusta??
fox
26.05.2003 17:17:25

. Mutta haluaisin tietää mistä hyvästä olen saanut 40 miinusta??

Olet saanut ne keskustelussa oman kantasi puolustamisesta IMO way to go man!
Juuri tämän takia en kannata mitään banninappeja, plussia enkä miinuksia. Toki on kiva saada positiivista palautetta jostain postauksesta kun on pystynyt auttamaan/ohjaamaan jossain ongelmassa. Niitä miinuksia ei sitten olekaan niin kiva saada - tai en ainakaan usko. Tosin tulee tässä joskus itsekin jotain aivotonta läppää heitettyä...
Ei muuta kuin eespäin, eespäin voittoon ja kunniaan yhdeksäsneljättä..... :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)