Aihe: Angelo Badalamenti
1
Kimmo72
11.08.2005 11:58:53 (muokattu 11.08.2005 11:59:33)
Tuollahan noita:
http://www.imdb.com/name/nm0000823/

...niin en sitten kyllä osaa suositella noista mitään kun.. :(
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.SSK#1
jigsore
11.08.2005 12:37:48

Suosittelen Julee Cruisen Floating Into The Nightiä. Twin Peaksin soundtrackien kaltaista tunnelmoivaa, hidasta jazzia.. The Voice Of Love on myös hieno, mutta ei niin "uhkaavan" kuuloista kuin edellinen levy.
To bleep or not to bleep! IHKK #8 Biisi
Morris on acid
11.08.2005 16:21:44
Itse omistan Straight Story -soundtrackin ja siinä on kyllä kauneinta musiikkia, mitä olen kuullut. Kannattanee tutustua, jos Badalamenti kiinnostaa.
Jani The Rock
11.08.2005 16:29:26 (muokattu 11.08.2005 16:31:24)

Juleen levyistä Floating Into The Night on fiilikseltään aika lailla puhdasta Twin Peaksia, Voice Of Love taas aika lailla valoisampi. Ainakaan mä en osaa sanoa, kumpi on parempi. Uusinta (The Art Of Being A Girl) en ole onnistunut vielä hankkimaan.

Edit: Kas, jäsen m/ jo sanoikin lähes samoin sanoin samat asiat. Nuo Juleen levyt on muuten sellasia, että mä en ole saanut soitettua niitä ns. puhki kovasta yrityksestä huolimatta. Ne on aina vaan yhtä iskeviä.
Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1 MegaMan Club #002 - Quiff Man
Mechanizm
11.08.2005 17:43:43
Itse omistan Straight Story -soundtrackin ja siinä on kyllä kauneinta musiikkia, mitä olen kuullut. Kannattanee tutustua, jos Badalamenti kiinnostaa.

Samaa mieltä täysin. Hieno säveltäjä todellakin. Oma lempparini on tuo Straight Story. Se toimii ilman kuvaa mahtavasti, ja kuvan kanssa vasta toimiikin.
My Mojo Ain't Workin No More
l6mp6l6
11.08.2005 17:59:07
Juleen levyistä Floating Into The Night on fiilikseltään aika lailla puhdasta Twin Peaksia, Voice Of Love taas aika lailla valoisampi. Ainakaan mä en osaa sanoa, kumpi on parempi. Uusinta (The Art Of Being A Girl) en ole onnistunut vielä hankkimaan.

Ei noiden levyjen fiiliksissä minusta älyttömän isoa eroa ole, mutta vähän tuohon suuntaan kyllä. Uusin onki sitten vähemmän maalailevaa mazq. En oo itekään onnistunu alkuperäsenä tuota uusinta hommaamaan.
slowdive
11.08.2005 21:19:08
Niin, kiinnostaisi tietää kokeilun arvoisia, enemmän tai vähemmän tunnettuja teoksia, joissa mies on ollut mukana.

Tsekkaa biisi nimeltä 'Black Lodge'. Löytyy Anthraxin Sound Of White Noiselta. Badalamenti mukana säveltämässä ja heti se kuuluu siinä tunnelmassa.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (Bob Marley)
PomppoK
11.08.2005 23:04:59

Kiitoksia, näillä pääseekin jo alkuun hyvin. Toivottavasti.

Juleen levyistä Floating into the Nightin ostinkin herätteenä jokunen viikko sitten. Sulaa vahaahan tuon kuuntelun jälkeen on. Kauaa ei tarvinnut miettiä Twin Peaks -yhteyksiä, ja viimeistäänhän kakkosraidasta asia varmistui. Siitäpä sitten Badalamentiin.
Take me don't leave me.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)