Gimba 22.05.2003 10:25:33 | |
---|
Täällä monet aloittelijat tuntuvat pistävän paljon rahaa erilaisiin pedaaleihin; ja monella varmasti siintää haaveissa esiintyminenkin jossakin vaiheessa.. Voisivatko keikkailevat ihmiset kertoa kokemuksia esim. säröistä, jotka toimivat hyvin myös keikkavolyymeilla. Ja vastaavasti kamppeista, jotka ovat tuottaneet pettymyksiä?? (Tuli mieleeni siitä, kun eism. harmony-centralissa on mielipiteitä, joiden mukaan esim. legendaarinen Metalzone on pelkkä makuukamarilelu, jolla ei keikoilla tee yhtään mitään..!) |
fridgebuzz 22.05.2003 10:41:33 | |
---|
Tässä nyt lähinnä tulee varmaankin ero siitä, onko vahvistin suurella vai ei. Jos soittelee makuuhuonevolyymeillä, saattavat esim. säröt kuulostaa paljonkin huonommalta kun jos volumea on enemmän. |
Tortex 22.05.2003 10:44:24 | |
---|
Voisivatko keikkailevat ihmiset kertoa kokemuksia esim. säröistä, jotka toimivat hyvin myös keikkavolyymeilla. Ja vastaavasti kamppeista, jotka ovat tuottaneet pettymyksiä? No mulla on bossin Turbo Distortion ja se on ollu muutamilla keikoilla, hyvin siitä on ääntä lähteny, noin niinku komppia ku soittelee. Soolot sillä ei kuulosta kauheen hyviltä, ei oo tarpeeksi pehmeä saundi, ainakaan mulle. Niinpä niin, joopa joo... |
Pedaalejen kanssa erityisen tärkeää on hyvä vahvistin!!! Jos sun vaffarissa on paska soundi ilman potkutinta, on se sitä myös "lelujen" kera! Esim. Metalzone möyryää ja pelottelee lapsosia kun tuuttaa kunnon putkinupin ja hyvän kaapin kautta!! Toimii myös combon kera jos on lisäkaappi. Mutta melkeimpä poikkeuksetta se kuulostaa kököltä ransuvahvistimien kera! "Musta kuolo päähän koppaa" |
Gimba 22.05.2003 12:22:36 | |
---|
No mulla on hätävarana Peaveyn KB 100 - siis 75 W keyboardcombo - ja se on aika herkkä pedaalien suhteen. Ne pari hassua keikkaa, mitä joskus on päässyt vetämään, ovat hoituneet lainakamoilla. Ja kun ei oikein etukäteen tiedä, millaisia vahvistimia on käytössä, haluaisi tietty luottaa ainakin omiin pedaaleihin. Nyt mulla on Fab Tone (jota en ole vielä päässyt testaamaan livenä) rankempaa, ja SD-1 kevyempää säröä varten. |