Ose 08.08.2005 10:40:13 | |
---|
Kiinnostaa tietää onko joku koonnut sähkökitaran osia ja sitten tehnyt niistä itselleen haluamansa sähkiksen. Miten on soundien laita, soitettavuus ja HINTA verrattuna esim. kaupanhyllyltä haettuun. Äkkiseltään tulee mieleeni fender stratocasterin osat. Niitä kun tuntuu olevan myynnissä aina sillon tällöin. Siis laittakaa vastauksia, kommentia ja neuvoja. |
balzary 08.08.2005 10:46:53 | |
---|
varmaan halvemmalla ja vähemmillä päänsäryillä pääset ostamalla käytetyn raatokasterin. |
StJerky 08.08.2005 11:54:29 | |
---|
Äkkiseltään tulee mieleeni fender stratocasterin osat. Niitä kun tuntuu olevan myynnissä aina sillon tällöin. Muiden hylkäämistä osista voisi syntyä huonolla tuurilla kaikilta osiltaan susi kitara... |
Tim 08.08.2005 14:27:44 | |
---|
Tuolla soitinrakennusfoorumilla varmaan kannattaa ennemmin kysellä. Olen kyllä samaa mieltä, että halvemmalla pääset kun ostat jonkun kokonaisen vanhan, ja ehkä siihen vaihdat jonkun osan. Muutenkin tuntuu siltä, että ei tuossa soitinrakennuksessa kauhean halvalla pääse. Mutta hauska niitä on näpertää. Tosin on niitäkin, jotka ovat tehneet halvalla kitaroita. Mikäs siinä jos naapurista saa leppää ja siitä veistää. Mutta itse ajattelen asian niin, että jos jotain kalikkaa nyhrään 1.5 vuotta, niin se raakakalikan hinta ei paljoa paina. Joten sama tehdä loimuvaahterasta. Näyttääpähän paremmalta seinällä, jos tulee susi ;P |
Juzzu 08.08.2005 14:31:09 | |
---|
HINTA verrattuna esim. kaupanhyllyltä haettuun. Hinta ei ainakaan mulla ole mikään motiivi. Harrastukset maksaa. Ponkkolaala piu |
Tein ite alusta asti, tuli ihan käyttökelvoton paska, mutta tiedänpähän ketä syyttää. :) Osista sen sijaan on helppo koota, kunhan ne vain ovat standardimitoituksella. Pari olen kasannut ja vaihdellut runkoja eri kauloihin, ja runkoihin sitten kaikki osat vaan kiinni niin siinäpä se. |
Boltsa 08.08.2005 16:44:37 | |
---|
Yksi tuttu teki muistaakseni kolme stratoa ja yhden telen itse. Kaulan osti mutta bodyn alusta alkaen. En muista mitä puuta body oli mutta hyvin se soi. Myi sitten sen jollain 600 eurolla pois. Ja siis tämä henkilö ei ole soitinrakentaja, kunhan huvikseen väsäili. Tosin kyllähän tuo taitoa vaatii eikä itselläkään ole taitoa saati halua alata väsäämään omaa keppiä. |
Ose 09.08.2005 09:46:58 | |
---|
Niin tarkoitus olisi ostaa osat ja koota ne. Eli veistohommiin ei ollut alunperinkään tarkoitus ryhtyä. Kysyisin vielä kuinka kalliiksi/halvaksi tulee koota esim. stratocaster osista itse koottuna. Tuolloin saisi ainakin haluamansa värkit vehkeeseen. |
Juzzu 09.08.2005 09:52:00 | |
---|
Kysyisin vielä kuinka kalliiksi/halvaksi tulee koota esim. stratocaster osista itse koottuna. Tuolloin saisi ainakin haluamansa värkit vehkeeseen. Tyhmään kysymykseen tyhmä vastaus: Hinnaksi tulee osien kokonaissumma. Ponkkolaala piu |
Ose 09.08.2005 14:45:42 | |
---|
Näköjään pitää rautalangasta vääntää... Paljon on tullut hintaa itse osista kootulle Fender Stratocasterille.? Onko tullut halvemmaksi kuin ostaa uusi mexikon fenkku tai käytetty esim. japsimalli ? |
PoLFus 09.08.2005 14:49:24 | |
---|
Paljon on tullut hintaa itse osista kootulle Fender Stratocasterille.? Veikkaan semmosta 200-700e riippuen osien laadusta (lue=hinnasta). "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |
Juniper 09.08.2005 15:14:57 (muokattu 09.08.2005 15:15:31) | |
---|
Oma strato tuli maksamaan vajaa 800 euroa. Tämä tuli tehtyä huippuosista: mikit Lindy Fralin, talla Wilkinson, virittimet Schalleria yms. Puutkaan eivät ihan ilmaisia olleet, mutta sitäkin paremmat. Lopputuloksena oli todella hyvä soitin jollaista ei valmiina ihan äkkiä saa kaupasta. Hintaa tulee äkkiä roimasti lisää, jos ei halua puutöitä tehdä, vaan ostaa esim. warmothilta valmiit puut. Hinnassa ei ole myöskään työkaluja, joita on tullut hankittua. Ei ole ilmaista soitinrakennus, mutta harrastukset maksaa ja kun pistää paljon aikaa ja vaivaa veistämiseen ei tee mieli laittaa paskoja osia pilaamaan muuten hyvää soitinta. |
P2 09.08.2005 15:31:41 | |
---|
Kannattaa katsastaa www.rockinger.de :n melkein valmiit "5-minute kitit". Tuntuu olevan hinta-laatu -suhde paikallaan, tosin enpä ole vielä em. keppiä kokeilemaan päässyt. Itsetehdylle tulee helposti hintaa ainakin reilu 300e, riippuen mallista, suuria säästöjä voi tehdä, kun löytää laatuosia käytettynä halvalla, mikit kannattaa joka tapauksessa ostaa käytettynä, niitä on liikkeellä paljon, säästää helposti 100e kitaran hinnassa. Myykää telepleksi! |