Aihe: Alchemy.
1 2 3
Postmortem
21.12.2004 21:04:31
Mulla on 10" Alchemy professional splash ja on kyllä helkutin hyvä pelti.

Onko sulla se perus vai rock?Kuvailisitko vähän tarkemmin sen aikaansaamaa ääntä?
Pacific
22.12.2004 17:44:29 (muokattu 22.12.2004 17:46:16)
Onko sulla se perus vai rock?Kuvailisitko vähän tarkemmin sen aikaansaamaa ääntä?

Perus. En osaa tarkemmin kuvailla. Sori.
Andr
03.08.2005 21:39:53
Nyt täytyy tehdä halveksittavan wanha nosto mutta menkööt.

Tommosen alchemyn raw ridea 20" ostoa olen nyt vakavasti harkitsemassa, sattui kuulostamaan himottavan hyvältä kun liikkeessä pääsi sutimaan. Ongelmana vain oli, että vertailukohteita ei juuri ollut ja opiskelijalla ei ole varaa erehtyä. Hinnalta pyöri siinä 250 paikkeilla, se kuulosti korvaan ihan kohtuulliselta, mutta siinä hintaluokassa valinnanvaraa löytyy rutosti joten kertokaa te tietävät onko tuo hyvä vaihtoehto.

Eli jos löytyy niitä jotka ovat tuota plättyä kokeilleet kertokaa miltä tuntui ja mitä muita saman tyylisiä peltejä olisi syytä punnita.
Bacchus
04.08.2005 12:21:15
Nyt täytyy tehdä halveksittavan wanha nosto mutta menkööt.

Tommosen alchemyn raw ridea 20" ostoa olen nyt vakavasti harkitsemassa, sattui kuulostamaan himottavan hyvältä kun liikkeessä pääsi sutimaan. Ongelmana vain oli, että vertailukohteita ei juuri ollut ja opiskelijalla ei ole varaa erehtyä. Hinnalta pyöri...

Istanbuleissa on todella paljon eroa eri peltiyksilöiden välillä, joten sinänsä olisi hyvä jos olisi ainakin kaksi samaa sarjaa olevaa peltiä testattavana. Suomen markkinat huomioden taitaa olla kuitenkin turha toivo.

Itse joskus Musamaailmassa pikaisesti tuollaista testailin, taisi olla tosin 22". Onkohan tosta vielä Raw Heavy ride? Jos ei, niin sitten se oli samaa sarjaa. No, soundi ainakin oli melko jäätävä, vaikka raskaista ja järkyttävän pingikkäistä (huh mikä sana!) rideistä pidänkin. Testaus oli tosin melko nopea, enkä testannut setin kanssa. Joten tällä mielipiteellä ei hirveästi arvoa ole. Jotain sentään.;)
Jag är en hund
dictatorsh*t
04.08.2005 12:34:50 (muokattu 04.08.2005 12:36:22)
Istanbuleissa on todella paljon eroa eri peltiyksilöiden välillä, joten sinänsä olisi hyvä jos olisi ainakin kaksi samaa sarjaa olevaa peltiä testattavana. Suomen markkinat huomioden taitaa olla kuitenkin turha toivo.

Tämän huomasin kun olin testaamassa vähän aikaa sitten ostamaani Istanbulin 22" Dark Rideä. Oli kolme samankokoista, kaikki eri kuuloisia, tämä omani oli ehkä "ohuin". Kahdesta muusta ei juuri muuta irronnut kuin sinänsä tosi hyvän kuuloinen pingi, mutta omassani oli vielä sitä muutakin ääntä. Pystyy pienimuotoisesti jopa crashaan.
En osaa ilmaista asiaani.

E: siis omani ei ollut Alchemy, vaan pelkkä Istanbul, mutta kuitenkin.
Hell-o to all of your swinging parts!
Bacchus
04.08.2005 12:38:52
Tämän huomasin kun olin testaamassa vähän aikaa sitten ostamaani Istanbulin 22" Dark Rideä. Oli kolme samankokoista, kaikk..

Niinpä, niissä sen eron todellakin huomaa. Persoonallisia peltejä, tosin kestävyys on joskus vähän niin ja näin noissa buleissa. Soundierot tulee siitä, että nuo tehdään vieläkin pitkälti käsin, ainakin niin olen ymmärtänyt.
Jag är en hund
dictatorsh*t
04.08.2005 12:47:22
Niinpä, niissä sen eron todellakin huomaa. Persoonallisia peltejä, tosin kestävyys on joskus vähän niin ja näin noissa buleissa. Soundierot tulee siitä, että nuo tehdään vieläkin pitkälti käsin, ainakin niin olen ymmärtänyt.

Joo siis tää mun omani on tehty 80-luvun lopulta vuoteen 1996 aikavälillä. Tarkempaa tietoa ei saa mistään. Ihan loistava vehje kylläkin ja tosiaan käsintehty. Toivon nyt vaan ettei mene rikki koskaan. Kalvaisi.
Hell-o to all of your swinging parts!
nappo
04.08.2005 14:07:11
Meikäläinen ei noihin ART-sarjan pelteihin koske enää tikullakaan.

2 kpl 16" crasheja meni peräkkäin hajalle samalla tavalla. Kupu irtos itse pellistä! Hain takuuseen uuden ja hetken päästä sama juttu. Sattui aika huonot yksilöt joo. Ei enää, kiitos.
"Uidaan poikki vuoksen, on vitun hieno sää!"
Bacchus
04.08.2005 17:19:27
Meikäläinen ei noihin ART-sarjan pelteihin koske enää tikullakaan.

2 kpl 16" crasheja meni peräkkäin hajalle samalla tavalla. Kupu irtos itse pellistä! Hain takuuseen uuden ja hetken päästä sama juttu. Sattui aika huonot yksilöt joo. Ei enää, kiitos.

A.R.T:han tosiaan on se Alchemyiden halvin sarja. Sitten on Pro A.R.T ja sitten Professional Series (vai mikä lie nykyään). Itsellä oli yksi Pro A.R.T:n 16" crash ja se ainakin kesti ihan iloista paukutusta pari vuotta. Sitten myin eteenpäin eikä siinä vieläkään ollut mainittavia käytön jälkiä. Vähän tuurikauppaa tuo homma Istanbulien kanssa joskus.

A.R.T-sarja on muuten sellainen, mikä taidetaan tehdä melkein kokonaan koneellisesti. Joituivat ilmeisesti nykypäivän markkinoiden paineessa Istanbulilla nöyrtymään. Pro A.R.T-sarjan peltejä taidetaan sitten jo iskeä muutaman kerran jo ihan käsipelilläkin, tosin pitkälti tehdään koneella.
Jag är en hund
Stereophile
05.08.2005 06:41:56 (muokattu 05.08.2005 06:43:40)

Mulla oli joskus kalleimman sarjan Alchemyjä ainakin 15" + 17" sweet crash ja 16" + 18" medium crash, saattoi olla myös 16" + 18" mediumit. Ellen vallan väärin muista, kaikki on mennyt samalla tavalla kuvun juuresta rikki. Taisi olla pari takuupeltiäkin vielä päälle. Tyhmä kun olin, en uskonu aikaisemmin. Nyt on Sabiania, toivottavasti kestää paremmin. Ei enää alchemyä mulle.
Poikkeuksena tuo 10" splash, on ollu jo monta vuotta käytössä ja vieläkin ehjä...
En ole puolesta enkä vastaan. Pikemminkin päinvastoin.
TomGoofy
09.08.2005 16:26:32
Mitäs mieltä porukka on noista Professional medium haikoista.
Hakki
09.08.2005 22:16:23
Vähän tuurikauppaa tuo homma Istanbulien kanssa joskus.

Joo, niin on. Mulla on kaksi Alchemy pro crashia, 16" medium crash ja 18" rock crash. Kummatkin ovat kertaalleen hajonneet. 16" meni ensin, halkesi sorvausuraa pitkin. Homma oli sillä selvä ja takuusta tuli uusi pelti tilalle.

Vähän myöhemmin 18" hajosi, tällä kertaa reunasta pienellä halkeamalla. Olin jo kiroamassa muka parantunutta lyöntitekniikkaani, kun vanha opettajani spottasi pellistä tukun valmistusvirheitä; pieniä taontavirheitä pellin reunassa ja jopa keskellä selkää. Sellaisesta se oli halkeamaan lähtenyt.

Paskiainen vielä levisi pari päivää ennen studioreissua, joten joudun ajamaan Helsinkiin hakemaan tukusta uuden, takuuseen meni mutta vasta kolmas pelti jonka tukusta sain käteeni oli virheetön.

Eli vissiin sieltä Turkista laittavat tasaisesti kakkoslaatua Suomeen meneviin paketteihin. Tosin nykyiset Alchemyt on todella hyviä symbaaleja, soivat tosi kivasti. Ja ehkä jopa hiukan liian lujaa.
while(true) {metal.play(örörör);}
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)