chaamos 10.08.2005 17:30:35 | |
---|
totanoin.. paljonkos sitä kannattais maksaa hyvälle yksityisopettajalle palkkaa kahdesta tunnistaper kerta? hän ite ehdotti 20€ per laaki.....:? |
author 10.08.2005 18:33:58 | |
---|
Itselläni on 12€ sellainen noin puolen tunnin kestoinen oppitunti. -Oooo! You smell nice. What is it ?
-Gin |
risto 10.08.2005 19:23:39 | |
---|
Ehkä tyhmin kommentti, jonka olen vähään aikaan kuullut. Aha. Ei se mun mielestä mikään välttämättömyys se opettaja ole. Samat asiat oppii helposti ite jos vaan vähän oma-aloitteisuutta löytyy. Ainaki nää tekniikkapuolen jutut ja miksei myös teoriaa. Kyllä joku huippuihminen jolla on todella hyvä korva voikin oppia kaiken itsekseen, mutta tavalliselle kadunmiehelle voi käydä myös niin että kun ei kukaan ole kertomassa niin jauhaa samoja virheitä jotka juurtuvat loppuelämäksi estäen sitten oikeasti hyväksi tulemisen. Tunnen erään itseoppineen joka ei suostu menemään tunneille, mutta ei myöskään itse kuule omassa soitossaan niitä ärsyttäviä piirteitä jotka muut kuulevat. Klassisella ja muillakin alueilla jopa esiintyvät huipputaiteilijat ottavat ajoittain tunteja koska itse ei kaikkea huomaa. Mielestäni on typerää kehuskella sillä että on kaiken itse oppinut, viisas käy ainakin joskus tunneilla tsekkauttamssa tilanteen ja ottamassa neuvoja jos vain on mahdollisuus siihen. Kricelle sanoisin että olipa sitten huono opettaja jos ei kerran osannut enää mitään uutta opettaa, opettajiakin on niin moneen junaan.... Elämää, rauhaa ja akustista musiikkia |
Krice 10.08.2005 21:06:51 | |
---|
Kricelle sanoisin että olipa sitten huono opettaja jos ei kerran osannut enää mitään uutta opettaa, opettajiakin on niin moneen junaan.... Kyllä se ihan ammattimuusikko, mutta nyt kun muistelen tarkemmin niin taisi hepun pääsoitin olla bassokitara... |
inot88 11.08.2005 01:38:54 | |
---|
Mä en ehkä kyl opettajaa ottais vaan ite opettelisin:P Kun soitat opettejan johdolla tulee sellanen et soitat vaan niitä tabeja ja nuoteista ja kaikki oma saattaa jäädä pois. Opettele ite ja tee omia kappaleita! Mun mielipide Lihavuus on vain horisontaalista suhteettomuutta. |
ezki82 11.08.2005 02:16:01 | |
---|
Mä en itse ole ikinä ottanut soittotunteja ja tätä olen katunut moneen kertaan. On ollut monia pieniä juttuja, lähtien soittoasennosta, plektran pitämisestä, pikkaamisesta yms... teknisestä puolesta, minkä hyvä opettaja olisi voinut iskostaa kaaliini muutamassa tunnissa. En voi edes kuvitella montako vuotta olisin säästänyt itseltäni, kun olisin käynyt tunneilla hakemassa oikeat perusteet ja päässyt keskittymään vähän olennaisempaan. Toisaalta on se antanut vähän laajemman näkökulman asioihin kun on kokeillut kaiken kantapään kautta ja tietää miksi ei pidä tehdä tietyllä tavalla asioita. Huominen on monesti viikon kiireisin päevä. |
LamaAjanElvis 11.08.2005 02:53:18 | |
---|
kyllä olisi pitänyt joku opettaja aikanaan olla. tosin ei ois ollut varaakaan. kitaratunneille tulisi harjoiteltua ne jutut mitä opettaja on opettanut sillä muutenhan koko kurssimaksu menisi viemäriin. mutta en minä ainakaan pysty itselleni lupaamaan että opettelen nuo ja nuo soinnut tässä muutaman päivän aikana enkä muuta katsokkaan... jossain vaiheessa aina keskittyminen herpaantuu ja sitten rämpyttelee taas omia pätkiä joista niistäkään ei biisiä saa. samoin monet biisit... soittaa ekaan vaikeeseen kohtaan ja onkin jo kattelemassa muita vaihtoehtoja. kyllä viis vuotta soittaneena sais enemmän osata. I don't know why my heart beats, i only know it does...
Suhteettomat Toverit Club#3 AKKK#4
Romantikkoitkijät#7
Ihmevalittajat#8 |
Pande 11.08.2005 08:53:58 | |
---|
Todellakin, kuten Jucciz ja kump. täällä jo sanoivat niin yksinään opetellessa aikaa tärväytyy helposti turhiin asioihin ja kehitys saattaa junnata vuosia paikoillaan. Tämän tiedän omasta perse-edellä-puuhun -lajin kokemuksesta. Kadun että en itse(kään) ymmärtänyt hakea opetusta. Itse "opetan" muutamaa nousevaa kitaristinrenttua, ja jopa tässä nykyisessä "omassa opetuksessani" olisin itse kehittynyt erittäin paljon nopeammin vaikka en väitä olevani pedagogisilta taidoiltani kummoinen opettaja. When asked, "What is the greatest obstacle to enlightenment?" the Buddha replied, "Laziness." |
Neppimise 11.08.2005 12:37:38 | |
---|
Jyväskylän konservatoriossa tunnit maksavat noin 16e kerta vaikka maksu suoritetaan lukukausikohtaisesti. Itse olen huomannut, että tunneilta tulee monasti aivan uutta intoa puhkuen, kun ollaan harjoiteltu jotain uutta ja eksoottiseta vaikkapa kuten fryyginen-duuri-skaala. Siitä seuraa sitten armoton inspiraatio kun tajuaa, että tällähän tekee vaikka mitä ja tunnilta palattua kitaran parissa menee monta tuntia, vaikka edeltävällä viikolla ei olisi soittanut yhtään. Intoa ja uusia ideoita. Mörrr |
Mufasa 11.08.2005 14:57:35 | |
---|
Muistelen kun olin pari vuotta soittanut ja menin bändikurssille. Opettaja sitten totesi jossain vaiheessa, että ei voi enää periaatteessa opettaa minulle mitään:) Tämä on suosikkitarinani, kerron sitä aina joka välissä kun vain voin. Huomattu, taitaa olla kolmas kerta kun luen tän tarinan :) Kevyt on askel kuoleman, sillä elämä on raskas taakka kantaa. |
author 11.08.2005 15:20:22 | |
---|
Mä en ehkä kyl opettajaa ottais vaan ite opettelisin:P Kun soitat opettejan johdolla tulee sellanen et soitat vaan niitä tabeja ja nuoteista ja kaikki oma saattaa jäädä pois. Opettele ite ja tee omia kappaleita! Ensinnäkin onko sulla jotain kokemuksia opetuksesta vai mistä vedit ton johtopäätöksen että tunneilla käytetään tabeja tai nuotteja ? Minun opettajani on koko ajan painottanut kuinka tärkeää on kuuntelu eikä mikään tabeista opettelu. Opettajan tehtävä on nimenomaan rohkaista oppilastaan omien korvien ja luovuuden käyttöön. Mun mielipide -Oooo! You smell nice. What is it ?
-Gin |
inot88 11.08.2005 15:29:03 | |
---|
Ensinnäkin onko sulla jotain kokemuksia opetuksesta vai mistä vedit ton johtopäätöksen että tunneilla käytetään tabeja tai nuotteja ? Minun opettajani on koko ajan painottanut kuinka tärkeää on kuuntelu eikä mikään tabeista opettelu. Opettajan tehtävä on nimenomaan rohkaista oppilastaan omien korvien ja luovuuden käyttöön. Kokemusta, mutta enhän tietysti voi yleistää ja siksi laitoin tuon minun mielipide jutun tohon loppuun:) Lihavuus on vain horisontaalista suhteettomuutta. |
sähkö 11.08.2005 15:55:11 | |
---|
Eihän urheilijatkaan mitään valmentajaa tarvitse! Jokainen voi treenata itse! Kunhan juoksee ja käy nostamassa puntteja sekä muistaa aina välillä heittää tikkaa, niin kyllä se kultamitali tulee lajista kuin lajista joka Olympialaisissa! Netistä vain hakee tietoa, siellä on pelkkää faktaa! Vähän samaan tapaan Alonso ja Räikkönen harjoitteli nuorena vain pelaamalla PlayStationia. Netistä hakivat ohjeita ajolinjoihin ja nyt ne tienaa miljoonia! Helppoa kuin heinän syönti! Opettaja on vähän sama kuin manageri! Todellisuudessa siitä ei ole mitään hyötyä, se vain käärii rahat ja kauneimmat naiset! Se, jonka mielestä Les Paulin soundi ei ole hyvä, on väärässä! |
inot88 11.08.2005 15:57:08 | |
---|
Netistä vain hakee tietoa, siellä on pelkkää faktaa! Vähän samaan tapaan Alonso ja Räikkönen harjoitteli nuorena vain pelaamalla PlayStationia. Netistä hakivat ohjeita ajolinjoihin ja nyt ne tienaa miljoonia! Helppoa kuin heinän syönti! hoho:D Lihavuus on vain horisontaalista suhteettomuutta. |
Opettaja on vähän sama kuin manageri! Todellisuudessa siitä ei ole mitään hyötyä, se vain käärii rahat ja kauneimmat naiset! Näin. |
Landola59 11.08.2005 16:20:33 | |
---|
Opettaja on vähän sama kuin manageri! Todellisuudessa siitä ei ole mitään hyötyä, se vain käärii rahat ja kauneimmat naiset! Tämä pätee myös siihen jos opettaja on nainen. Sarkasmi on uutta niille jotka eivät siitä ennen ole kuulleet.
Punttisika #7 |
samueld 11.08.2005 16:23:22 (muokattu 11.08.2005 16:26:45) | |
---|
Kyllä se ihan ammattimuusikko, mutta nyt kun muistelen tarkemmin niin taisi hepun pääsoitin olla bassokitara... Se, että on ammattimuusikko ei todellakaan ole vielä opettajan merkki. Saati, jos se soittaa eri instrumenttia. Sitten kuten tässäkin on todettu voivat erilaiset ihmiset opettaa toisilleen jotain. Yngwie Malmsteenilla ja BB Kingillä olisi varmasti toisilleen annettavaa tällä saralla, jos toinen vaan haluaa oppia. I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
samueld 11.08.2005 16:25:55 | |
---|
Minun opettajani on koko ajan painottanut kuinka tärkeää on kuuntelu eikä mikään tabeista opettelu. Opettajan tehtävä on nimenomaan rohkaista oppilastaan omien korvien ja luovuuden käyttöön. Mun mielestä kanssa sen opettajan, tunneillakäynnin ja harjoittelun tavoitteena on saavuttaa tukeva pohja tehdä juuri sitä omaa. Toki ilman tuntejakin pärjää vallan hyvin. Onko toi totta, että jos jättää tunnit pois, niin kaikki laatuperät ei mene enää maikalle vaan olis itselläkin saumaa pilluhommiin? I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
Henkka Hevimies 11.08.2005 16:46:09 (muokattu 11.08.2005 16:47:06) | |
---|
Mä en ehkä kyl opettajaa ottais vaan ite opettelisin:P Kun soitat opettejan johdolla tulee sellanen et soitat vaan niitä tabeja ja nuoteista ja kaikki oma saattaa jäädä pois. Opettele ite ja tee omia kappaleita! Mun mielipide
Öö. Totanoin. Sinne opettajan tykö mennään aika usein sen takia,että se kitaran soittaminen ei ole sitä pelkkää tabien kanssa nysväämistä. Edit: Tuo tulikin jo ilmi edellisissä viesteissä. "Floikka on ihan turha vehje ja nauhojen määrä on aika vitun yhdentekevä."
-Leather Rebel |
TheWickerMan 08.09.2005 18:02:15 (muokattu 08.09.2005 18:02:57) | |
---|
Ei kannata. Rahastusta tommoset. Netistäki löytää. Learn to play guitar in 45min! You'll be much better n' faster than ynkkä or fareri, and all of ur friends will say "wow". - Kyllä. |