Aihe: Reikää bassarin kylkeen?
1 2
Jemo
07.08.2005 21:42:30

Kumulla on näitä reikäkylkisiä bassareita. Koska sellaiseen ei ole varaa, niin olisiko mahdollista teettää omaan bassariin tuollainen reikä? Pilaako se soundin täysin? Ja minun 2 settiäni ovat Taman Superstarit 70-80 luvun taitteesta ja Taman Artstarit, niin meneekö jälleenmyyntiarvo täysin pilalle?
Ja millainen se bassari on soittaa tämän jälkeen? Muuttuuko tatsi enemmän reiällisen suuntaan?

-Kamikaze Kettunen
Olemme kuulemma jakomielitautinen. Muuten mukavia! -Einuli
SDMF
07.08.2005 21:51:37
mitä hyötyä niistä on ?
R.I.P Dimebag darrell
vapauskauppias
07.08.2005 21:53:14
Mikitys on helppoa vaikka etukalvo on ehjä.
markkuliini
07.08.2005 22:00:49

Pilaako se soundin täysin?
Ja millainen se bassari on soittaa tämän jälkeen? Muuttuuko tatsi enemmän reiällisen suuntaan?

Eli siis tatsi ja mikitettävyys vastaavat reiällistä kalvoa, mutta soundista saa, jos haluaa, vastaavan mitä reiättömässä. Pekka voi varmaan itsekin tähän vastata, mutta muistaakseni hän totesi että reiällä bassarin kyljessä ei ollut itse rummun soundiin juuri vaikutusta. Itse olen ollut systeemiin todella tyytyväinen. Akustisena voin pitää ehjän etukalvon täysin soivana ja mikitystilanteessa laitan siihen hieman demppiä. Eli siis systeemi on vähentänyt (poistanut) aikaa vievät kalvon vaihdot, ja nyt en varmaan osaisi elää ilman.
www.vasamayhtye.com
AP
07.08.2005 22:06:03
Mikitys on helppoa vaikka etukalvo on ehjä.

Eikös maar Premierillä ollut aikanaan se Project One-virppa, jossa oli kaksirunkorakenne ja muuta outoa ja päällepäätteeksi vielä tuommoinen olutpullon pohjan kokoinen reikä kyljessä. Mainoskuvassa siitä oli lykätty mikki sisään -- olisipa vaan kiva kuulla, miltä sisältäkäsin äänitetty muutenkin outo virppa sitten kuulosti!

Sori OT, jatkakaa.
K100 #7 Ärlä #011
Outkast
07.08.2005 22:29:10
päällepäätteeksi vielä tuommoinen olutpullon pohjan kokoinen reikä kyljessä.

Vented snare ?
"Toki toisaalta olen sitä mieltä että yksikään kone ei pidä pätkääkään musikaalisuutta sisällään. Siksi niitä soittimina kritisoinkin." - Jami
AP
07.08.2005 22:35:44
Vented snare ?

Näinkin voisi sanoa. Siis tällainen: http://www.davethedrummer.com/2nd%20Layer/Premierproject1.htm
K100 #7 Ärlä #011
markkuliini
07.08.2005 22:35:58

Vented snare ?

Virveltrumma med hål?
www.vasamayhtye.com
ToMi88
07.08.2005 23:29:34

HeavyMachinery teki omaansa pdp:n settiin tollasen reiän.
Eli onnistuuhan semmonen, mutta onko siitä loppujenlopuksi hyötyä?
ddrum54
07.08.2005 23:47:23

Eikös tuo Markkuliinin vastaus valaissut tuota hyötynäkökohtaa riittävästi? Siinä nuo plussapuolet tuli tyhjentävästi esiin.
2`n 4
ToMi88
08.08.2005 00:15:47

Eikös tuo Markkuliinin vastaus valaissut tuota hyötynäkökohtaa riittävästi? Siinä nuo plussapuolet tuli tyhjentävästi esiin.

Jees. En taas tajunnut kunnolla lukea.
Jemo
08.08.2005 03:59:12

Hmm... No, missäs sellaisen voisi tehdä? Kun ehjä etukalvo olisi a) hienompi, siihen saisi s.o. komeampia kuvia b) soisi paremmin, kuuluisi paremmin. Mutta ehjää on vaikea mikittää ja kun on reiälliseen tottunut niin vaikea myös soittaa. Ja, turmeleeko se reikä sitten bassarin täysin? Onko siinä haittapuolia? Ja kuka näitä tekee? Mitä maksaa? Voiko tehdä itse, perheessä on puuseppä?

-Kamikaze Kettunen
Olemme kuulemma jakomielitautinen. Muuten mukavia! -Einuli
HeavyMachinery
08.08.2005 11:59:04

On Hyöty on suuri. Kysykääs aegikselta nyt onko huomannut haittaa, mun setti on nykyään sillä. Kyllä se auttaa moneen asiaan varsinkin pienten basareiden kohdalla kun saa ehjä etukalvon pinta alan suuremmaksi ja samaall kätevästi mikin sisään. Joutuu nyt duunaamaan taman settiinkin reijä :) Kyllä toi herääti paljon kyselyjä kun tein sen reijän suoran uuteen basariin. On nyt tullut jo useammallekin niitä tehtyä.
Minä tiedän - siis pelkään !
HeavyMachinery
08.08.2005 12:01:02

Niin siis tatsi on ihan aavistuksen erilainen kuin täysin suljetussa. Mutta ei sitä huomaa kun on hyvä fiulis...
Aegis
08.08.2005 12:01:02

Hähä, ei vaan ole enää Heavy Machineryn setti. Tällä hetkellä se olen minä kuka kummastelee bassarin kyljestä löytyvää reikää treeniksellä, eikä vielä ole ainakaan mitään valittamista ollut. Epäilytti aluksi tuo, kun logiikkani sanoi että mieluummin sitä kalvon rei'ittää kuin rungon, mutta kun soundi on kohtuullisen loistava ja kun järjestelmä mahdollistaa kokeilut subkickien ja resonaattoribasareitten kanssa niin eipä valittamista löydy.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
vapauskauppias
08.08.2005 14:42:49
Kysykääs aegikselta nyt onko huomannut haittaa, mun setti on nykyään sillä.

OT: Onko sinulle tulossa uusi setti? Kumua?
Epämuusikko
08.08.2005 15:20:15
Vented snare ?

Sama homma, niin ei tarvi tehdä virvelin alakalvoon reikää.
Virallisesti ur-po ÄrLä #009
HeavyMachinery
08.08.2005 15:36:59

OT: Onko sinulle tulossa uusi setti? Kumua?

DW:t & PDP:t kavericombo :)

24x18dw basuuka ja 12,14,16dpd:n tomit.

Kyllä kumuakin mietin hinta vaan on niin kova.
vapauskauppias
08.08.2005 16:28:59
Sama homma, niin ei tarvi tehdä virvelin alakalvoon reikää.

Anteeksi kuinka?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)