juhakki 11.08.2005 02:14:09 | |
---|
Jokainen, joka on joskus soitellut urkuja/pianoa, on varmasti törmännyt tähän muusiikilliseen saatanaan..Tässä vain pikku päissään rupesi mietityttämään, että onko kyseessä joku ihan oikea biisi, vai onko tämä joku aikojen saatossa kehittynyt trad. biisi, vai onko kyseessä joku ihan oikeasti sävelletty "teos"..Itse ainakin olen törmännyt niin erilaisiin tulkintoihin aiheesta, että rupesi todenteolla ärsyttämään/mietityttämään asia Siis, onko tämä vain joku aikojen saatossa kehittynyt musiikillinen saatana, josta jokainen itseoppinut "urkuri" vääntelee omia sovituksiaan, että voi "briljarteerata" osaamalla soittaa jonkin väännöksen aiheesta "keskellä oleva hanurimainen tilutus on mielenkiintoinen ja intensiteetti kasvaa hyvin" |
BaariMikko 11.08.2005 02:59:01 | |
---|
Kansansävelmähän tuo on. Mutta osaisiko joku kertoa, mistä johtuu juuri tämän kappaleen raivostuttaviin mittasuhteisiin kasvanut suosio aloittelevien pianonsoittajien keskuudessa? Etsi rokista jatsikoriste! |
JE 11.08.2005 03:02:20 | |
---|
Vuosia pianoa oon soittanu enkä vieläkään tätä syntiä osaa soitta a tai hyräillä loppuun saakka! |
Ostinaatio 11.08.2005 05:18:41 (muokattu 11.08.2005 05:19:48) | |
---|
"Tuhotkaa kansa, murskatkaa ja vaientakaa se. Sillä eurooppalainen valistus on suuriarvoisempi kuin kansa." -Dostojevski |
juhakki 11.08.2005 05:46:20 | |
---|
Itse en ainakaan tiedä, miten tuo biisi oikeesti menee, mutta erilaisia tulkintoja aiheesta olen kyllä kuullut..itsekkin "osaan" muutama tahdin ko. biisiä kilkutella. Sitä en edes tiedä, kuinka oikein nuo muutamat tahdit, mitä osaan soittaa, ovat, mutta empä hirveästi välitäkään. Tuo suunnaton suosio perustuu varmaan ainakin osaltaan kappaleen helppouteen..ainakin niiltä osin, mitä itse olen sitä kuullut soitettavan. "keskellä oleva hanurimainen tilutus on mielenkiintoinen ja intensiteetti kasvaa hyvin" |
leka 11.08.2005 06:25:22 | |
---|
JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT! |
Chunga 11.08.2005 09:29:08 | |
---|
"Sound and technique, two different things, obviously. He(Joe Satriani) has both. I have...
...Volume"
-Nigel Tufnel, Spinal Tap
##Mega Man-Club 013: Metanol Man
DVD-kokoelmani: |
Dirk 11.08.2005 10:12:59 | |
---|
Koiranpolkka on parempi. |
itsekkin "osaan" muutama tahdin ko. biisiä kilkutella. Sitä en edes tiedä, kuinka oikein nuo muutamat tahdit, mitä osaan soittaa, ovat, mutta empä hirveästi välitäkään. Joo, sama juttu. Nekin muutamat pätkät tuli "opeteltua" vain sen takia, että kuulostivat erittäin ärsyttäviltä. :) Ich bin die Osternhase ;) |
Kimmo72 11.08.2005 12:25:22 | |
---|
Taitaa olla taas sen Tradin tekeleitä.. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.SSK#1 |
Runar 11.08.2005 12:29:45 | |
---|
Tyttäreni Virolaissyntyisen pianonsoitonopettajan mukaan kyseinen biisi tunnetaan Eestissä nimella koiranpolkka. |
Etevä 11.08.2005 13:46:55 | |
---|
Kansansävelmähän tuo on. Mutta osaisiko joku kertoa, mistä johtuu juuri tämän kappaleen raivostuttaviin mittasuhteisiin kasvanut suosio aloittelevien pianonsoittajien keskuudessa? Kappale on helppo ja nopeasti opittava. Lisäksi monien aloittelevien soittajien mielestä on hienoa, kun oppii soittamaan jotain kahdella kädellä. Eivätkä kaikki tiedä, että kappale saattaa olla jopa ärsyttävä. - Tekijä (aka J-Virus) |
Kemppilä 11.08.2005 15:16:28 | |
---|
Tyttäreni Virolaissyntyisen pianonsoitonopettajan mukaan kyseinen biisi tunnetaan Eestissä nimella koiranpolkka. Siellähän ny on maitokin piimää. :) "Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi." |
bedlam 11.08.2005 15:25:43 (muokattu 11.08.2005 15:26:25) | |
---|
Taitaa olla taas sen Tradin tekeleitä.. Tuosta tuli mieleen yläasteaikainen kaverini, joka kehuskeli Various/Various Artists-nimistä bändiä. Oli kuulemma monipuolinen ja tehnyt ihan älyttömästi levyjä. http://www.mikseri.net/kiasma |
Volle 11.08.2005 18:51:30 | |
---|
Ala-asteen musiikkiluokka ja opettajan saapumisen odotteluhan tuosta kirotusta kappaleesta tulee mieleen. En osaa, enkä aio opetella. Nam. |
kiriminni 11.08.2005 19:09:32 | |
---|
Kappale on helppo ja nopeasti opittava. Lisäksi monien aloittelevien soittajien mielestä on hienoa, kun oppii soittamaan jotain kahdella kädellä. Eivätkä kaikki tiedä, että kappale saattaa olla jopa ärsyttävä. Se on kappale helvetistä...asunut kerrostalossa ja se pianisti ei muuta osannut soittaakaan. |
Kimmo72 11.08.2005 22:02:38 | |
---|
Tuosta tuli mieleen yläasteaikainen kaverini, joka kehuskeli Various/Various Artists-nimistä bändiä. Oli kuulemma monipuolinen ja tehnyt ihan älyttömästi levyjä. Eh... Oftopikkina mainittakoon, että allekirjoittanut luuli joskus "pienenä", että elokuvassa/-kuvissa esiintyy Starring... :P Varsin monessa oli :) Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.SSK#1 |
Ostinaatio 12.08.2005 04:48:56 (muokattu 12.08.2005 04:52:37) | |
---|
eip ole. http://www.wtv-zone.com/caseman/music6/chopsticks.mid Jes! Meikällä onkin tälläsessä Yamahan laadukkaassa songbookissa, ilmeisesti Japanialaista tekoa nimenomaan kissanpolkka nimellä Chopsticks! Mystistä. Milläs nimellä toi kissanpolkka sit oikeasti on englannissa, kun kyllä sielläkin sitä pimputetaan. "Tuhotkaa kansa, murskatkaa ja vaientakaa se. Sillä eurooppalainen valistus on suuriarvoisempi kuin kansa." -Dostojevski |