Aihe: Jubilee 2555 muuttunut tunkkaiseksi
1
Paroni
21.05.2003 21:21:07
Mistäköhän johtuu kun mun Jubilee 2555 nuppi on muuttunut jotenkin todella tunkkaiseksi soundiltaan? Tai puhdas kanava on vielä ihan suht hyvä, mutta särö on pelkkää "middlepuuroa", jolla ei tee just nyt yhtään mitään. Voisko johtua etuasteputkista? Kellään ideoita?
Mikko Kankaanpää
21.05.2003 21:39:24

Mistäköhän johtuu kun mun Jubilee 2555 nuppi on muuttunut jotenkin todella tunkkaiseksi soundiltaan? Tai puhdas kanava on vielä ihan suht hyvä, mutta särö on pelkkää "middlepuuroa", jolla ei tee just nyt yhtään mitään. Voisko johtua etuasteputkista? Kellään ideoita?

Todennäköisesti johtuu putkista. Pääteputket pitää vaihtaa säännööllisin väliajoin. Jotkut vaihtavat puolen vuoden välein toiset muutaman vuoden välein, johtuen putkista ja vahvistimen käyttötunneista.

Jotkut etuasteputket (NOS telefunken jne.) tuntuvat kestävän lähes ikuisuuden, toiset vähän lyhyemmän ajan...

Mikko Kankaanpää
http://www.bmelectronics.tk
thomaso
21.05.2003 22:57:01
Millä pidät input gainia? Oletko huomaamattasi veivannut sen täysille? kutosta isommalle sitä ei kannata laittaa(mun mielestä)
Paroni
22.05.2003 15:33:37
Pääteputket olen vaihtanut puolisen vuotta sitten, joten niissä ei pitäis olla mun käsityksen mukaan mitään ongelmia vielä. Ja gainia en pidä kovinkaan isolla, että ei pitäisi johtua siitäkään tämä ongelma. Ihmetyttää kyllä vähän, että mikähän sitä oikein riivaa? Jämäkkää komppisärösoundia ei enää lähde kirveelläkään...pelkkää puuroa vaan.
Jabe
22.05.2003 21:14:00

Jämäkkää komppisärösoundia ei enää lähde kirveelläkään...pelkkää puuroa vaan.

Voihan olla, että syy muuttuneeseen soundiin on jossain muualla signaaliketjussa. Oletko esim. lisännyt efektejä signaaliketjuun (monta spedua rivissä vie gainiä ja yläpäätä poiskytkettynäkin)? Tai milloin vaihdoit viimeksi kielet kitaraan?
Henko
10.04.2004 16:54:52

Itselläni tuli juuri putkiremppa ja liikkeessä kävi ilmi että siellä oli alkuperäiset putket! Ja on aika paljon soitettu ja luukutettu.
Horrorpunk raikaa koviten
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)