Mrezzye 09.08.2005 14:51:58 (muokattu 09.08.2005 14:52:50) | |
---|
Nääh, ei mulla mitään seiskoja vastaan ole. Ainoastaan niitä ihmeellisiä mielipiteitä, että seiskakielinen olisi muka "melkeinpä samanlainen soitin" kuin kuusikielinen. Tässä olen jopa samaa mieltä Juccixen kanssa. Siksipä en ainoaksi kitarakseni moista hankkisikaan, sen sijaan juuri tuomaan lisämahdollisuutta itseni ilmaisemiseen... kyllä kiitos! En kyllä allekirjoita myöskään basistin tontin valtaamista. Toki surinasäröillä soittaminen matalalta voi kuulostaa pahalle, mutta itse pidän ainakin rouheassa särökompissa matalista osuuksista, mausteena muun soiton seassa. 7-kielinen toimii tässä mielestäni siksi hyvin, että esim. keikalla samalla soittimella voi soitella ne matalat jyystöt ja helisevät puhtaat. Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa.
MYY MULLE UNIVERSE! |
Eemil 09.08.2005 15:02:03 | |
---|
Minä olen Jukkiksen kanssa samaa mieltä, ihan näin tuen osoittamiseksi. Ei kuulosta hyvältä kun kitaraa työnnetään basson alueelle. Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös.
K100 #2 |
Henkkiz 09.08.2005 16:10:30 (muokattu 09.08.2005 16:16:32) | |
---|
Itse ostin nuorempana 7-kielisen kitaran ja möin pois 6-kieliseni. Aluksi se oli kivaa pelleillä seiskakielellä, mutta jonkin ajan kuluttua tajusin että se kieli on vain tiellä. Lisäksi kaula oli paksu ja huonon tuntuinen. Nykyään olen kuuskielinen kitaristi ja tulen varmaan aina olemaan. |
nahkalipsi 09.08.2005 17:05:28 (muokattu 09.08.2005 17:09:11) | |
---|
Hommasin seiskan kun halusin soittaa Kornia :) Ensin meinasi usko loppua koko vehkeeseen kun ei sillä osannut soittaa normaalisti. Nyt reilun vuoden jälkeen ei seitsemäs kieli enää haittaa niin paljon. Silti vieläkin kuusikielinen tuntuu helpommalta soittaa, kutosta en mihkään ole hävittänyt. Päinvastoin, pitäisi yksi RG vielä hankkia. Kitara käyttötarkoituksen mukaan. Kitarani on siis RG7321, mikit vaihdettuna. edit: vielä alkuperäiseen kysymykseen: Onnistuu barret ja avosoinnut heleposti. Tosin jos sulla on hyvinkin lyhyet sormet niin voihan barret ongelmia tuottaa. Kannattaa siis ensin kokeilla. roses are red, violets are blue, all my base are belong to you |
ReBeat 09.08.2005 20:43:51 | |
---|
Mulla on RG7421XL. Koitin sitä välillä myydä poiskin, mutta nyt taas en koita. Siinä on siis 27" skaalanpituus ja kaula tuntuu omaan kouraan mukavan avaralta. Aiemmin omistin RG7620:n ja siinä oli hiukan stydimmät mikit, mutta totesin että seitsemän kieltä ja floikka-tyyppinen talla on liian vittumainen yhdistelmä. Meni liikaa aikaa ikuiseen säätämiseen kun kultakorvani on tottunut Earvanan antamaan optimaaliseen vireisyyteen ja siihen sitten piti pyrkiä suorankin satulan kanssa. Jos pitäis valita noiden kokeilemieni kaulojen välillä niin pidän enemmän 27" mensuurista. 7620 tuntui hiukan ahtaalta, mutta makuasiahan tuo on toki. Mun mielestäkään seiskakielinen ei kyllä ole kovin all-around-keppi. Perkussiivisiin juttuihin siitä voi lähteä soittimena persoonallinen kiva soundi. Toinen vaihtoehto on soittaa matalaa voimasointurokkia, joka on toki pidemmän päälle aika huttua ja ikävä vaihtoehto. Harvassa taitavat olla ne tositekijät, jotka osaavat ammentaa seiskakielisellä vivahteikasta ja tunnelmallista musaa ilman että se ylimääräinen kieli on koko ajan itsetarkoitus. Se mitä piti sanoa on se, että jos Carvinin seiskakieliset ovat yhtään Carvinin muiden DC-sarjalaisten tasoa, niin todennäköisesti kusevat Ibanezien päälle soinnillaan ja viimeistelyllään (ja kauneudellaan). Siinä on merkki, jonka kitaroita uskaltaisin melko huoletta tilata sikana säkissä valtameren takaa. eBaystä niitä saisi edullisestikin. Humoristisen edullisesti... jos aletaan tutkimaan millaisista kökkölankuista maksetaan yleisesti samoja hintoja. http://www.carvinworld.com/products/guitars.php?CID=GTRhttp://www.carvinworld.com/products/guitar.php?ItemNumber=DC727http://www.carvinworld.com/products/guitar.php?ItemNumber=DC747Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
Incarnation 09.08.2005 21:19:19 | |
---|
Tosiaan nuo Carvinit ovat myös kehuttuja. Muistanko väärin, vai saiko Carvinia Vaasasta tai jostain? "Wash away man, take him with the floods" RIP Dime |
Minä en pystyisi soittamaan bändini kappaleita kuusikielisellä kitaralla. Minulla on tuo Ibanezin halvin seiska. RG7321. Hyvin pelaa. Carvinia olen kuolannut myös, ynh. |
Mrezzye 09.08.2005 22:39:49 | |
---|
Carvinia olen kuolannut myös, ynh. Houkuttelevan näköisiä nuo Carvinit. Liekö noita myynnissä missään päin Suomenniemeä? Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa.
MYY MULLE UNIVERSE! |
Super-Jari 10.08.2005 05:11:17 | |
---|
Tosiaan nuo Carvinit ovat myös kehuttuja. Muistanko väärin, vai saiko Carvinia Vaasasta tai jostain? Vaasan musicshoppiin laitoin 23. maaliskuuta postia ja vielä ei ole mitään kuulunut että voivat minun puolesta pitää tunkkinsa. |
nahkalipsi 10.08.2005 10:25:55 | |
---|
no prklts Noita Carvineita pitäisi päästä testaamaan. Ei näyttäs olevan liian kalliitakaan... Löytysköhän jostain päin Helsinkiä... pitääkin kysellä. roses are red, violets are blue, all my base are belong to you |
Dumb 10.08.2005 12:24:46 | |
---|
Minä omistan kaksi kappaletta Ibanezin RG7-421 mallia. Toisessa on DiMarzion ToneZone7 tallassa ja AirNorton7 kaulassa. Toisessa on sitten tallassa RG7-62x -mallista peräisin oleva tallamikki, eli kai DiMarzio Blaze II(?) ja kaulassa nimim. -K-:lta ostettu DiMarzio Blaze Custom(?). Noista kahdesta pienenä ykköskeppinä on tuo ToneZone-AirNorton -mikitetty. Ei niinkään mikkien puolesta vaan ihan sen takia, että on paremmin soiva yksilö. Varsinkin juuri ala-H soi paremmin. Huomaa hyvin, kuinka yksilöitä kitarat ovat. Minäkään en hirveästi liputa sen puolesta, että omistaisi vain ja ainoastaan seiskan. Vaikka bändin kanssa olenkin tässä jo jonkin aikaa soittanut pelkästään noiden seiskojen kanssa (nyt tässä pari kuukautta on kyllä välillä ollut yksi 6-kielinenkin mukana treeneissä lisäksi) niin on 6-kielisellekin kuitenkin tilausta omassa kitara-arsenaalissani. Joskus kun tekee mieli esimerkiksi vetää Kotiteollisuutta tai Niskalaukausta niin ei se drop-D -vire oikein seiskalla lähde. Ja oman bändinkin kanssa mieluusti vedän sellaiset biisit 6-kielisellä, joissa ei ole seiskalle mitään tarvetta (on vaan sen verran vähän tuollaisia, ettei ole vielä ihan varmaa, alanko niiden takia keikoilla 6-kielistä raahata mukana). Mutta ihan hyvin voin kyllä kaiken oman bändin tuotannon vetää seiskallakin. Ja muutenkin kaikki sellaiset jutut, joissa ei tarvitse mitään erikoisia virityksiä (kuten drop-D). Eli on se aika all-around -kitara minulle kuitenkin. Jos pitäisi valita, ottaisinko pelkästään 7-kielisen vaiko 6-kielisen, ottaisin seiskan. Mutta molempi parempi silti. Muiden valmistajien seiskoista voisi mainita ainakin Schecterin C-7 Blackjackin, jollaista olen hieman hypistellyt ja se on ainakin vaikuttanut ihan asialliselta. Eikä 007 Elite ole sekään mitenkään huono, mitä tuossa torstaina sellaista pari minuuttia soitin kun oli tilaisuus. |
nahkalipsi 10.08.2005 13:23:41 | |
---|
Joskus kun tekee mieli esimerkiksi vetää Kotiteollisuutta tai Niskalaukausta niin ei se drop-D -vire oikein seiskalla lähde. Mun seiska on pääosin ADADGHE-vireessä. (mokoma & stamina), kun tulee enimmäkseen soitettua drop-D biisejä. Sitten tuo ylimääränen kieli on antamassa vähän jytinää. Kiinteä talla on überparas, kun voi vaihtaa sitä virettä näppärästi. Mutta kuten aikasemmin sanoin, kitara käyttötarkotuksen mukaan. Siksi suurissa haaveissa olisi kokoelmaan lisätä yksi RG7 ja yksi 6-kielinen RG. Kun tulee soiteltua jos jonkinlaista musiikkia eri vireistä. roses are red, violets are blue, all my base are belong to you |
Santtu_123 10.08.2005 14:16:15 (muokattu 10.08.2005 14:16:51) | |
---|
|
Jucciz 10.08.2005 14:53:22 | |
---|
Pistin sitte huudon menemään...Saas nähä miten käy :) Muista, että hintaan lisätään tullit, verot ja kuljetuskustannukset. Kitaran kuskaaminen Jenkeistä kotisuomeen saattaa hyvinkin maksaa toista sataa euroa. |
J.Hollström 10.08.2005 15:18:50 | |
---|
Mun seiska on pääosin ADADGHE-vireessä. (mokoma & stamina). Sitten tuo ylimääränen kieli on antamassa vähän jytinää. Keith Richardsin vitska on GDGBD-vireessä (The Rolling Stones). Paksuin E on pudotettu pois pelistä ettei tuu liikaa ylimääräistä jytinää. |
Jucciz 10.08.2005 15:36:37 | |
---|
Keith Richardsin vitska on GDGBD-vireessä (The Rolling Stones). Paksuin E on pudotettu pois pelistä ettei tuu liikaa ylimääräistä jytinää. Oikein. Start me up. |
Santtu_123 10.08.2005 15:51:41 | |
---|
Muista, että hintaan lisätään tullit, verot ja kuljetuskustannukset. Kitaran kuskaaminen Jenkeistä kotisuomeen saattaa hyvinkin maksaa toista sataa euroa. Jos nyt osuu kohalleen, ni suurinpiirtein 650 eemeliä tulee kustantamaan...Saatanan UPS maksaa 150 $ ;) |
Explorer 10.08.2005 15:56:07 | |
---|
Jos nyt osuu kohalleen, ni suurinpiirtein 650 eemeliä tulee kustantamaan...Saatanan UPS maksaa 150 $ ;) Ei paha diili. Tuossahan on Gotohin talla+virittimet ja Dimarzion Blazet, ja tuota pidetään yleisesti soinniltaan hyvänä. Interstellar overdrive. |
Muhvi 10.08.2005 15:59:23 (muokattu 10.08.2005 16:00:36) | |
---|
Tiedustelin 7 kielisistä Carvineista Musiikki Silfverbergistä keväällä: Perusmalli (727) maksaa 1.125:-, optiot ja laukku tietenkin lisää. Toimitusaika näyttää olevan n.4 kk. terveisin Erkki Silfverberg From the Evil forces of Skeletor! |
trih 10.08.2005 16:50:47 | |
---|
Minä olen Jukkiksen kanssa samaa mieltä, ihan näin tuen osoittamiseksi. Ei kuulosta hyvältä kun kitaraa työnnetään basson alueelle. Niin. Normaalivireinen kitara jättää normaalivireiselle bassolle "omaa aluetta" nauhavälit 0-11 matalasta E-kielestä. 7eiska jättää normaalivireiselle bassolle enään nauhavälit 0-6... Surullista. Basisti ei oikeastaan normaalivireisen kitarankaan kanssa tarvitse kuin yhden kielen kun se kitaristi kuitenkin on sen tontilla aika pahasti. Miksi bassossa edes on enempi kuin yksi kieli? Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley |