fendertalk 12.08.2005 10:51:18 | |
---|
oon mielenkiinnolla jonkun aikaa seurannu tätä keskustelupalstaa, paljon on soittajia ja hyviä mielipiteitä.. Heittäkäähän nyt mulle mitä oottte satsanneet tai valmiit satsaamaan soittimeenne?? Mikä on se käypä hinta jonka muusikko maksaa hyvästä soittimesta Luokka 1 fender tyyliset Tele ja Strato luokka 2 gibson tyylinen Les Paul tai vastaava kaarevakantinen ( esim prs ) luokka 3 akustinen teräskielinen Luokka 4 Soitinrakentajan valmistama kitara ( esim Ruokankaan Duke tai Lottosen mallit) ootteko törmänny hyviin hinatalaatusuhteisiin, mikä toimii, mikä ei..MITÄ SEN LAADUN TULEE OLLA JA MIHIN KIINNIITTYY HUOMIO EKANA. |
Hohhoijaa 12.08.2005 11:02:50 | |
---|
Heittäkäähän nyt mulle mitä oottte satsanneet tai valmiit satsaamaan soittimeenne?? Mikä on se käypä hinta jonka muusikko maksaa hyvästä soittimesta Riippuu täysin yksilöstä ja rahavaroista. . |
SirElwood 12.08.2005 11:09:11 (muokattu 12.08.2005 11:09:45) | |
---|
Luokka 1 fender tyyliset Tele ja Strato Seuraava hankintani tulee olemaan strato, josta olen valmis maksamaan 800€ (tod. näk. käytettynä). luokka 2 gibson tyylinen Les Paul tai vastaava kaarevakantinen ( esim prs ) Valkoinen Les Paul on ikuisen GAS:n kohde. 1200€ siitä voisin maksaa. luokka 3 akustinen teräskielinen Ilman mikitystä 500€. Luokka 4 Soitinrakentajan valmistama kitara ( esim Ruokankaan Duke tai Lottosen mallit) Jos rahaa olisi, niin omasta customista voisin maksaa 3500€. Matta ei ole rahaa, eikä noin paljoa tule ihan lähivuosina olemaankaan. En rehellisesti sanottuna tiedä mitä tuolla 3500€ edes saa... ootteko törmänny hyviin hinatalaatusuhteisiin, mikä toimii, mikä ei.. Olen törmännyt. Oma Squier on malliesimerkki hinnan ja laadun yhteentörmäyksestä. 300€+uudet mikit (humppari tallaan). Taisin reilun kymmenkunta squieria testata ennenkun löysin "juuri sen" yksilön. Loistava työkalu, joka sopii minulle täydellisesti. MITÄ SEN LAADUN TULEE OLLA JA MIHIN KIINNIITTYY HUOMIO EKANA. Elä viitti huutaa, kuullaan me vähemmälläkin. :) |
Jamminen 12.08.2005 12:09:16 (muokattu 12.08.2005 12:11:35) | |
---|
Hmm, ihan hauska topic. Mikä on se käypä hinta jonka muusikko maksaa hyvästä soittimesta No, katsotaanpas: Luokka 1 fender tyyliset Tele ja Strato Suunnitelmissani on ostaa strato. Vaihtoehtoja: Nevalaisen FGW -sarja, Fenderin American vintage -sarja. Kumpikin maksaa n. 1500e (ehkä vähän vähemmän), ja minusta se on ihan passeli hinta laatustratolle. luokka 2 gibson tyylinen Les Paul tai vastaava kaarevakantinen ( esim prs ) No, yksi minulla on, Gibson LP Classic, hinta oli uutena 1700e. 1200-1500 euroa perus -lespasta käytettynä on ihan ok hinta, mutta kokemukseni mukaan jos haluaa todella hyvän Gibson LP:in, niin pitää maksaa semmonen 2500e. luokka 3 akustinen teräskielinen En voi sietää sisäistä mikitystä! Suunnitelmissa on ostaa hyvä teräskielinen, esim. Taylor tms. Mielellään käytetty, sillä varsinkin akustisissa puun aukeaminen ja sisäänsoitto vaikuttaa. Hinta voisi olla jotain 1500e. Halvempikin voi olla, mutta tolla hinnalla saisi sitten loppuelämäksi hyvän. En todellakaan aio maksaa minkäännäköisestä mikkisysteemistä mitään ekstraa. Luokka 4 Soitinrakentajan valmistama kitara ( esim Ruokankaan Duke tai Lottosen mallit) Voisin maksaa sellasen 2000e, en tarvitse mitään ekstraa ulkonäön suhteen, hyvät puut, hyvä hardware ja mikit sekä hyvä vireys riittää. ootteko törmänny hyviin hinatalaatusuhteisiin, mikä toimii, mikä ei..MITÄ SEN LAADUN TULEE OLLA JA MIHIN KIINNIITTYY HUOMIO EKANA. Yleisesti ottaen, kokemukseni mukaan: mitä enemmän latoo rahaa tiskiin, sitä paremman ja laadukkaamman tuotteen (kitaran) saa, ainakin hyvin suurella todennäköisyydellä. Mielestäni tämä pätee mihin tahansa tuotteeseen, mutta poikkeuksia tietysti on, esim. todella korkeassa hintaluokassa hinta voi muodostua enään (kun laatu on jo niin hyvää kuin se voi olla) brändistä tai ulkonäöstä tms. Maybe nothing matters anyway... |
trih 12.08.2005 12:10:55 (muokattu 12.08.2005 12:11:32) | |
---|
Luokka 1 fender tyyliset Tele ja Strato 12-kielisen straton voisin haluta. Maksaa uutena vajaa 800€. Ehkäpä voisin maksaa max 600€. luokka 2 gibson tyylinen Les Paul tai vastaava kaarevakantinen ( esim prs ) Omakuvassa olevasta harvinaisuudesta (taisi mennä ebayssa 10 000 $) maksaisin sen verran mitä kitarasta maksimissaan epämiljonäärinä maksaisin eli jotain 1200€ hujakoilla. luokka 3 akustinen teräskielinen 12-kielisenä ja erikoisen hyvänä jopa 500€. Luokka 4 Soitinrakentajan valmistama kitara ( esim Ruokankaan Duke tai Lottosen mallit) Katso luokka 2. ootteko törmänny hyviin hinatalaatusuhteisiin, mikä toimii, mikä ei..MITÄ SEN LAADUN TULEE OLLA JA MIHIN KIINNIITTYY HUOMIO EKANA. Kyllähän ne merkit ja mallit on tiedossa joten kaula ratkaisee. Sen pitää olla paksu mutta ei liian leveä. Sitten kepukan pitää soida hyvin (monta erilaista hyvinsointia löytyy mallista riippuen) ja näyttää tarpeeksi nätiltä. Ei saa olla liian "muovisen" näköinen ja oloinen. Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley |
Kapane 12.08.2005 12:11:39 | |
---|
1-2: 1000e 3. 500e en kyllä ostaisi. 4. 3500e In Goth We Trust! The 666 Club #555 |
N33m0 12.08.2005 12:54:00 | |
---|
0-2000€ sarjavalmisteiseen 2000€+ customiin ( 'o')-d[||] More Beer! |
0-2000€ sarjavalmisteiseen 2000€+ customiin Näen sen silmistäsi,
nyt jokin on hullusti
Kuiskaat korvaan hiljaa kysyen:
Jaatko kanssani salaisuuden?
IMIK #25 | Kelpaisiko pastilli? | Bella Italia #2 | Jukka-Pekka #2 | THV-Klubi #45 |
Cujo 12.08.2005 13:28:24 | |
---|
luokka 3 akustinen teräskielinen Itse maksoin 650 euroa Martin DM:stä ja ajattelen asian lähinnä sijoituksena. Martin on aina Martin, ja ainakin maineeltaan laadukkaampi kuin vaikkapa Yamaha. Tosiasiassa Yammu voi tietenkin olla yhtä, jollei parempikin, mutta brändin status on hieman eri. Uskoisin ainakin että tällaisessa kitarassa hinta säilyy suht hyvin oikein pidettynä. Varsinkin kun itsekin jo käytettynä sain. "Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15 |
StJerky 12.08.2005 13:30:19 | |
---|
Luokka 1 fender tyyliset Tele ja Strato Minulla on vanha Fender Strato. Vaihdoin sen joskus 1988 aikanaan n. 1500 mk maksaneeseen Yamahan 12-kieliseen kitaraan. Olen ollut tyytyväinen. luokka 2 gibson tyylinen Les Paul tai vastaava kaarevakantinen ( esim prs ) Omistamani 85-mallin Tokai Love Rockin sain vuonna 1990 1500 mk:lla. Hinta/laatu suhde on erinomainen. luokka 3 akustinen teräskielinen Korealainen Fender Concord riittää minun akustisekseni. Maksoin n. 500 mk käytettynä 1994. Luokka 4 Soitinrakentajan valmistama kitara ( esim Ruokankaan Duke tai Lottosen mallit) Minulla on eräs soitinrakentajan valmistama kitara, jonka hän rakensi uransa alkuvaiheissa. Se ei ole loistava, mutta maksoin siitä 300€ ootteko törmänny hyviin hinatalaatusuhteisiin, mikä toimii, mikä ei..MITÄ SEN LAADUN TULEE OLLA JA MIHIN KIINNIITTYY HUOMIO EKANA. Hyvä hinta/laatu suhde oli viimeisimmässä hankinnassani Dean EVO60 P90-mikeillä lähes käyttämättömänä 280 €. Ensimmäisenä kiinnitän huomiota ulkonäköön, sitten kaulan tuntumaan ja sitten akustiseen soundiin. |
Lego 12.08.2005 13:43:15 | |
---|
Mistään kitarasta (tai musavempeleestä yksinään) en ole 700 euroa enempää maksanut. Tonniin voisin venyä kitaran kohdalla jos tarpeeksi hyvä löytyisi. Tonni on kuitenkin aika vitusti rahaa maksettavaksi puupalikasta. Pushing little children, With their fully automatics,
They like to push the weak around. |
Vapour 12.08.2005 13:57:13 | |
---|
Luokka 1 fender tyyliset Tele ja Strato Ei yli 800€. Pultikaula, leppä ja vaahtera eivät ole niin kalliita. luokka 2 gibson tyylinen Les Paul tai vastaava kaarevakantinen ( esim prs ) 1000-1500€ uudesta hyvästä Studiosta-käytetystä stankusta. Erityisen passeli perssi kenties 2000€ luokka 3 akustinen teräskielinen n. 700-1200, hyvin tehty on arvokas soitin muutenkin, kuin taloudellisesti Luokka 4 Soitinrakentajan valmistama kitara ( esim Ruokankaan Duke tai Lottosen mallit) 1500-2500€, laatua, yksilöllisyyttä ja kotimaisen osaamisen tukemista. Duke on liian kallis (ainakin mun tilille). ootteko törmänny hyviin hinatalaatusuhteisiin, mikä toimii, mikä ei..MITÄ SEN LAADUN TULEE OLLA JA MIHIN KIINNIITTYY HUOMIO EKANA. Hinta/laatusuhteessa "parhaimpia" ovat tietyssä mielessä monet korean ihmeet. Tosin tämä on yleistys. Jokainen asettaa omat hinnan ja laadun suhteensa. Joillekin Korean Cort tai Ltd. on just sitä ja kova juttu, LP- henkeä 500€. Toiset taas maksavat silmää räpäyttämättä 1000-1*10^3 hennosta avoimuuden, kuulauden tms. lisääntymisestä, tai soittimen tietynlaisesta responsesta soittajansa omaan tatsiin. |
LaXu 12.08.2005 14:04:33 | |
---|
0-2000€ sarjavalmisteiseen 2000€+ customiin Sama. Tosin sarjavalmisteisista se parin tonnin kepukka pitäisi olla sitten jo jotain todella spesiaalia - eli viimeistäkin yksityiskohtaa myöten hyvin tehty ja erittäin hyvin soiva yksilö. Tähän mennessä ei tosin yhteenkään kitaraan ole vielä kulunut edes tonnia, suurin osa alle 500€. |
Farski 12.08.2005 14:16:17 | |
---|
Tele ja Strato luokka, sijoittanu olen 250e, oli Excel strato-kopio. Olisin metsästäny vesilintua, mutta joku hullu suostu ostamaan sen. Oli muuten eka kitarani. Valkoiseen Stratoon voisin sijottaa 600e. Kaarevakantinen luokka, sijoittanu olen 545e, se on Epiphone Standard LP honeyburst. Jos ostaisin toisen LP:n sais olla aito, ja hintaa max 1300e. Akustinen luokka, sijotin Espanjassa 500e, merkkiä en oikeen ymmärrä kun lavassa lukee 0 ja sit Fender tyylinen F, ja USA Guitars. Yritä sit ottaa siit selvää, enkä sen enempää sijoittaiskaan tähän luokkaan. Ja sitte customina voisin sijottaa max 2000e. sit se sais kyllä olla jo täydellinen mulle. I Hate Love But I Love Hate |
LamaAjanElvis 12.08.2005 15:04:59 | |
---|
no rahaahan mulla ei ole ollenkaan, mutta jos olisi... Luokka 1 fender tyyliset Tele ja Strato: 2000e luokka 2 gibson tyylinen Les Paul tai vastaava kaarevakantinen ( esim prs ) 2500e luokka 3 akustinen teräskielinen 500e Luokka 4 Soitinrakentajan valmistama kitara ( esim Ruokankaan Duke tai Lottosen mallit) 3000e. I don't know why my heart beats, i only know it does...
Suhteettomat Toverit Club#3 AKKK#4
Romantikkoitkijät#7
Ihmevalittajat#8 |
Krice 12.08.2005 15:06:11 | |
---|
500-600€. Viimeisin hankintani maksoi 229€. |
mhelin 12.08.2005 15:12:55 | |
---|
Luokka 1 fender tyyliset Tele ja Strato max. 600 EUR (omatekemä tele ja squier strato molemmat kustansi siinä 300 EUR/kpl). luokka 2 gibson tyylinen Les Paul tai vastaava kaarevakantinen ( esim prs ) max. 1000 EUR (oma Studio vähän päälle) luokka 3 akustinen teräskielinen 600 EUR. Luokka 4 Soitinrakentajan valmistama kitara ( esim Ruokankaan Duke tai Lottosen mallit) 1500 EUR. Tuosta listasta puuttuu Ibanez-tyylinen lukkokammellinen 24-nauhainen "stratotyylinen" kitara, ja myös kaikki puoliakustiset. |
Hohhoijaa 12.08.2005 16:37:35 (muokattu 12.08.2005 18:55:18) | |
---|
0-2000€ sarjavalmisteiseen 2000€+ customiin Komppaankin vain tätä enkä selittele omia höpinöitäni. Jos siis olisi rahaa. . |
Fonisoul_ 12.08.2005 16:45:20 | |
---|
Luokka 1 fender tyyliset Tele ja Strato Ehkä 800€. Ostaisin käytettynä. luokka 2 gibson tyylinen Les Paul tai vastaava kaarevakantinen ( esim prs ) Nykyinen Tokai maksoi aikoinaan jotain 900€. Uuteen laittaisin 1100-1500€, stankkuahan tuolla ei saa mutta minkäs teet.. Ulkoisesti virheettömän haluaisin, joten varmaankin ostaisin uuden. luokka 3 akustinen teräskielinen 350€ Luokka 4 Soitinrakentajan valmistama kitara ( esim Ruokankaan Duke tai Lottosen mallit) 2000€ Muttamutta... Ongelmahan on tietenkin tämä krooninen rahapula... Ikävä tauti. Soul with the capital "S"... |
Hannu H. 12.08.2005 16:50:21 | |
---|
Niin paljon kuin sillähetkellä on varaa sijoittaa. Joku roti kummiskin siis. Eli parhaan mahdollisen hintaluokkaansa pyrin aina hakemaan. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |