Aihe: Vox AC 30 1 2 | |
---|---|
![]() 03.08.2005 19:16:24 | |
Kuten edellä sanottu, kannattaa huomata että vanhat AC30:t ja uudet AC30CC:t ovat _täysin_ eri vahvistimia. Minusta on hävytöntä, että AC30-merkkiä käytetään näissä uusissa Kiina-koneissakin! Aika lailla eri kone kyseessä! Ootko testannut CC-styrkkareita? | |
![]() 05.08.2005 13:08:37 | |
Minä olen testannut, koska mulla on jo AC30CC2X eli se Blue Speaker-versio. Tilasin sen yli vuosi sitten ja sain sen huhtikuun alussa. Mielestäni laite on kaikin puolin siistiä tekoa ja soundaa tosi hyvin jo pienilläkin tehoilla, kun käyttää 22 Watin tehovaihtoehtoa. Tehot eivät räjähdä yhtäkkisesti potikkaa käännettäessä, vaan potikat toimivat portaattomasti niin kuin pitääkin. Soundi on erittäin lämmin ja sopii erinomaisesti rautalankaan. Laite on mielestäni parempi kuin olisin ikinä osannut odottaakaan. En voi muuta kuin suositella. | |
![]() 06.08.2005 14:56:04 | |
Ootko testannut CC-styrkkareita? Moi, oon testannut. Kyseessä on erittäin hyvä vahvistin, mutta aika eri kone vanhaan AC30 verrattuna. Oleelliset erot: master volume, kanavat ja reverb. Soundaa erittäin hyvältä, mutta erilaiselta (mielestäni) kuin AC30. Rakentamisen laadukkuutta en osaa kommentoida tarkemmmin, mutta Kiinassa kasaaminen kyllä vahvasti epäilyttää (mikä mahtaa olla soittokunto vaikkapa 20 vuoden kuluttua?). Tsekkaa: www.redhillrats.net | |
![]() 06.08.2005 20:33:56 | |
Rakentamisen laadukkuutta en osaa kommentoida tarkemmmin, mutta Kiinassa kasaaminen kyllä vahvasti epäilyttää (mikä mahtaa olla soittokunto vaikkapa 20 vuoden kuluttua?). Onko nää valmistusmaahan liittyvät mielikuvat laadukkuudesta todellisia eroja laadunvalvonnassa ja laadussa vai todellakin vain mielikuvia? Notta mahtaako potentiaaliset Porschen ostajat jättää Boxsterin ostamatta "koska se tehdään Suomessa, missä autoteollisuutta ei juuri ole". Kuhan ihmettelen... ...looking California and feeling Minnesota. | |
![]() 06.08.2005 20:53:52 | |
No kyllä on aika paljonkin eroa vahvistimien kestävyydessä vrt. "aito" fenderi tai reissue fenderit (kiinassa kasatut). Veikkaan että näin tulee käymään myös vokseissa. Soundihan on sitten ihan eri asia.... Man With Bad Tone Laughs Alone! | |
![]() 06.08.2005 21:43:53 | |
No kyllä on aika paljonkin eroa vahvistimien kestävyydessä vrt. "aito" fenderi tai reissue fenderit (kiinassa kasatut). Veikkaan että näin tulee käymään myös vokseissa. Soundihan on sitten ihan eri asia.... Nämä aidot ja reissuethan on eri aikakauden tuotteita. Jos ajateltaisiin nykypäivän lähtökohdista, että missä se laatu kärsii - vahvistimen perussuunnittelussa vai siinä missä se kasataan. Eli olisiko reissue vahvistin oleellisesti parempi jos se kasattaisiin jenkeissä vai vaan kalliimpi? ...looking California and feeling Minnesota. | |
![]() 06.08.2005 21:44:28 | |
No kyllä on aika paljonkin eroa vahvistimien kestävyydessä vrt. "aito" fenderi tai reissue fenderit (kiinassa kasatut). Veikkaan että näin tulee käymään myös vokseissa. Soundihan on sitten ihan eri asia.... Onko RI-Fenderit muka tehty Kiinassa? Tosiasiassa valmistusmaalla ei ole suurtakaan merkitystä laadun kannalta. Kalliimmat mallit vaan tehdään imago yms. syistä esimerkiksi USA:ssa, vaikka vähintään yhtä hyvään laatutasoon päästäisiin varmasti muuallakin. Varmasti kiinalaiset Voxit eivät vastaa laadultaan alkuperäisiä 60-luvun koneita, mutta mahtavatko ne hävitä uudemmille Englannissa tehdyille reissueille? | |
![]() 06.08.2005 22:11:50 | |
Nämä aidot ja reissuethan on eri aikakauden tuotteita. Jos ajateltaisiin nykypäivän lähtökohdista, että missä se laatu kärsii - vahvistimen perussuunnittelussa vai siinä missä se kasataan. Eli olisiko reissue vahvistin oleellisesti parempi jos se kasattaisiin jenkeissä vai vaan kalliimpi? Minusta on aivan sama missä maassa tuote on kasattu. Valmistusmaan palkkakustannukset vaikuttavat hintaan sitä enemmän mitä suurempi on käsityön osuus. Eniten esim. vahvistimissa laatuun vaikuttavat suunnittelu ja käytetyt komponentit. Usein vaan halpamaissa tuotetuissa vehkeissä on myös tingitty komponenttien laadussa. Se sitten vaikuttaa ko. maan työnlaatumielikuvaan heikentävästi. | |
![]() 07.08.2005 13:14:38 | |
Onko RI-Fenderit muka tehty Kiinassa? Ei kai. Tosiasiassa valmistusmaalla ei ole suurtakaan merkitystä laadun kannalta. Kalliimmat mallit vaan tehdään imago yms. syistä esimerkiksi USA:ssa, vaikka vähintään yhtä hyvään laatutasoon päästäisiin varmasti muuallakin. Samaa mieltä, jos koneet ovat samat ja henkilökunta koulutettua tuskin mitään eroja löytyy. Mutta perinteisesti kyllä Kiinasta, Taiwanista ym maista on tullut heikompilaatuisia vahvistimia ja soittimia kuin Amerikasta tai Euroopasta. Varmasti kiinalaiset Voxit eivät vastaa laadultaan alkuperäisiä 60-luvun koneita, mutta mahtavatko ne hävitä uudemmille Englannissa tehdyille reissueille? Laadussa ei välttämättä ole eroa. Uusissa re-issueissa on ollut ongelmia aika paljon, luulen että samoja ongelmia löytyy myös näistä Kiinalaisista. On myös muita syitä kuin laatu suosia eurooppalaista valmistusta kiinalaisen sijaan... Mutta kyllähän hinta on usein yski tärkeimmistä tekijöistä vahvistinkauppoja tehtäessä. http://www.uraltone.com | |
![]() 07.08.2005 17:17:35 (muokattu 07.08.2005 17:19:29) | |
Ainakin bändikaverin 1962/3/4(?) on melkolailla erilainen kuin _uusi_ Kiinan peli toneltaan, mut kyl uusikin oli todella kauniin/Rockin/VOXin kuuloinen ja on muutama nappula tullut lisää, cool. Ihmehän olis jos "samalta" kuulostais. Outrider | |
![]() 07.08.2005 20:42:25 | |
Laadussa ei välttämättä ole eroa. Uusissa re-issueissa on ollut ongelmia aika paljon, luulen että samoja ongelmia löytyy myös näistä Kiinalaisista. Mitä ongelmia noissa on ollut? Ainoat ongelmat ovat noissa käsittääkseni liittyneet huonolaatuiseen ensiasennus tasuriputkeen joka saattaa polttaa sulakkeen kun stand by katkaisijaa käytetään. Ainakaan ulkomaisissa foorumeissa ei juurikaan muita ongelmia ole kuvailtu. Tarkoitan tällä nimenomaan voxia made by Korg, eli vuoden 92 jälkeisiä. Muutenhan noiden saundia on kehuttu parhaiksi sitten JMI tuotannon loppumisen. | |
![]() 07.08.2005 23:00:52 | |
Mitä ongelmia noissa on ollut? Ainoat ongelmat ovat noissa käsittääkseni liittyneet huonolaatuiseen ensiasennus tasuriputkeen joka saattaa polttaa sulakkeen kun stand by katkaisijaa käytetään. Ainakaan ulkomaisissa foorumeissa ei juurikaan muita ongelmia ole kuvailtu. Hyvältähän nuo toki soundaa, siitä olen yhtä mieltä, mutta ihan perus uusien vahvistimien ongelmia noissa on ollut kuten irronneita juotoksia, kärähtäneitä vastuksia, resonointeja jne. http://www.uraltone.com | |
![]() 09.08.2005 04:09:59 | |
Hyvältähän nuo toki soundaa, siitä olen yhtä mieltä, mutta ihan perus uusien vahvistimien ongelmia noissa on ollut kuten irronneita juotoksia, kärähtäneitä vastuksia, resonointeja jne. No jopas jotakin..tuo oli uutta. Mulla ja parilla kaverilla ollu sitten onneakin laitteiden kohdalla kun keikkojakin tehty (ja vahvarit saaneet kovaakin kohtelua) ilman ongelmia ;) | |
![]() 09.08.2005 09:50:08 | |
Mulla ja parilla kaverilla ollu sitten onneakin laitteiden kohdalla kun keikkojakin tehty (ja vahvarit saaneet kovaakin kohtelua) ilman ongelmia ;) Eipä mullakaan seitsemään vuoteen ole muuta ollut kuin tasuriputki kerran hajonnut... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)