Ratloz 08.08.2005 21:34:41 | |
---|
Noniin, on tullut aika -vihdoin- ensimmäiselle kunnon setilleni. Olen soitellut siis jo noin 8 vuoden ajan ja nyt näyttäisi siltä että budjetti riittäisi kunnon kannuihin. Ajattelin siis kysyä teiltä neuvoa jotka ovat ramplanneet noitten kamojen kanssa toisinkuin minä joka olen keskittynyt vain soittamiseen eikä noista laitteistoista sun muista ole hirveästi tietämystä. Meinasin hommata tämmöisen http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-176678.htmlKertokaapas vielä että onko tämä sopiva ja kannattava ostos. Niin ja sitten vielä noista kaikenmaailman pelleistä mitä olen katsellut vesi kielellä. Ajattelin tuohon lisäksi jonkunlaista 13-14" haikkaa ja sitten vielä ride, china, crashi ja splashi tai toinen crash. Auttakaas meikäläistä tässä runpujen viidakossa. Kiitos. |
Niskamies 08.08.2005 21:41:07 | |
---|
Jos Superstarat haluat(kelvot rummut btw) niin osta ehdottomasti levytukusta. Saat runsaasti halvemmalla. Virallisesti semi-pro! |
Outkast 08.08.2005 21:55:06 | |
---|
Ehdottomatsti hinta/laatu suhteen jättiläiset eli DW:n PDP:t. Kävin juuri tänään itse kyseisiä kannuja nuuskimassa ihan vain huvin vuoksi, ulkonäkö oli livenäkin kohdallaan. Livenä olen rummut kuullut pariinkiin otteeseen ja ei voi muuta sanoa kun että jestas. Jytyä kyllä löytyy vaahtera rungosta vaikka koko kylälle jakaa. Mutta käytä ihmeessä hakua, meinaan omistajien kommentit puhuvat varmasti enemmän kun hyvin kyseisten kannujen puolesta. http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-166330.html Koittivat myydä minulle noita 1400e :D "Toki toisaalta olen sitä mieltä että yksikään kone ei pidä pätkääkään musikaalisuutta sisällään. Siksi niitä soittimina kritisoinkin." - Jami |
Ratloz 08.08.2005 21:58:24 | |
---|
hmm.. kyllä nuo DW:t vaikuttas ihan kivoilta.. mutta kertokaapas vielä että päteekö se aina että kannattas tilata jostai saksasta noita kamoja vai löytyskö suomesta ihan halvempana vaikka tuota DW:n settiä. Niin ja ei ollu hintoja levytukussa ainakaan noista kamoista. |
Niskamies 08.08.2005 22:01:42 | |
---|
hmm.. kyllä nuo DW:t vaikuttas ihan kivoilta.. mutta kertokaapas vielä että päteekö se aina että kannattas tilata jostai saksasta noita kamoja vai löytyskö suomesta ihan halvempana vaikka tuota DW:n settiä. Niin ja ei ollu hintoja levytukussa ainakaan noista kamoista. Sivuilla ei ole mitään hintoja. Pistä mailia, soita, tai käy. PDP:ä saa Musamaailmasta. Virallisesti semi-pro! |
Kesukka 09.08.2005 07:53:56 | |
---|
Osta torilta 60-luvun Ludwig Black Oysterit, niin olet tyytyväinen sitten vuosienkin päästä. Yksinkertainen on kaunista ja tehokasta |
rbt 09.08.2005 10:12:59 | |
---|
Osta torilta 60-luvun Ludwig Black Oysterit, niin olet tyytyväinen sitten vuosienkin päästä. Ehkä kuitenkin uutta suosittelisin...tuollaisissa hinta/laatu on niin perseellään, kuin vain olla ja voi...keräilytavaraa... |
Kesukka 09.08.2005 10:54:05 | |
---|
Ehkä kuitenkin uutta suosittelisin...tuollaisissa hinta/laatu on niin perseellään, kuin vain olla ja voi...keräilytavaraa... Mutta veikkaanpa, että 10 vuoden päästä Ludareissa hinta on säilynyt ennallaan tai jopa kohonnut. Superstareista ja PDP-rummuista ei pysty vielä sanomaan kun ovat niin uutta tavaraa. Toki noi Ludarit on tosi arvokkaat ja niihin pitäisi vielä telineet sekä virveli hommata pelleistä puhumattakaan. Mutta näinhän se on, että laatu maksaa... Yksinkertainen on kaunista ja tehokasta |
Koplinki 09.08.2005 11:50:11 | |
---|
Ei muuten kannata Tohmannelt tilata rumpui. Sen vaan sanon, että saatat joutuu oottaa niitä vähän helvetin kauan. Rumpalin raamattu = Ted Reed - Syncopation |
Jeltz 09.08.2005 11:55:22 | |
---|
Ei muuten kannata Tohmannelt tilata rumpui. Sen vaan sanon, että saatat joutuu oottaa niitä vähän helvetin kauan. Riippuu ihan varastotilanteesta. Jos setti löytyy varastosta, niin menee vajaa pari viikkoa, jos ei, niin voi joutua odottamaan kuukausiakin. Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. |
hollmi-5 09.08.2005 12:06:20 | |
---|
Ehkä kuitenkin uutta suosittelisin...tuollaisissa hinta/laatu on niin perseellään, kuin vain olla ja voi...keräilytavaraa... Kyllä Ludwigin vanhat on hienot rummut soittimenakin. Esim keskihintaiset Pearlit jää kauaksi jälkeen. Ja varsinkin sen kymmenen vuoden kuluttua niistä uutena ostetuista keskihintaisista saa puolet vähemmän ja käytetyistä Ludareista vähintään sen, mitä ne tänään maksavat. Torilla olevat ovat tosi hienossa kunnossa. Jos nimittäin uutuudenkiilto viehättää. Niissä kun on uudet pinnat. Joidenkin mielestä arvo olisi alkuperäisenä enemmän, kuin uudelleen pinnoitettuna. Toki silloin, kun setti kootaan irtorummuista, joissa on ollut erilaiset pinnat, niin tämä ratkaisu puolustaa paikkaansa. Toki ketjun aloittaja taitaa uusia haikailla, joten noista keskustelussa esiintyneistä hommaisin itse Suomesta Tamat. Mika Hollström |
Järvihirviö 09.08.2005 13:12:10 | |
---|
|
rbt 09.08.2005 14:00:00 | |
---|
PDP:stä olen kuullut vain positiivista sanottavaa. Itselläni ei kokemusta niistä ole. Laadultaa pesee Superstarit kyllä varmasti. Onhan kyseessä ihan laatupuutakin, eikä sekoitusta. |
Niskamies 09.08.2005 14:03:39 | |
---|
PDP:stä olen kuullut vain positiivista sanottavaa. Itselläni ei kokemusta niistä ole. Laadultaa pesee Superstarit kyllä varmasti. Onhan kyseessä ihan laatupuutakin, eikä sekoitusta. En nyt sanoisi. Superstareissa tulee valuvanteet, sekä niissä on star-cast ripustukset. Viimeistely on huipputasoa ja mielestäni huomattavasti parempaa kuin PDP:eissä, jossa viimeistelyssä löytyy aika paljon huomautettavaa. Virallisesti semi-pro! |
rbt 09.08.2005 14:27:02 | |
---|
En nyt sanoisi. Superstareissa tulee valuvanteet, sekä niissä on star-cast ripustukset. Viimeistely on huipputasoa ja mielestäni huomattavasti parempaa kuin PDP:eissä, jossa viimeistelyssä löytyy aika paljon huomautettavaa. Mitäs huomautettavaa olet huomannut? |
hollmi-5 09.08.2005 14:49:01 (muokattu 09.08.2005 16:04:10) | |
---|
PDP:n työnlaatu ja viimeistely ei yllä Superstarien tasolle. Myös joissakin yksityiskohdissa materiaalivalinnat huokuvat halpuutta. Tosin ei tuossa hintaluokassa vielä ihan parhaaseen laatuun pääse yksikään valmistaja. Mika Hollström |
rbt 09.08.2005 14:57:41 | |
---|
PDP:n työnlaatu ja viimeistely ei yllä Superstarien tasolle. Myös joissakin yksityiskohdissa materiaalivalinnat huokuvat halpuutta. Tosin ei tuossa hintaluokassa vielä ihan poarhaaseen laatuun pääse yksikään valmistaja. Niin kai se sitten väkisin menee, että jostain aina säästetään ja johonkin pistetään vähän kalliimpia valintoja. Taman nykyisen Superstarin puuvalinta on halvempaa. Sitä ehkä kompensoidaan esim. valuvanteilla, jotka eivät kyllä niin hirveästi edes maksa. Starkästi oli jo 2000 vuoden RockStareissa mukana. 70-luvun superstar setillä soittelen nykyään aika paljon ja siinä on kyllä munaa vaikka muille jakaa. Vaikkakin pienenä miinuksena liian syvät tomit. |
70-luvun superstar setillä soittelen nykyään aika paljon ja siinä on kyllä munaa vaikka muille jakaa. Vaikkakin pienenä miinuksena liian syvät tomit. Syvät tomit tulivat Tamoihinkin vasta 80 -luvun puolella. Sen aikaiset Superstarit ovat kuitenkin aivan jotakin muuta, kuin nykyiset. Ne olivat Taman parasta osaamista aikanansa. Tosin niitä sai silloin 70-luvun lopulla ns. extras-syvyisinä. Ne ovat nykystandardin yleisimmät, mutta eivät kuitenkaan syvät, joilla yleensä tarkoitetaan kokoja, joissa halkaisia ja korkeus ovat samat räkkitomeissa. Valuvanteet ovat ainakin erikseen ostettuna kalliit. Se siitä halpuudesta. Mika Hollström |
Ratloz 09.08.2005 16:05:59 | |
---|
meikäläiselle ei siis oo niin just että mistä puusta se on tehty.. kuhan se nyt kuulostaa rummulta :) niin ja uutta settiä nimenomaan mielellään kyllä. tuo tama on kyllä nyt varmaan vastaustenne ja oman mieltyvyyden kannalta potentiaalinen vaihtoehto. siinä taitaa tulla ainaki pari ständiä mukana sentäs. sit pitää kyllä ehkä pari ständiä ostaa lisää. |
Niskamies 09.08.2005 17:04:36 | |
---|
PDP:n työnlaatu ja viimeistely ei yllä Superstarien tasolle. Myös joissakin yksityiskohdissa materiaalivalinnat huokuvat halpuutta. Tosin ei tuossa hintaluokassa vielä ihan parhaaseen laatuun pääse yksikään valmistaja. Jostain sen halvan hinnan on huomattava. Mä en ole sitä mieltä että vaahtera on mitenkään mullistava ominaisuus noissa. Ties mitä kaukoidän paskaa ovat. Virallisesti semi-pro! |