Niskamies 09.08.2005 22:03:14 | |
---|
"Heh" Repesin totaalisesti. Mikäs on mullistava ominaisuus jos tuo vaahtera ei ole ? Pitäisikö niissä olla vilkkuvat ledivalot vai madallus sarja ? Sekö tekisi niistä mullistavan. Mitä tulee tuohon kaukoidän paskaan niin...No aikaisemmassa viestissähän korjattiin valmistuspaikaksi Meksiko. Tama Superstarit on tehty Taiwanissa ? Ja niissä on koivua ja lehmusta. Lehmus on täysi roskapuu. Mun mielestä valuvanteet ja hyvä viimeistely ovat tärkeämpiä ominaisuuksia kuin vaahterainen runko. Virallisesti semi-pro! |
ihotauti 09.08.2005 22:18:14 (muokattu 09.08.2005 22:18:45) | |
---|
Ja noita edeltävän Force 3003:n saa jo alle kahdeksaansataan euroon. Vaahtera/lehmusrungot, toimii. Itselläni on. Vieläkö näitä tuohon hintaan saa? Thomannilla olivat ainakin nostaneet 966:een euroon ja musik-servisessäki 1000. Jos en ihan väärin muista, nii ennen oli molemmissa liikkeissä semmoset 750ee. Onneks ostin ajoissa omani pois:) |
hollmi-5 09.08.2005 22:43:57 | |
---|
Runko on rummunsointiin olennaisesti liittyvä. Mistä meteriaaliste se on tehty, antaa viitteitä soundista. Kuitenkin puun laatu vaikuttaa aivan oleellisesti soinnin laatuun. Vaahteraakin on monenlaista. Paljon halpaseteissä on käytetty filippiiniläistä mahonkia. Se on huonoa höttöä. Afrikkalainen mahonki on sitten taas sitä legendaarista, vintage amerikkalaisissa käytettyä kunnon soitinrakennuspuuta. Mika Hollström |
Niskamies 09.08.2005 22:45:29 | |
---|
Kuitenkin puun laatu vaikuttaa aivan oleellisesti soinnin laatuun. Juuri tätä tarkotan. En usko että kun setti maksaa noin 800 euroa, on siihen käytetty maailman laadukkainta vaahteraa. Jossain sen hinnan on näyttävä. Virallisesti semi-pro! |
moderndrummer88 09.08.2005 22:46:14 | |
---|
Vieläkö näitä tuohon hintaan saa? Thomannilla olivat ainakin nostaneet 966:een euroon ja musik-servisessäki 1000. Jos en ihan väärin muista, nii ennen oli molemmissa liikkeissä semmoset 750ee. Onneks ostin ajoissa omani pois:) varmaan on aikalailla menneet jo nuo 3003:set kun ne 3005:set tuli niiden tilalle Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!! |
Outkast 09.08.2005 22:57:54 (muokattu 09.08.2005 23:03:01) | |
---|
Juuri tätä tarkotan. En usko että kun setti maksaa noin 800 euroa, on siihen käytetty maailman laadukkainta vaahteraa. Jossain sen hinnan on näyttävä. "Runko 100% pohjois-amerikkalaista vaahteraa" Eli toisinsanoen, mitä sitä nyt kiertelemään. Maailman laadukkainta vaahteraa. I love Canada. Se että nuo setit ovat noin halpoja on se että työvoima meksikossa on todella halpaa. Se voi vaikuttaa laatuun tai on vaikuttamatta, mutta kaksi kertaa olen livenä kuullut (GasLipstick/To Separate Flesh From Bones ja Dannyn bändin rumpali) ja kummallakin kerralla olen ollut otettu. "Toki toisaalta olen sitä mieltä että yksikään kone ei pidä pätkääkään musikaalisuutta sisällään. Siksi niitä soittimina kritisoinkin." - Jami |
Niskamies 09.08.2005 23:00:59 | |
---|
"Runko 100% pohjois-amerikkalaista vaahteraa" Eli toisinsanoen, mitä sitä nyt kiertelemään. Maailman laadukkainta vaahteraa. I love Canada Ja kaikki pohjois-amerikkalainen vaahtera on sitten tujua kamaa? Ja miksi sitten ostaa DW:t jos kerta PDP:t ovat noin hyvät ja täydelliset? Virallisesti semi-pro! |
Alpha 09.08.2005 23:02:31 | |
---|
Ja miksi sitten ostaa DW:t jos kerta PDP:t ovat noin hyvät ja täydelliset? Koska ne on DW:t... |
Outkast 09.08.2005 23:12:39 | |
---|
Ja miksi sitten ostaa DW:t jos kerta PDP:t ovat noin hyvät ja täydelliset? Nii-in sitä itsekkin olen miettinyt. Pearlin foorumilla oli yksi kaveri tehny hyvän aiheen jossa se oli mennyt kauppaan ja ottanut 12" tomit DW:n collectors edition setistä (ohv: 5000e) ja PDP:n CX setistä (ohv: 800e) ja virittänyt ne tomit samaan vireeseen. Sitten oli lyönyt kumpaakin ja pyöritellyt ja kaarrellut ympäri ja lyönyt uudestaan. Vannoi isänsä haudan kautta että ei olisi sokkotestissä tunnistanut kumpi DW ja kumpi Pdp. "Toki toisaalta olen sitä mieltä että yksikään kone ei pidä pätkääkään musikaalisuutta sisällään. Siksi niitä soittimina kritisoinkin." - Jami |
Järvihirviö 09.08.2005 23:17:45 | |
---|
Täytyykö tässä nyt saatana alkaa puualan ekspertiksi, että saadaan jonkunlaista tolkkua tähän? |
Niskamies 09.08.2005 23:17:47 | |
---|
Nii-in sitä itsekkin olen miettinyt. Pearlin foorumilla oli yksi kaveri tehny hyvän aiheen jossa se oli mennyt kauppaan ja ottanut 12" tomit DW:n collectors edition setistä (ohv: 5000e) ja PDP:n CX setistä (ohv: 800e) ja virittänyt ne tomit samaan vireeseen. Sitten oli lyönyt kumpaakin ja pyöritellyt ja kaarrellut ympäri ja lyönyt uudestaan. Vannoi isänsä haudan kautta että ei olisi sokkotestissä tunnistanut kumpi DW ja kumpi Pdp. No, mulla ei ole niin hirveästi kokemusta PDP:stä. Mutta Superstaroja olen testaillut monet kerrat, ja yhteen settiin vaihtanut kalvot ja virittänyt. Olivat todella hyvät. Mutta ostaja saa itse tehdä päätöksensä. En tässä yrittänyt riidellä, ehkä mä vaan oon vähän vittumainen ihminen. Virallisesti semi-pro! |
jazzmies 09.08.2005 23:42:01 | |
---|
Siis helpompi virittää vai...? Minun mielestä kyllä! |
Niskamies 09.08.2005 23:43:32 | |
---|
Minun mielestä kyllä! samaa mieltä olen minä. Juuri sen viikko sitten huomasin kun kaverin Yamaha MCA tomeja viritin. Virallisesti semi-pro! |
Aegis 09.08.2005 23:47:54 | |
---|
Juttelin Musamaailmassa aikoinaan Kuupan kanssa tästä Pdp/DW asiasta ja tuosta PDP:n rungosta hän kertoili, että kun DW:n pönttöihin laitetaan ne puun parhaat osat, niin PDP joutuu sitten "tyytymään" huonompiin. Eipä haittaa, oma PDP settini ainakin on suoranainen unelmien täyttymys Rockstar vuosieni jälkeen. Epäilemättä Kumu, Sonor, DW, Tama, whatever high-end setti on parempi, mutta tällä hetkellä ei ole paljon toivomisen varaa jäänyt. Soundi on hyvä, en usko että sitä kukaan pystyy kiistämään jos kuulee näitä rumpuja hyvin viritettynä. Se tosin luultavasti on huonompi kun vertaa johonkin helvetin kalliiseen lippulaiva settiin, mutta eikös "huonompi" ja "huono" tarkoita kuitenkin hiukan eri asioita? Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. |
Pearlin foorumilla oli yksi kaveri tehny hyvän aiheen jossa se oli mennyt kauppaan ja ottanut 12" tomit DW:n collectors edition setistä (ohv: 5000e) ja PDP:n CX setistä (ohv: 800e) ja virittänyt ne tomit samaan vireeseen. Sitten oli lyönyt kumpaakin ja pyöritellyt ja kaarrellut ympäri ja lyönyt uudestaan. Vannoi isänsä haudan kautta että ei olisi sokkotestissä tunnistanut kumpi DW ja kumpi Pdp. varmaan joku Pearlin Exportien omistaja, jonka piti yrittää itselleen todistaa, että halvallakin saa parasta. Laittakaa omakohtaisia kokemuksianne peliin. Nämä "iskänduunikaverilukinetistä"-jutut jääköön ihan omaan arvoonsa. Mika Hollström |
Muovinen 10.08.2005 00:51:03 (muokattu 10.08.2005 00:55:55) | |
---|
Juttelin Musamaailmassa aikoinaan Kuupan kanssa tästä Pdp/DW asiasta ja tuosta PDP:n rungosta hän kertoili, että kun DW:n pönttöihin laitetaan ne puun parhaat osat, niin PDP joutuu sitten "tyytymään" huonompiin. Kuulostaa tuotannolliselta kannalta ihan järkevältä. Eipä haittaa, oma PDP settini ainakin on suoranainen unelmien täyttymys Rockstar vuosieni jälkeen. Epäilemättä Kumu, Sonor, DW, Tama, whatever high-end setti on parempi, mutta tällä hetkellä ei ole paljon toivomisen varaa jäänyt. Soundi on hyvä, en usko että sitä kukaan pystyy kiistämään jos kuulee näitä rumpuja hyvin viritettynä. Se tosin luultavasti on huonompi kun vertaa johonkin helvetin kalliiseen lippulaiva settiin, mutta eikös "huonompi" ja "huono" tarkoita kuitenkin hiukan eri asioita? Konppaan. Mun kädet ei ole koskaan päässeet high-end settiä soittamaan, enkä tiedä uskaltaisinko niitä siihen hommaan päästääkkään, sillä lompakko vois olla meikäläisen päättäväisyydellä aika pian tyhjä. Enkä ole ihan varma erottaisinko omilla amatöörikorvillani pro-setin todellista luonnetta, vaikka se olisi siinä aivan näpeissä. Kaiken lisäksi, en näe mitään järkeä ostaa monen tuhannen euron settiä siihen tarkoitukseen, johon sitä kuitenkin käyttäisin = treenaukseen ja hauskanpitoon! Tämä tietenkin menee nyt hieman aiheen vierestä (kysyjähän halusi tietää vain kannattaako hänen kaavailemansa ostos), mutta raapustukseni toimiikin lähinnä vastauksena Teille, jotka omistatte sen huippusetin ja tulette sitten neuvomaan että osta paras ja se on tämä... No joo, mua kyllä väsyttää aika kovasti. Pyydän anteeksi sitten aamulla jos se on tarpeen. edith: asiavirhe Time is like a bruise on my face tonight |
hollmi-5 10.08.2005 01:02:37 | |
---|
Taisin neuvoa Superstarien ostoon. Muut kommentit ovat sitten keskustelua aiheen tiimoilta. Mika Hollström |
rbt 10.08.2005 09:21:51 | |
---|
Juuri tätä tarkotan. En usko että kun setti maksaa noin 800 euroa, on siihen käytetty maailman laadukkainta vaahteraa. Jossain sen hinnan on näyttävä. Kovempi sarjatuotanta halvemmalla työvoimalla on aina laadusta pois, vaikkei materiaaleista säästettäisikään. |
rbt 10.08.2005 09:24:16 | |
---|
Nii-in sitä itsekkin olen miettinyt. Pearlin foorumilla oli yksi kaveri tehny hyvän aiheen jossa se oli mennyt kauppaan ja ottanut 12" tomit DW:n collectors edition setistä (ohv: 5000e) ja PDP:n CX setistä (ohv: 800e) ja virittänyt ne tomit samaan vireeseen. Sitten oli lyönyt kumpaakin ja pyöritellyt ja kaarrellut ympäri ja lyönyt uudestaan. Vannoi isänsä haudan kautta että ei olisi sokkotestissä tunnistanut kumpi DW ja kumpi Pdp. Harvoin sitä saundista tunnistaa. Siitä ehkä, että se toinen tomi kestää paremmin, näyttää paremmalta, pysyy vireessä paremmin jne. Saundia ei enää niin paljon haeta tuolla yläpään hinnoissa. |
kampela 10.08.2005 10:30:25 | |
---|
Mulle on tulossa Rolandin Td-12k sähkikset, ei pitäs olla viritysongelmia. www.endofyou.net |