Aihe: Bassoa opettelemaan.
1 2
Jabbe
19.05.2003 22:22:55
Hiphei!

Sain kesäksi lainaan koululta 5-kielisen basson, ja nyt voisi kesän sitä treenata. Eli basson tekniikkaa pitäisi lähteä hiomaan mahdollisimman hyväksi. Löydän toki kaikki äänet ja hallitsen rytmit sekä teorian, niissä ei ole ongelmaa.

Voisitteko pidemmällä olevat kertoa jotain harjoituksia mistä olisi hyvä lähteä liikkeelle? Kannattaako treenata skaaloja ym.?
KMT
20.05.2003 11:50:05

skaaloja, jotain walking bass juttuja sormitekniikkaa,
meinaatkos soittaa sormin vai plektralla?
Homma hanskassa, hanskat hukassa... Hoho.
Aurabasisti
20.05.2003 14:44:18
Vai niin kivan tempun tapsa sulle teki. :) Höh, sen mustan nauhattomanko sait lainaan? Sitä nauhatonta on kiva soittaa. :)
No sä nyt oon niin nero että opit varmasti soittamaan bassoa kädenkäänteessä keskiverto basistia paremmmin, siis että opit nopeesti ja hyvin. :)
Se nyt vähän riippuu et mitä sä haluut oppii soittamaan, siis mitä tyylilajia. Toki näppäryys ja nopeustreenit on aina hyväksi. Vaikka yhdellä äänellä harjotutat rytmejä ja kyl niistä skaaloistakin on apua. Ja samoin walkin' base linjat on lähes kaiken a ja o. Ehkäpä sut näkee ens kevään norssikonsertis basson varressa. Hoho. :)
Aura - the basisti
Jabbe
20.05.2003 15:34:48
Vai niin kivan tempun tapsa sulle teki. :) Höh, sen mustan nauhattomanko sait lainaan? Sitä nauhatonta on kiva soittaa. :)

No meinasin sitä nauhatonta mutta oli ehkä vähän liian hankala tällaiselle aloittelijalle. Syksyllä voisi toki sitäkin opetella, hieno soitin. Otin siis sen mustan 5-kielisen. Kyllä on mukava tuo Tapsa, kun antoi sen.

No sä nyt oon niin nero että opit varmasti soittamaan bassoa kädenkäänteessä keskiverto basistia paremmmin, siis että opit nopeesti ja hyvin. :)

Köhköh, no ei musta ainakaan sun tasoista basistia koskaan tule. :)

Se nyt vähän riippuu et mitä sä haluut oppii soittamaan, siis mitä tyylilajia. Toki näppäryys ja nopeustreenit on aina hyväksi. Vaikka yhdellä äänellä harjotutat rytmejä ja kyl niistä skaaloistakin on apua. Ja samoin walkin' base linjat on lähes kaiken a ja o. Ehkäpä sut näkee ens kevään norssikonsertis basson varressa. Hoho. :)

Kaikenlaisia tyylejä, monipuolisuus on se mun juttu. En hirveästi plektralla soittamisesta ole innostunut, joten varmaan ihan vaan sormilla. Treenailin eilen jo tuon Stevie Wonderin I Wishin bassokuviot, alkaa jo mennä. Hemmetin hyvä bassolinja siinä muuten. Jotain tän tyylistä vois lisääkin soitella.
Aurabasisti
20.05.2003 19:25:09
Köhköh, no ei musta ainakaan sun tasoista basistia koskaan tule. :)

Voi kiitos kiitos, toi lämmitti oikeesti! :)
Mee kattoo kirjastosta musaosastolta basso-osastolle bassonopettelemis kirjoja. Siel on ihan alottelijoista ammattilaisille suunnattuja bassotreenikirjoja. Osa melkeen pelkkää teoriaa ja osa pelkkiä tabeja. Mut etköhän löydä omasi.
Onnea soittotreeneihin! Ja niin juu, ens viikolla nähdään. :) Mä tuun täältä helsingistä käväsee omissa lakkiaisissani ja kuoro taitaa olla Carelia-salissa laulamassa meidän juhlassa. Toivottavasti en kauheesti kompuroi mun piikkikorkosilla kengillä siellä, ehhe.
Aura - the basisti
Jabbe
20.05.2003 21:49:42
Voi kiitos kiitos, toi lämmitti oikeesti! :)
Mee kattoo kirjastosta musaosastolta basso-osastolle bassonopettelemis kirjoja. Siel on ihan alottelijoista ammattilaisille suunnattuja bassotreenikirjoja. Osa melkeen pelkkää teoriaa ja osa pelkkiä tabeja. Mut etköhän löydä omasi.
Onnea soittotreeneihin!

Pitää suunnata kirjastoon, heti kunhan tästä koerumbasta pääsen.

Ja niin juu, ens viikolla nähdään. :) Mä tuun täältä helsingistä käväsee omissa lakkiaisissani ja kuoro taitaa olla Carelia-salissa laulamassa meidän juhlassa. Toivottavasti en kauheesti kompuroi mun piikkikorkosilla kengillä siellä, ehhe.

Tai sitten ei nähdä. Meitä pikkuisia ekaluokkalaisia ei päästetä koko juhlaan, kun ei saliin mahdu... :(
Aurabasisti
22.05.2003 16:49:22
Tai sitten ei nähdä. Meitä pikkuisia ekaluokkalaisia ei päästetä koko juhlaan, kun ei saliin mahdu... :(
Sis ettekös te tuu kuoron kanssa sinne laulamaan? Höh, mä ymmärsin niin henrikin höpinöistä mut se nyt aina höpisee omiaan. :)
Aura - the basisti
KMT
22.05.2003 20:36:43

Ompa teilläpäin kummallista kun ei ekaluokkalaiset pääse,
meilläpäin sentään vuokrataan kaupungin liikuntasali...
mutta en oo käynyt viime vuonna enkä mene nytkään,
eipä tartte mennä sitä seuraavanakaan kun/ jos pääsen ylioppilaaksi syksyllä...
Homma hanskassa, hanskat hukassa... Hoho.
Jabbe
22.05.2003 22:19:56
Sis ettekös te tuu kuoron kanssa sinne laulamaan? Höh, mä ymmärsin niin henrikin höpinöistä mut se nyt aina höpisee omiaan. :)

Kyllähän kuoro siellä laulaa. Mut en mä laula kuorossa (vielä..). Paitsi että joudunkin sinne soittamaan (prkl, taas!), joten näemme sittenkin. Hoho. ;)
Aurabasisti
23.05.2003 19:25:36
Kyllähän kuoro siellä laulaa. Mut en mä laula kuorossa (vielä..). Paitsi että joudunkin sinne soittamaan (prkl, taas!), joten näemme sittenkin. Hoho. ;)

Ainiin, mä jotenkin oletin et sä oot kuorossa. Hei kivaa, soitakin sitten hyvin - kuten aina. On sentään MUN lakkiaisjuhla, hoho ittelles. :)
Aura - the basisti
Jabbe
23.05.2003 22:57:32
Meil on katsos oman koulun sali remontissa joten juhla on yliopiston juhlasalissa jonne mahtuu about 600 ihmistä. Ja sit meit on aika paljon, meit ylioppilait nääs... Että siis siksi.

Öh, onko se Careliasalissa?? Tässähän tuleekin (taas) paineita... ;)
Aurabasisti
25.05.2003 18:01:11
Öh, onko se Careliasalissa?? Tässähän tuleekin (taas) paineita... ;)

Juu on. Vähän juhlallisempi paikka ku joku koulun liikuntasali. :) Ei sun mitään paineita tartte kerätä. Sulta onnistuu niin hienosti se esiintyminen et paikka voi olla mikä vaan. :)
Aura - the basisti
Jabbe
25.05.2003 23:27:32
Juu on. Vähän juhlallisempi paikka ku joku koulun liikuntasali. :) Ei sun mitään paineita tartte kerätä. Sulta onnistuu niin hienosti se esiintyminen et paikka voi olla mikä vaan. :)

Kun kerkeäis vielä treenata, yhdet harkat taitaa olla ennen keikkaa... :)

Äläkä koko ajan imartele, sä olet kuitenkin vielä paljon parempi soittaja kuin mä. ;)
Aurabasisti
26.05.2003 16:36:28
Äläkä koko ajan imartele, sä olet kuitenkin vielä paljon parempi soittaja kuin mä. ;)

Riippuu mistä pelistä puhutaan, heh. :)
Ääk, mullakin pukkaa keikkaa tohon samaan hommaan. Henni & kump. norssikonserttibiisi ja annan joku biisi. Mä en oo soittanu kohta neljään kuukauteen. On vähän sormet kehnossa kunnossa. Saa nähdä pystynkö soittamaan vai pitääkö laittaa asialle joku muu. Yhdet treenit kai meil on ainakin ennen la, kääk. Sormiparat...
Aura - the basisti
Jabbe
26.05.2003 17:32:53
Meni muuten aika pahasti off-topiciksi tämä. No, eipä mitään. Tulihan siihen kysymykseenkin kai jo vastattua..?

Toivottavasti pystyt soittamaan. Mitäs biisejä te siis soitatte??
Aurabasisti
26.05.2003 21:46:33
Meni muuten aika pahasti off-topiciksi tämä. No, eipä mitään. Tulihan siihen kysymykseenkin kai jo vastattua..?
Juu mut ei se mitään... :)

Toivottavasti pystyt soittamaan. Mitäs biisejä te siis soitatte??
Annan biisistä en tiedä mut sit se misbiheaving tai jotain ihmettä semmosta ulkomaankieltä... saana, henni, anni ja oskari laulo sen norssikonsertis... ny nukkumaan, öitä.
Aura - the basisti
Jabbe
27.05.2003 14:36:08
Juu mut ei se mitään... :)

Eipä ei.

Annan biisistä en tiedä mut sit se misbiheaving tai jotain ihmettä semmosta ulkomaankieltä... saana, henni, anni ja oskari laulo sen norssikonsertis... ny nukkumaan, öitä.

Olisikohan "Ain't Misbehavin'"? :)

Piti sanoa öitä, mutta kello on 14.36. Ei vielä viitsi mennä nukkumaan.
Aurabasisti
28.05.2003 13:41:41
Olisikohan "Ain't Misbehavin'"? :)
Heh, joo just se. :)

Piti sanoa öitä, mutta kello on 14.36. Ei vielä viitsi mennä nukkumaan.
No voihan sitä joskus tohonkin aikaan kovasti uni maittaa. Nyt kamoja pakkaamaan että kerkeän joensuun junaan, hip.
Aura - the basisti
Jabbe
01.06.2003 21:25:48
No oliko kivat lakkiaiset?
Vierivä sämpylä ei sammaloidu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)