Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Laulun opetusta Netissä
1 2 3 4 5
Larry
23.05.2003 08:04:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ohessa enklanninkielistä opetusta laulun ihmeelliseen maailmaan --> http://www.vocalrelease.com/
 
-You Can Tune a piano but can't Tuna Fish-
Vilhelmus
23.05.2003 09:30:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oliskos järkevää pistää tämä FAQ:ksi ja kerätä ajan myötä lisää samanhenkisiä linkkejä?
 
Kaikki komeat miehet ovat hinttejä. -Turbo Terminaattori
noir
23.05.2003 12:59:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oliskos järkevää pistää tämä FAQ:ksi ja kerätä ajan myötä lisää samanhenkisiä linkkejä?
 
Jonkunlaisen FAQ:n perään minäkin tuolla kuuluttelin. Jatkuvasti kysellään kuitenkin äänenavaamisesta, tekniikoista ja harjoituksista, niin jos joku, jonka ei tarvitse kirjoittaa esim. puhetta, ehtisi jossain välissä, kiitos.
 
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh Wgah'nagl fhtang
Juhani
23.05.2003 13:07:48 (muokattu 23.05.2003 13:09:09)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitoin FAQ:ksi.
 
Tätä kirjaa olen lukenut ja hyvä on:
 
http://www.amazon.com/exec/obidos/t … s=books&vi=reader&img=1#reader-link
 
Klikkaamalla 'Next page´' ja 'Previous page' voi selata kirjasta 11 sivua.
 
http://www.amazon.com/exec/obidos/t … e&s=books&vi=slide-show#reader-link
Vilhelmus
23.05.2003 13:15:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.swingers.viihde.org/~vee … a/swingers/swdoc/lauluharjoitus.htm
 
Tuolta löytyy pari vinkkiä myös.
 
Kaikki komeat miehet ovat hinttejä. -Turbo Terminaattori
d-iivil
24.05.2003 02:42:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja tuossapa olisi pelkästään laulantaan keskittynyt keskustelu (englanniksi tosin). Päteviä tyyppejä liikkuu palstalta paljon, joten tuolta saa oikeasti ihan järkeviä myös laulutekniikkaan liittyviä vastauksia:
 
http://pub2.ezboard.com/fdaringdivapre20thcenturyartsong
Vilhelmus
25.05.2003 11:59:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä lienee jokin väliaikainen, että kannattaa kopsata itelle jos kiinnostaa:
 
http://www.sennheiser.com/sennheise … eng.nsf/root/topics_workshops_vocal
 
Kaikki komeat miehet ovat hinttejä. -Turbo Terminaattori
Graniitti
04.07.2003 12:43:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytääköhän tällaisia juttuja tutummalla, esim. Suomen kielellä? Olisi nimittäin kait syytä opetella laulamaan, näytebiisini arvioiden mukaan...
 
Vanhat kaatuilee.
Sebastian
29.07.2003 12:37:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.vocalist.org.uk/
 
esyk
18.11.2003 08:43:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

www.sadolin.net
 
enkeliz
25.12.2003 17:50:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi kaikki!!
Kuulkaas kaikki täällä olisi ihan epätoivoinen tyttö, joka haluaa päästä laulamaan. Mistä voin hankkia itselleni halvan laulu opettajan?
Haluan laulaa ja rakastan sitä kovasti. Haluaisin opetella laulamaan koska kaikki sanovat että omistan erikoisen tai hyvän äänen jota haluaisin kovasti treenata.
Auttakaa kiltit ihmiset minua!
 
kuitti
29.12.2003 20:01:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi kaikki!!
Kuulkaas kaikki täällä olisi ihan epätoivoinen tyttö, joka haluaa päästä laulamaan. Mistä voin hankkia itselleni halvan laulu opettajan?
Haluan laulaa ja rakastan sitä kovasti. Haluaisin opetella laulamaan koska kaikki sanovat että omistan erikoisen tai hyvän äänen jota haluaisin kovasti treenata.
Auttakaa kiltit ihmiset minua!

 
Laulun opetus ei kyllä kovin halpaa ole, tietysti joku saattaa pyytää vähemmänkin..Kannattaa silti katsoa että on pätevä maikka, niin että ei maksa turhaan. Epätoivoinen tyttö, ala vaan laulamaan itseksesi, laulamaan ei opi kuin treenaamalla ja treenaamalla. Varmasti tulet hoksaamaan ja oppimaan uusia asioita. Minäkin tein niin ja myöhemmin aloin käymään tunneilla, sielläkin oppii valtavasti mutta pääpaino on henk.koht treenissä. Tsemppiä!!
 
marke-
26.02.2004 20:31:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitoin FAQ:ksi.
 
Tätä kirjaa olen lukenut ja hyvä on:
 
http://www.amazon.com/exec/obidos/t … s=books&vi=reader&img=1#reader-link

 
Juu. www.getsigned.com/lessons.html
siellä kyseisen kirjan kirjoittaja (Mark Baxter)
antaa laulamiskyselyihin vastauksia (paljon kaikkee). Omasta mielestäni parasta lauluopetusta mitä netillä on tarjota.
Tarvis hommata toi kirja vielä jostain.. vois ehkä jopa selvitä ilman laulunopetustakin.. sen verran hyvin on mulla toiminu
noi Baxterin vinkit.
 
No chiefs, all indians.
Shyron
15.03.2004 19:29:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en kyllä jaksais mitään kirjoja lueskella =(
 
// Vellu
softeco
06.04.2004 15:37:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve
 
Tässä muutamia vinkkejä laulamisesta kiinnostuneille
 
Halvin ja hyvä tapa on aloittaa laulaminen jossakin paikkakuntasi tai asuinpaikkasi
nais, mies , tyttö tai sekakuorossa.
Kuoroihin liittyminen ei ole vaikeaa yleensä pieni säveltapailu riittää eli opettaja antaa
erilaisia ääniä esim. pianolla ja sinä toistat saman.Tai sinua pyydetään laulamaan jokin tuttu laulu.
Yleensä tässä vaiheessa viimiestään selviää onko sinusta
laulajaksi , mikä on äänialasi laajuus ja mihin kannattaa tähdätä.
Kuorojen kausimaksut ovat myös edullisia. Et saa yhtäkään laulutuntia ( hyvältä opettajalta)kausimaksulla.
Kuoroissa on yleensä varsin ammattitaitoisia vetäjiä,joko Sibeliusakatemian tai konservatorion
käyneitä ammattilaisia.
 
Kannattaa kokeilla , ei tietysti välttämättä toimi kaikilla.Jos sinulla on vähänkään ääntä ja pystyt toistamaan annatun äänen tarkasti kannattaa äänenmuodostus opetella kunnolla.
Jos tähtäät ns. huutamalla laulaviin bändeihin tuskin äänenmuodostus paljon kiinnostaa.
Olen itse harrastanut laulua noin. 30vuotta eri bändeissä, yksin , kvarteteissa,myös kuorossa ja edelleenkin se kiinnostaa.
Jos halut oppia ns. stemmalaulua ( taustalaulua) kuoro on erittäin hyvä opettelumuoto.
Esim. kuoro jossa itse laulan (Teiskon Mieslaulajat ry)hakee koko ajan uusia mieslaulajia.Toivotamme kaikki uudet laulajat tervetulleiksi.

En usko,että joku voi oppia laulamaan pelkästään nettiä selaamalla.
 
Parasta onnen lauluharrastukseen.
 
Reima Mäkinen
040 8611949
 
Reima Mäkinen
Nymph
20.04.2004 18:24:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pah. minun mielestä ei voi kunnolla oppia laulamaan ilman oikeata opettajaa. tai ainakin se olisi hyvin vaikeeta ja "epälaadukasta". pitäisi olla elävä esimerkki.
 
real.tiitiäinen
24.04.2004 17:49:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kyl sitä tarvii ihan oikeen laulu open, meinaa muuten et kyl hoksaa välttämättä kaikkee ja pysyt samalla viivalla. Suosittelen tunteja!
 
Juhani
25.05.2004 13:48:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulamiseen liittyvää teoriaa ei kuitenkaan ole pahasta ymmärtää. Esim miten eri asiat vaikuttaa kehoon ja sitä kautta ääneen yms.
Black widow
06.07.2004 13:09:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen käynyt laulutunneilla yli kolme vuotta ja pitää sanoa, että ääni on kehittynyt valtavasti. Suurin osa kiitoksena lauluopettajalle, joka on toiminut elävänä esimerkkinä minulle, näyttänyt miten avaukset tulee tehdä ja kuinka tuki tulee muodostaa. Tämän jäkätyksen perimmäisenä tarkoituksena oli tietenkin sanoa, että jos haluatte oppia laulamaan "oikein" eli siis tuen kanssa ja muodostaa ääntä oikein, niin kannattaa mennä laulutunneille pätevän opettajan opetettavaksi. Hinnat on tietysti päätähuimaavat, mutta on se kyllä sen arvoista.
 
I'm my own enemy!
Iisakki
26.12.2004 16:52:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkohan kenelläkään kokemusta ensimmäisen kirjoituksen laulunopetuksesta?? (vocalrelease-sivusto) Ja miltä se vaikuttaa kokeneemman laulajan mielestä....
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «