Aihe: Muusikko ei ole ihminen!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Tankero
11.08.2005 00:24:39
+++40+++vuotias soittaja on ihminen. vai mitä Jussi?
Tankero
11.08.2005 00:25:26
+++40+++vuotias soittaja on ihminen. vai mitä Jussi?

Fäk, keturalleen meni tuokin. Kun ei taitu ei taitu.
Musiikkia korville
11.08.2005 00:46:41

Jos se ruoka on kuitenkin sellaista valmistettua, eikä vain lämmitettyä tai mikrotettua, niin onhan se sellaisenaan parempaa kuin ihmisille (=maksava asiakas tai vieras) tarjottava ruoka.

Ns. tavallisen kansan ruokakulttuuri on Suomessa hyvin junttimaista, aina ollut perinteisesti. Sain velimieheltä ja veljenpojalta aika outoja katseita, kun kehtasin lomareissulla kritisoida ABC:n tarjoamia ruokia. Ekalla kerralla tilasin parasta, pippuripihvin :) Olihan se sentään varta vasten minulle paistettu, mutta niin huonon lihan jätän itäblokissakin syömättä.

Toinen ABC:n lounas hermostutti, kun se kesti yli puoli tuntia ja sitten tuli mikrotettu sveitsinleike tai joku sen tapainen. Lisukkeena viereisen S-Marketin pakastevihannespussi, mikrotettuna, ei höyrytettynä. Viereisessä pöydässä ollut asiakas jätti syömättä tilaamansa makkaraunelman ja minullekin kelpasi vain tuo hiutaleista tehty perunamuussi lautasellani.

Kolmas ABC:n keikka oli aika hauska. Ajattelin tyytyä kanahampurilaiseen. Sain väännettyä hampurilaisen katki, kun veljeni kysyi että mikäs nyt on vikana. Leipä siis katkea rasahti kuin korppu, kuin veitsellä leikaten. Laitoin palaset sitten pahvimukiin, jossa puristelin lounaani sopivan pieniksi, että hajoaa luonnossa paremmin.

Tais mennä ABC suoraan Ö:hön.
Kyllä mulla on nykyisistä soittajien kohteluista ravintoloissa aika hyvä kuva. Välillä syödään samaa, mitä muu henkilökunta (ihan hyviä tuotteita) ja välillä jopa kokit tekee ihan hyvät ja jopa hyvät annokset varta vasten. Toista se on ollut ennen, sitä en kiellä...

Aivan toisenlaista on tanssilavoilla, joista tänne sais jopa oman lukunsa. En viitti aloittaa, tehköön joku muu.

Sitten tosiaan ihan toista maata on yksityistilaisuudet. Niissä kun näkee jos jonkinmoista kohtelua. Niissä vaaditaan sitä liiderin jämäkkää 'neuvottelutaitoa' aina välillä, jos homma ei meinaa luistaa.
Mutta perkele kyllä se on niin, että yksityistilaisuuksissa syödään sitä, mitä muukin väki.
Onneks saa roudata. Ei tätä hommaa muuten jaksais...
baron
11.08.2005 04:44:59

Sitten tosiaan ihan toista maata on yksityistilaisuudet. Niissä kun näkee jos jonkinmoista kohtelua. Niissä vaaditaan sitä liiderin jämäkkää 'neuvottelutaitoa' aina välillä, jos homma ei meinaa luistaa.
Mutta perkele kyllä se on niin, että yksityistilaisuuksissa syödään sitä, mitä muukin väki.

Kyllähän mä pistän sen aina soppariin:

"Sama tarjoilu kuin muille vieraille"
"Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB
ninmari
11.08.2005 09:01:32
Mä en ole vuosikymmeiniä tahkonnut kuten monet teistä, mutta sinä aikana kun monen tasoista paikkaa olen kolunnut keikallani, on löytynyt vain pari ravintolaa missä ei ruokaa tarjota.Viikonloppuvetoa kun tehdään, majoitutaan hotellissa ja yleensä syödään aamiainen(tietysti niin myöhään kuin mahdollista) ja illalla aika usein seisovasta pöydästä ihan samoin kuin "ihmiset".Meillä on yleensä sopimuksissa mainittu ruoka ym. asiat.

Yleensä minun tehtävä on sitten kommunikoida henkilökunnan kanssa ruoka ja majoitusasioista ja kokemukseni on, että palvelu on kyllä ollut hyvää.Johtuneeko sitten siitä että olen naispuolinen ja yleensä kyllä olen itsekin ystävällinen ja nöyrällä asenteella liikenteessä.Eipä sillä,että miespuoliset muusikot eivät olisi ystävällisiä,mutta voi olla, että "kusenpolttamia"muusikoita on helpompi kohdella huonosti kuin nuorehkoa solistityttöä.(ja tää oli sit huumorivertaus!)

Viinan juonnista vielä sen verran,että enpä ole yhtään keikkaa kännissä vetänyt ja tuskin vedänkään koskaan.Mä oon lähtenyt tähän hommaan sillä asenteella että se on mun työtä ja moraalini ei salli olla kännissä töissä.Keikan jälkeen voin kyllä monesti vetää melkoiset pikakännit!
Ja kyllä meidän bändin soittajatkin on yleensä aina selviä.Ellei olla jamittamassa jonkun tuttavan häissä puolitalkoilla.=)Ja silloin boolin juonnista on jo etukäteen sovittu.
En laula nuoteista.Laulan rahasta!
JK
11.08.2005 09:23:20
Johtuneeko sitten siitä että olen naispuolinen ja yleensä kyllä olen itsekin ystävällinen ja nöyrällä asenteella liikenteessä.

En tiedä onko tuolla sukupuolella niin kauheesti väliä tossa asiassa. Tosin bändimme naispuolinen solisti kyllä onnistuu aina neuvottelemaan henkilökunnan kanssa hyviä diilejä ruuan ja juomien suhteen.

Yleisesti tuo ystävällinen asenne auttaa aina. Muutama mukava sana ja hymy henkilökunnalle ja kohtelias käytös kaikenkaikkiaan saa kyllä vastakaikua.

Usein laitamme bändimme "Ridge Forresterin" asialle ja hommat toimii.
"Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila
baron
11.08.2005 09:38:58

Usein laitamme bändimme "Ridge Forresterin" asialle ja hommat toimii.

Meillä oli kerran keikka upseerikerholla ja upseereita käskyttämään tottunut emäntä oli vastassa ovella kun pysäköimme automme ja jo siihen mennessä olimme ehtineet töpätä monella tavalla mutta pistimme basistimme vähäksi aikaa "flirttaamaan" ja kaikki alkoi toimia.
Fuzzy Boner
11.08.2005 09:47:17
Mut ei niit viinoja tarvi juoda- ainakaan kaikkia sieltä takahuoneesta. Enemmän se on sellanen fiilis yms-kysymys jos hlökunta on hoitanu raiderihommat niinku pitää.
Yeah!
Rämppy
11.08.2005 09:54:55 (muokattu 11.08.2005 10:00:50)
Mistä tää johtuu että juuri tanssibändejä kohtaan ollaan noin skeptisiä ja jopa tylyjä. Ei nimittäin ole poppi/rokki/jatsipuolella TODELLAKAAN tollanen meininki..

Johtuisko siitä, että tanssipuolella on niuhompi yleisö. Valittavat herkemmin henkilökunnalle, jos tempo ei ole mieleinen, virveli paukkuu liian lujaa, laulajajalta lipsahtaa ruma sana, soittajan hymy herpaantuu hetkeksi, ei tule tarpeeksi valssia, sovitus ei ole sellainen kuin levyllä, bändillä on tauolla olutlasit kädessä, soittajilla on jalassa converset eikä vaaleenharmaat pomarfinnit, jne. Rokkipuolella yleisö keskittyy enemmän heilumiseen ja huutamiseen.

Tosin meikäkin on muutaman kerran joutunut soittamaan sen verran vahvassa marinaadissa olleen "päntiliiterin" kanssa, että tuolle nihkeälle asenteelle tanssiorkestereja kohtaan ehkä löytyy jotain historiallista perusteluakin. Toisaalta ajat muuttuu ja kehitys kehittyy.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
artope
11.08.2005 10:02:56

Meidän orkestraatiolla ei ole liiemmin ollut probleemia syömispuolen kanssa. Kun nyt lähinnä töiden ohella viikonloppukeikkaa heitetään. Silloin syödään kun tarjotaan jos ei niin sitten ollaan ilman. Lähes poikkeuksetta kun tarjotaan. Jossain ravintolapahasessa saattaa jäädä heikommille pöperöille, mutta ei ole haitannut.
Roudauskaljat saatetaan ja yleensä otetaankin, mutta soitto/laulupuoli menee överiksi jos viinan kanssa ruvetaan läträämään. On kerran koettu ja kerrasta opittu...Ja useasti kaikki joutuu tulemaan autolla ainakin osan matkaa.
-kaikki muu paitsi humpansoitto on turhaa-
Sertzo S
11.08.2005 10:05:18 (muokattu 11.08.2005 10:07:11)
----
M.i.k.key
11.08.2005 11:56:44
Mut ei niit viinoja tarvi juoda- ainakaan kaikkia sieltä takahuoneesta. Enemmän se on sellanen fiilis yms-kysymys jos hlökunta on hoitanu raiderihommat niinku pitää.

HOHO, tuota et usko itsekään. Kaikki juodaan ihan laippa punasena. Jos jotain jää niin ne seivataan laukuissa tai soitinkoteloissa mukaan jatkoille tai automatkalle!
Mä lopetan nää hommat!
baron
11.08.2005 12:17:27

HOHO, tuota et usko itsekään. Kaikki juodaan ihan laippa punasena. Jos jotain jää niin ne seivataan laukuissa tai soitinkoteloissa mukaan jatkoille tai automatkalle!

Joo, en oo koskaan edelliseltä bändiltä ylijääneitä bäkkärillä nähnyt.
Mikko T.
11.08.2005 12:25:19

Se oli Kuva-Tapsa Perniöstä.

Joskus mietityttää mistä noita hulluja tulee...
Pieru naurattaa aina. www.viihdepianisti.com
artope
11.08.2005 13:13:28

Se oli Kuva-Tapsa Perniöstä.

Joskus mietityttää mistä noita hulluja tulee...

Tapsa on persoona.... juuh juuh... entisen kotikyläni "miehiä"... Ei sieltä päin kaikki sentään oo tollasii, en muista mistä Tapsa rantautui Perniöön. Missä olitte keikalla??
Mikko T.
11.08.2005 13:15:22

Tapsa on persoona.... juuh juuh... entisen kotikyläni "miehiä"... Ei sieltä päin kaikki sentään oo tollasii, en muista mistä Tapsa rantautui Perniöön. Missä olitte keikalla??

Halikon vanhassa pappilassa
Pieru naurattaa aina. www.viihdepianisti.com
artope
11.08.2005 13:21:41

Halikon vanhassa pappilassa

Sit oltii melkei naapuris, ku olin tuurailemas Vaskiolla... Sieltä loppu ruoka...
jon lord
11.08.2005 14:32:45
Backwood kertoi että kun he olivat nuorina poikina menossa keikalle Järvenpäähän ja roudailivat kamoja niin joku henkilökunnasta tuli huutamaan heille: TÄÄLLÄ EI SITTEN PUNKKIA SOITETA: vaikka kundit ei ollut soittaneet ainoatakaan säveltä siihen mennessä.
jjussila
11.08.2005 14:52:23
Backwood kertoi että kun he olivat nuorina poikina menossa keikalle Järvenpäähän ja roudailivat kamoja niin joku henkilökunnasta tuli huutamaan heille: TÄÄLLÄ EI SITTEN PUNKKIA SOITETA: vaikka kundit ei ollut soittaneet ainoatakaan säveltä siihen mennessä.

Meille kerran vuosia sitten järkkäri, joka tuntui olevan termitietoinen tokaisi, notta :täällä ei sitten mitään biisejä soiteta...joo
Just niin... ja kyllä jämpti on näin!?...joo
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)