Aihe: Kitaramikkien vaihtaminen liikkeessä.
1
Sanchez
07.08.2005 19:30:01 (muokattu 07.08.2005 19:30:46)
Olen aina ollut täysi torvelo kaikkien elektroniikkatöiden kanssa ja kolvikaan ei pysy kädessä ei sitten millään.

Minkälaisissa liikkeissä kitaramikkien vaihtaminen onnistuu? Voiko kitaran ja mikit viedä musiikkiliikkeseen ja pyytää mikkien vaihtamista?

Paljonko operaatio yleensä maksaa, ja saako liikkeestä jonkinlaista takuuta kitaran kunnossapidosta?

Helpompaahan tietenkin olisi varmaan soittaa liikkeisiin, mutta uskon että täältä löytyy enemmän omakohtaisia kokemuksia.
"There is no sin except stupidity" --Oscar Wilde
saha
07.08.2005 19:31:22
Kysy joltain kaverilta josko homma hoituisi. Tuo on kuitenkin sen verta simppeli homma, että mitä siitä turhia maksamaan.
>-)))> #2
irc-kanava röydetty!
#kalapersoonat@IRCnet
Punttisika #5
Härski
07.08.2005 19:34:07
Kerrohan mistä oot, ni ehkä joku avulias jäsen voisi tulla jeesaamaan ihan vaikka kahviliksalla.
Sanchez
07.08.2005 19:40:02
No kaipa sitä sitten pitää ottaa kolvi kauniiseen käteen..
"There is no sin except stupidity" --Oscar Wilde
oiva tumpeloinen
07.08.2005 19:57:06
No kaipa sitä sitten pitää ottaa kolvi kauniiseen käteen..

Eikö nyt kannattais kutienki ottaa vinkki tosta Härskiltä, jos joku sen tekisi. Tulisi pienellä palkkiollakin halvemmaksi, kuin liikkeessä, jossa homma maksaa noin 35€ ja ylöspäin.

Jos kuitenkin meinaat tehdä sen itse, niin piirrä vanhoista liitoksista selvä piirustus itsellesi ennen hommiin ryhtymistä. Tällä tavalla saat palattua tarvittaessa lähtöpisteeseen.

P.S. En ole koskaan kuullut, että joku olisi rikkonut jotain tekemällä vääriä kytkentöjä mikkeihin.....että rohkeasti vaan kokeilemaan.
Härski
07.08.2005 20:06:40 (muokattu 07.08.2005 20:07:09)
P.S. En ole koskaan kuullut, että joku olisi rikkonut jotain tekemällä vääriä kytkentöjä mikkeihin.....että rohkeasti vaan kokeilemaan.

Joo, en minäkään.

Ekat mikit, kun vaihdoin, niin katoinvanhoista mikeistä, että mitkä piuhat menee minnekin ja katkaisin ne sillai, että korvaan/kuoreen/kantapäähän jäi semmonen parin sentin pätkä siihen tököttämään. Sitten katsoin uusien mikkien mukana tulleista ohjeista, mihin mikäkin piuha menee. Sitten vain yksitellen kolvaamaan uudet vanhojen tilalle ja perkele, sehän oli siinä.

Tahtoo sanoa, että ei sinne liikkeeseen kannata mennä, ellet ole Kroisos.
Jag
07.08.2005 20:29:05

Nii tietysti kantsii nyt viel kahtoo et mimmonen kolo siel sun kitaras on. Et jos single coilien tilalle oot humppareita laittamas ni saattaa joutuu kaivertaa.
Ite joskus kysyin et paljoko tulis maksaa mikkien vaihto (huom. kitaran oston yhteydessä) ni myyjä sano epämääräsesti et mikkien hinta plus pari kymppii töistä.
"Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)