Aihe: Turhautunut kitaristi..
1 2 3 4
Coldman
11.08.2005 17:49:31
Ootteko te koskaan tuntenut sellaista tunnetta että ei osaa mitään ja tuntuu että mikään ei oikeen onnistu.. Oon soittanut kohta vuoden sähkistä ja tuntuu että en oo oppinut en mitään.. Sanokaa
miten saan motivaationi takaisin.. Ja kertokaa tabloja mitä tämmöinen kitaristin alku voisi harjoitella.. !!
Kitara Virtuoosi
aijr
11.08.2005 17:55:10 (muokattu 11.08.2005 18:00:28)
Omalla kohdalla toimii aivan loistavasti nämä vinkit.

1. Mene festareille kuuntelemaan jotain hevimättöä.
2. Kuuntele nämä:
http://www.gibson.com/products/gibson/sounds/CS336_1.mp3
http://www.gibson.com/products/gibson/sounds/CS336_2.mp3
http://www.gibson.com/products/gibson/sounds/LPCustom1.mp3
http://www.gibson.com/products/gibson/sounds/GothicExplorer2.mp3
3. Osta uutta kitarakamaa.
4. Lue tämä http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=38&t=98123&o=0&co=0 ja hanki ehkä opettaja?

Ja Tadaa - motivaatio palaa takaisin kuin pupu hatusta taikatempussa.
Coldman
11.08.2005 17:57:41 (muokattu 11.08.2005 17:58:36)
Ei mulla palannut.. :( Pitäs hankkii rahaa uuteen skebaan
vaan ei saa mistään :((
Kitara Virtuoosi
Eddie
11.08.2005 18:03:52

Ei mulla palannut.. :( Pitäs hankkii rahaa uuteen skebaan
vaan ei saa mistään :((

Kokeilepa kuunnella vaihteeksi jotain muutakin musiikkia kuin Cob:ia vaihteeksi, tämä voisi boostata taas soittointoasi.
"Anaalileikit. Ei huono. Miellyttää älykköjä." Meet the Feebles
ekikoo
11.08.2005 18:18:15
kyllä niihin

E|-0-0-0-0-0-0-0-*voimasointu tähän*-0-0-0-0-0-0-0-*voimasointu tähän*-riffeihin _voi_ pitemmän päälle kyllästyä, kannatan Eddien ehdotusta
There was a signature here. It's gone now.
LamaAjanElvis
11.08.2005 20:50:08
Ootteko te koskaan tuntenut sellaista tunnetta että ei osaa mitään ja tuntuu että mikään ei oikeen onnistu..

päivittäin. joskus aina luulee vähän aikaa osaavansa mutta totuus iskee kuin koivuhalko.
I don't know why my heart beats, i only know it does... Suhteettomat Toverit Club#3 AKKK#4 Romantikkoitkijät#7 Ihmevalittajat#8
apenaattori
11.08.2005 21:21:17
joskus aina luulee vähän aikaa osaavansa mutta totuus iskee kuin koivuhalko.

Kyllä. Tämä jurppii rajusti. tässä lähiaikoina nauhoitin soittoani, ja se kuulosti... öh, huonolta.
Go ahead, punk, make my day!
l@ho
11.08.2005 22:17:00
Viikottain tulee kyllä treenatessa sellainen olo että kitara lentäis välittömästi seinään ellei maksaisi niin paljon
Viddu, meitsi diggaa ainaki musast mist meitsi pitää viddu
secondarymind
11.08.2005 22:18:28 (muokattu 11.08.2005 22:20:31)
Ootteko te koskaan tuntenut sellaista tunnetta että ei osaa mitään ja tuntuu että mikään ei oikeen onnistu..

Onhan noita tunnetiloja aina välillä tullut. Yleensä oon pitänyt vähän taukoa soitosta (yhdestä päivästä viikkoon) kun soittotaidottomuus on alkanut ketuttamaan. Toimii ainakin mun kohdallani hyvin.
En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
Krice
11.08.2005 22:43:25

Olen soittanut tosi kauan, mutta mitään turhautumista ei ole tullut. Nykyisin soitto on alkanut kulkemaan paremmin ja se tuntuu leikittelyltä, vapautuneelta, ei mitenkään väkinäiseltä väännöltä.
Quu
11.08.2005 22:44:55 (muokattu 11.08.2005 22:51:55)

Aina joku päivä tulee sellainen olo, sitten lopetan ja koitan seuraavana päivänä uudestaan (jolloin on tähän mennessä aina tuntunut paremmalta).

Oon soittanut kohta vuoden sähkistä ja tuntuu että en oo oppinut en mitään..

Itse olen soitellut 3½v ja tuntuu siltä, että olen jämähtänyt paikoilleni... Asia harmittaa aina silloin kun sitä miettii (eli ei kovin usein).

EDIT: Ja mitä väliä sillä on mitä soittaa, jos siitä tykkää? Jos
|-2------2-------2---|
|-0-0-0-0-0-0-0-0-0-| x miljoona-tyyliset rytmit ei iske, niin niitä ei ole pakko soittaa.

Keep it fucking simple man and it'll be fine!
http://hevijammu.cjb.net Hinta: 400e/En tingi.
SuperJeesus
11.08.2005 22:48:25 (muokattu 11.08.2005 22:49:23)

Olen itse kyllä aika selvillä siitä, missä olen hyvä ja missä on parantamisen varaa. Sen kun tiedostaa, niin on aivan sama millaisella päällä sattuu olemaan. Pari kertaa viikossa tulee silti semmoinen päivä kun soitto ei vaan millään kulje. Tuollaisina päivinä käy aika useasti niin, että päivällä on turhautunut, mutta illalla soitto kulkee paremmin kuin koskaan.

Oon soittanut kohta vuoden sähkistä ja tuntuu että en oo oppinut en mitään..

Mitä olet harjoitellut?

Sanokaa miten saan motivaationi takaisin

Lainaa kirjastosta kasa levyjä, laajenna musiikkimakuasi, aseta itsellesi joku tavoite tai sitten vain olet tarvittavan ajan soittamatta.
Yllä oleva kirjoitus on kärjistetty, sisältää kirjoitusvirheitä ja pitää tuskin paikkaansa.
Kimmo72
11.08.2005 22:51:29

Ei koskaan. Positiivisella ajattelulla etiäppäin. Ja se nyt on suhteellista, ettei joku toimisi. Vaihtaa vain päämäärää ja muita partikkeleita. Kaikki onnistuu jos tähtää siihen, minkä tulee onnistuman.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.SSK#1
Ed_Guy
11.08.2005 23:26:05
Ootteko te koskaan tuntenut sellaista tunnetta että ei osaa mitään ja tuntuu että mikään ei oikeen onnistu.. Oon soittanut kohta vuoden sähkistä ja tuntuu että en oo oppinut en mitään.. Sanokaa

Aina minulla on tunne, etten osaa mitään, mutta ei se soittamista estä...
THV-Klubi #27
mikko1
11.08.2005 23:34:19
Aina ja koko ajan.
KTR
12.08.2005 01:32:03
Ei koskaan ole tuntunut siltä, ettei mitään soitettavaa ole. Niin paljon eri kitaransoittotyylejä ja teorian opiskelua on tarjolla, että vuoden verran soitto tarkoittaa vasta lämmittelyä ennen kunnon treenausta.
Kuuntele kaikentyylistä musiikkia ja kuuntele miten eri tavoilla kitaraa voi soittaa.
spede from hell
12.08.2005 03:05:43

Kohta vuoden?!! No eipä juuri vielä kannata synkistellä. Mä oon soittanut kohta sata vuotta ja vieläkin aika ajoin iskee synkkyys ku ei "kekkaa yhtään mitään".
ThickFinger
Pertsi
12.08.2005 08:11:40
Opettajan kanssa homma etenee tehokkaasti ja oikeaa latua. Ei kannata kärvistellä yksin, voit olla jumissa vain koska et tiedä miten mennä eteenpäin.
Pande
12.08.2005 08:36:13

Itselläkin iskee sama homma, lääkitsen sitä lähinnä olemalla soittamatta (huono lääke pidemmän päälle toki).

Suosittelenpa minäkin opetukseen hakeutumista, mielellään yksityiseen (on vielä sanottava että näin sanoessani en mainosta itseäni koskapa en edes halua lisää "oppilaita").

Itse vuoden soittaneena soittomotivaationi oli tosin vielä opiskelumotivaatiota paljon korkeammalla ;)
When asked, "What is the greatest obstacle to enlightenment?" the Buddha replied, "Laziness."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)