Aihe: Kitara aloittelijalle
1
Spiridon
22.05.2003 19:33:32
En osannut päättää laittaako tämän tänne vai alottelijat palstalle, mutta tähän päädyin.

Olen soittanut akustisella 6kk, ja nyt tuli tarve saada sähkökitara.

Eli kävin katsomassa tuollaista Squierin Stratoa viime viikolla yhdessä liikkessä. Onko tuosta mihinkään? Itse paha päätellä kun olen soittanut vasta nnin vähän aikaa, ja sähkökitaraa hyvä jos kädessä pitänyt.

Joo, ja millanen vahvistin olisi hyvä tuohon mukaan. Kauppias suositteli sellaista Fenderin jotain aika pikkusta vahvistinta, joka sekin näytti ihan pätevältä peliltä noin kotisoittoon.

Niin, ja tarkoituksena on pitää kustannukset yhteensä siinä 500€ tai alle.
Härski
22.05.2003 19:44:44 (muokattu 22.05.2003 19:46:56)
Tolla 500 eurollahan saa fasulta Squierin Standard Stratocasterin (299 €) ja Fender Frontmanin (tarj. 89 €). Kummatkin ihan hyviä, varsinkin kotisoittoon. Mutta sähän oot aloittelija..? Siinä tapauksessa kannattaa tähyillä kitara paketteja esim. fasulta Squierin paketti 299 € (Kitara, 15 w vahvistin, hihna, piuha, plekuja..).Kolmas vaihtoehto on katella käytettyjä.

Ite ehdottomasti suosittelisin tuota pakettia.

Edit: Pieni muokkaus tekstiin. Sitten vielä semmonen juttu, että nyt kaikki kuitenkin alkaa lätisemään, että "älä osta Squieria, säästä ja osta samantien Gibson". Sanoisinpa, että paskapuhetta.
Osmo Komppi
22.05.2003 19:55:41
Katsot vaan, ettet laita rahojasi Squier Bullet -sarjan kitaraan. Joko Affinity Stratocaster tai hiukan kalliimpi Standard Stratocaster. Hyvin pärjää niillä aluksi.

Haulla tai selaamalla keskusteluja hiukka taaksepäin löydät varmasti lisää tietoa kyseisten mallien eroista.
Spiridon
22.05.2003 23:07:42
Katsot vaan, ettet laita rahojasi Squier Bullet -sarjan kitaraan. Joko Affinity Stratocaster tai hiukan kalliimpi Standard Stratocaster. Hyvin pärjää niillä aluksi.

Haulla tai selaamalla keskusteluja hiukka taaksepäin löydät varmasti lisää tietoa kyseisten mallien eroista.

Olisi muuten ollut seuraava kymysys tuo juuri, mutta hyvä kun annoit vinkin. Eli tarkistelen vanhoja.
PIM
23.05.2003 10:07:21
Minä ainakin neuvoisin aloittelijaa ostamaan sen halvan transistorivahvistimen sijasta jonkun vahvistinmallintajan tyyliin Vamp, Pod, DG Stomp.

Mallintajan avulla soittoa voi treenata itsekseen kuulokkeilla vaikka keskellä yötä, mitä moni samassa taloudessa asuva arvostaa varmasti alkuvaiheessa, tai tarvittaessa saattaa ulkopuolisten korviin esim. stereoiden kautta. Puhumattakaan siitä että soundit on helvetin paljon paremmat kuin jossain frontmanissa ja samassa paketissa on mukana myös perusefektejä, mikä molemmat osaltaan kyllä vaikuttaa hajoitusintoon. Soittoharrastuksen edistyessä bändiasteelle frontmanilla ei tee paskaakaan kun taas mallintajasta on hyötyä pidemmälle ennättäneellekin harrastajalle, esim. kotiäänityksessä.

Minä en ainakaan keksi mitään syytä miksi joku halpa transistorivahvistin olisi parempi vaihtoehto aloittelijalle.
Right now I'm fucking busy, or vice versa..
JuSu
23.05.2003 10:27:59
Minä en ainakaan keksi mitään syytä miksi joku halpa transistorivahvistin olisi parempi vaihtoehto aloittelijalle.

Ihan hirveästi enempää en voisi olla samaa mieltä PeteH:n kanssa. Behringer V-Amp pyörii samoissa hinnoissa halpojen trankkuvahvareiden kanssa.

Lisäksi näissä on se etu, että koska kuitenkin mallintavien soundit ovat ainakin esikuviensa suuntaan kumartavia, niin aloittelija voi etsiä rauhassa korvan kehittyessä mallintavasta ne itseä eniten miellyttävät soundit, ja sitten myöhemmin hankkia aidon asian.

Hiljaa itsekseen voi myös toivoa, että ne parhaat soundit löytyy vaikkapa British High Gain osastolta, eivätkä Rectified- tai Modern -puolelta. Säästyy myöhemmin muutama euro... =)

JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man."
Jaristoteles
23.05.2003 12:22:13
Niin, ilman testaustahan kitaraa on huono mennä ostamaan mutta mulkaiseppa kuitenkin tämäkin vaihtoehto.

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=3904628

Tuolla minä ainakin pääsin hyvään alkuun.
Ei olis kiva olla Saharassa kun kaikki pierut menee sinne.
Circles
23.05.2003 13:14:27
Minä ainakin ostaisin, jos olisin vielä aloittelija, vahvistimen ja kitaran ehdottomasti käytettynä. Käytettynä saat enemmän vastinetta rahoillesi, paljon paremmat kamat kuin uutena. Ei ole mitään järkeä ostaa kitaroita ja vahvistimia musaliikkeistä. Tai onhan siinä, jos rahaa on v#tusti.
"Dream on, dream on, voit silmät sulkee".
2N3904
23.05.2003 13:16:13
Minä ainakin neuvoisin aloittelijaa ostamaan sen halvan transistorivahvistimen sijasta jonkun vahvistinmallintajan tyyliin Vamp, Pod, DG Stomp.

Entäs Behringerin GM110, joka on (kaiketi?) jonkin sortin kopio Tech 21 TM-10:stä, jota taas kehutaan kovasti. Ei ole omakohtaista kokemusta asiasta, mutta juttujen perusteella kuulostaa todella mielenkiintoiselta vehkeeltä, eikä välttämättä pelkästään aloittelijoille. Hintakin on naurettavan halpa:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-157932.html

Samaten tämän palstan "kitarakamoja aloittelijoille" -threadeissa kehutaan usein Yamahan Pacifica sarjaa. En tiedä koskevatko kehut näitä halvimpia malleja vai jotain kallimpia, kun ei noistakaan ole omia kokemuksia, mutta kannattaa kuitenkin ottaa noistakin selvää.

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-135972.html
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-145374.html
Zarmo
23.05.2003 13:54:54

Oletkos lukenut Suea? Siinähän käytiin kokeilemassa halpoja kitaroita ja vahvistia. Kokeile Renon stratokopiota. Omani on ainakin ihan soittokelpoinen.
Kyllä sitä säröä saa miedommillakin säädöillä, pitää vaan hakata lujempaa.
Mika K
23.05.2003 14:04:44
Mulla on kakkoskitarana Squierin Standard Stratocaster ja ihan hyvä kitara se on. Soittohommat sillä saa alkuun ihan varmasti. Nykyään tosin tulee soiteltua sillä harvoin, sillä oon mieltynyt tällä hetkellä tuohon Epiphone Dot:in sointiin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)