Aihe: Mikä (rumpu)mikkikattaus meikäläiselle?
1
Vilhelmus
23.05.2003 13:29:17 (muokattu 23.05.2003 14:05:11)

Tere. Maailman kulunein aihe, mutta tässä kun aina haetaan juuri itselle sopivaa ratkaisua niin päätin avata uuden topicin.

Elikä hommani on seuraava: kesän aikana pitäisi koota mikkisetti, jolla saisi rummut ja muutakin nauhalle. Lisäksi pitäisi ostaa aktiivimonitorit ja aion myös sijoittaa halpaan rumpusatsiin, jotta pääsee napinvääntöä treenaamaan. Budjetti liikkuu korkeimmillaan jossain 15 kmk:n tienoilla.

Ite olen ajatellut seuraavan suuntaista:
Bassari: Beta52, en ajatellut tuolla osastolla tinkiä laadusta
Virveli: yllättävä SM57
Tomit: tällä osastolla ajattelin säästää näin aluksi, parantaa sitten joskus tulevaisuudessa jos on tarvis. Elikä ensimmäisenä pisti silmään ne Thomannin T.bonen halvat klipsimikit, olikohan ne jotain 40-50 egee kipale
Overit: tämä onkin vielä haussa.
Ajattelin jotain edullista pienikalvoista, mutta sitten rupesi vaivaamaan se, että lauluäänitykseen ei löydy kelpoa mikkiä. Mites, olisiko Röden NT1 suht' hyvä budjettiratkaisu overeiksi ja toistaiseksi myös lauluun?

Monitoriosastolla kallistuu vahvasti Behringerin Truthiin. Miksausopettajammekin kehui hintalaatusuhdettaan loistavaksi, täytyy vaan toivoa, ettei osu maanantaikappale kohdalle..

Rumpusatsiin ei kyllä paljon varaa jää :(

Kommentteja, ehdotuksia, vapaa sana?

EDIT:
Muusta ympäristöstä mainittakoon, että äänitys tapahtuu ST Audion DSP2000-kortin kanssa, johon lisämikkietusiksi Phonicin kompaktimikseri.
Kaikki komeat miehet ovat hinttejä. -Turbo Terminaattori
ströbä
23.05.2003 21:18:03
Niin... vertaileppa Shuren pg-seriesin mikkejä.
Niissä on ihan hyvä hinta/laatu suhde. Itse omistan drumkit-seriesin ja pari pg57/pg58. Kelpaa keikoilla ja myös äänityksiin.
aape
24.05.2003 15:54:32

Niin... vertaileppa Shuren pg-seriesin mikkejä.
Niissä on ihan hyvä hinta/laatu suhde. Itse omistan drumkit-seriesin ja pari pg57/pg58. Kelpaa keikoilla ja myös äänityksiin.

Tämä on taas niitä makuasioita, mutta sanonpa silti. Itse en suosittelisi tuota pg-sarjaa. Soundi on sen verran huononpi, että kohtuu pieni säästö ei tuossa kohtaa kannata. Tomppamikeiksi kävisi yhtälailla 57 tai, omien kokemuksien mukaan Senkun 421 on älyttömän hyvä. Riippuu tietenkin haettavasta soundista ja tietysti lähtösoundista. OH mikkien kanssa kannattaakin olla tarkana, sillä kun studiolla vertailtiin eri mikkejä, olisiko niitä nyt ollut kuutta eri laatua, niin päädyimme lopulta AKG:n 451. Tietysti asia taas riippuu monesta tekijästä, mikä sitten on paras vaihtoehto. Aikoinaan nauhoittelin lauluja B87:lla eikä siinä nyt niin paska soundi ollut vaikka itse sanonkin. Eräästä tuolla mikillä tehdystä laulunauhoituksesta on näyte osoitteessa:
http://www.mikseri.net/artistit/?id=18847

Tässä minun kannanottoni.
-Kun soittotaito ja soundi on kohdallaan, on aika jäädä eläkkeelle-
Vilhelmus
24.05.2003 19:57:35

Tässä minun kannanottoni.

Kiitos sullekin. Näillä näkymin (kiertelin Tampereen putiikkeja aamupäivän) olisin hankkimassa tällaisen setin:

Bassari: Senkun 602
Tomit ja virveli: 604
Overit: Röden NT-1

Monitoreiksi olis ollut pikku-Genelecit (1029) edullisesti, mutta eivät taida potkia tarpeeksi subbaritta. Eli kaipa Behkua metsästän edelleen.
Kaikki komeat miehet ovat hinttejä. -Turbo Terminaattori
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)