Aihe: Fuzzmaiset häiriöäänet?
1
opaa
08.08.2005 23:26:51
Mun uus Tonebonen Hot British putkiloota käyttäytyy omituisesti. Mut jos mä heitän säröt korkeemmalle ku klo 12 nii alkaa bassokieliä soittaessa ilmentyä tämmöistä ihme pörinää ja surinaa, parhaiten kuvaa ku sanon että tulee mieleen Fuzz. Sinäänsä se ei haittaa koska säröt mitä mä käytän alittaa juuri ja juuri tän epämääräisen "kynnyksen" missä tätä alkaa ilmetä. Tämän takia mä tän uskalsin hankkiakin (käytettynä, uudenveroisena) vaikka kaupassakin ilmeni tätä samaa. Silloin mä oletin että se johtuu osittain mun erittäin vanhoista bassokielistä joista kuuluikin lähinnä vain "blunk" mutta nyt kun pedaalin sain kotiin ja kielet vaihoin niin ei se siitä lähteny. Sinäänsä häiritsevää koska kyllähän niitä suurempiakin säröjä olis kiva käytelläkin kun kerta pedaalista sellaiset irtoaa. Niin ja kolmella ylemmällä kielellä ei ilmene mitään tämä tapahtuu vain punotuilla bassokielillä. Putken vaihoin pedaalista eikä auttanut.

Mä kuitenkin luulen ettei tää välttämättä oo pelkästään pedaalista kiinni. Siksi ensinnäkin että tää on laadukas ja kallis ja kehuttu putkivehje ja kun tämä ilmeni liikkeessä ihan uudellakin pedaalilla niin ei taida olla siitä että tää käytettynä ostettu. Ja kolmanneks tää mitä mä tosi kovasti ihmettelen: Tech21 DoubleDrivea kokeillessa kerran musamaailmassa jollain hyllyjen Tokain Lespalla ja samalla Techin TM kybällä mikä mulla on himassa niin soundas hienolta ja sitten kun toin oman Gibsonin LP specialin ja halusin omalla kitarallani vertailla saundeja niin kokeilin sekä DoubleDrivea että Tonebonea (ekan ja ainoan kerran) niin mun kitaran kaa toi DoubleDrive sekoili vähintään yhtä pahasti tai pahemmin kuin Tonebone vaikka edellisellä kerralla liikkeen omalla kitaralla ei ollut mitään ongelmaa. Sama hemmetin Fuzz suhinasihinä. Onko kellään mitään vastaavaa kokemusta tai edes aavistusta että mistä noituudesta tässä nyt on kyse? Oon esim kitaraan vaihtamassa mikkejä mahdollisesti lähiaikoina, auttaisko asiaan?
opaa
08.08.2005 23:28:01
Vielä sellainen lisäys et mitä enemmän bassoa lisää saundiin niin sitä pahemmin pörisee ja metelöi.
opaa
09.08.2005 21:49:45
Totta mutta saundi ei sitten vastaa kyllä ihan toiveita. Kyllä mä siis soittelen pienemmillä säröillä et se pysyy siistinä se saundi ja ehkä pahimmillaan pieniä merkkejä vaan että saundi vääntyilee kuralle jos säröä lipsahtaa tavallista enemmän. Mutta silti, kyllä sitä joskus haluisi suurempiakin säröjä käyttää. Ylimmät kielet siis soi erittäin mehukkaasti, tallamikillä bassokielet hieman menee kuralle jos säröä iskee liikaa päälle ja kaulamikillä bassokielet kovilla säröillä on pelkkää paskaa. Onko kellään mitään tietoa mistä johtuu??
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)