Metalstorm 07.08.2005 18:45:50 (muokattu 07.08.2005 18:52:50) | |
---|
Tarkotus olis alotella sähkökitaran soittamninen, joten ehdotelkaa 300-400 euron budjetilla kitaraa. Mulla ei oo mahdollisuuttaa kokeilla kitaraa missään, niin ostopäätös on kai tehtävä muiden kokemusten perusteella. Kitara tulis pääasiassa rockin/hevin soitteluun. Oon katellu tuota ibanezin RG321 mallia. Aika halpahan se on, mutta tuossa on ilmeisesti hinta/laatusuhde aika hyvä? |
On joo hyvä hinta-laatusuhde. Melkeinpä ton hintaluokan paras. Mm...beer... |
Kimmo72 07.08.2005 19:06:30 | |
---|
On joo hyvä hinta-laatusuhde. Melkeinpä ton hintaluokan paras. Juu. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.SSK#1 |
saha 07.08.2005 19:33:05 | |
---|
On joo hyvä hinta-laatusuhde. Melkeinpä ton hintaluokan paras. Uskallanpa sanoa, että on hintaluokkansa paras. >-)))> #2 irc-kanava röydetty! #kalapersoonat@IRCnet Punttisika #5 |
J_Mikkonen 07.08.2005 19:48:32 | |
---|
Uskallanpa sanoa, että on hintaluokkansa paras. Kyllä on, mutta ite oon onnistunu tekemään kiinnostavan jutun kyseisen kitaran tallalle. Oon tässä nyt parisen kuukautta soitellu kyseisellä skeballa. Soittaessa käteni hikoavat hyvin paljon ja oikea käteni on aika lähellä tallaa. Jostakin syystä talla on kiillottanut itse itsensä siltä kohdalta missä pidän kättä. Siis ihan kiillottanut, pidän syynä omaa hikeäni. Muissa kitaroissa tuota ei kyllä ole tapahtunut, korkeintaan vähän tummunut. Sori tuli hieman off-topiccia. Käynks mä täällä usein? |
luopio 07.08.2005 21:11:58 | |
---|
Kyllä on, mutta ite oon onnistunu tekemään kiinnostavan jutun kyseisen kitaran tallalle. Oon tässä nyt parisen kuukautta soitellu kyseisellä skeballa. Soittaessa käteni hikoavat hyvin paljon ja oikea käteni on aika lähellä tallaa. Jostakin syystä talla on kiillottanut itse itsensä siltä kohdalta missä pidän kättä. Siis ihan kiillottanut, pidän syynä omaa hikeäni. Muissa kitaroissa tuota ei kyllä ole tapahtunut, korkeintaan vähän tummunut. Sori tuli hieman off-topiccia. Hieman ällöttävää mutta varmastu hyvä jos toimii! Syntisin heittäköön viimeisen kiven |
LamaAjanElvis 07.08.2005 22:02:04 | |
---|
Tarkotus olis alotella sähkökitaran soittamninen, joten ehdotelkaa 300-400 euron budjetilla kitaraa. Mulla ei oo mahdollisuuttaa kokeilla kitaraa missään, niin ostopäätös on kai tehtävä muiden kokemusten perusteella. Kitara tulis pääasiassa rockin/hevin soitteluun. Oon katellu tuota ibanezin RG321 mallia. Aika halpahan se on, mutta tuossa on ilmeisesti hinta/laatusuhde aika hyvä? meinaan itsekkin tuon tilata. I don't know why my heart beats, i only know it does...
Suhteettomat Toverit Club#3 |
J_Mikkonen 07.08.2005 22:15:08 | |
---|
meinaan itsekkin tuon tilata. Ei vaan taida olla enää Levytukussa, kuulemma. Käynks mä täällä usein? |
gator 07.08.2005 22:27:00 (muokattu 07.08.2005 22:30:18) | |
---|
Kaisaniemen fazerissa on tarjouksessa yamahan pacificoja. Groverin virittimet, duncanin mikit, wilkinsonin vibratalla jne. Jäis multa ibanezit ostamatta jos olis 400 e ylimäärästä. 399 siis oli lauantaina hinta. Tosihyvä soittonen kitara jonka vibraakin sai oikein käyttää ja vire pysyi mainiosti. Todella positiivinen yllätys. Mallia en muista mutta kokeilemani kitara sijaitsi ovelta oikealla sijaitsevan pylvään takana. |
Incarnation 07.08.2005 23:05:16 | |
---|
RG321 ollut omistuksessa pian puoli vuotta. Suosittelen erittäin lämpimästi. "Wash away man, take him with the floods" RIP Dime |
Carpenter 07.08.2005 23:34:08 | |
---|
Uskallanpa sanoa, että on hintaluokkansa paras. Ehkä paras mahdollinen valinta uusista kitaroista tohon hintaluokkaan aloittelijalle (ja myös muillekkin). |
J_Mikkonen 08.08.2005 00:15:18 | |
---|
Ehkä paras mahdollinen valinta uusista kitaroista tohon hintaluokkaan aloittelijalle (ja myös muillekkin). Kyllä. Juuri omasta mielstäni on hassua että tietyt kitarat leimataan aloittelijakitaroiksi, vaikka kyllähän nuilla vääntää ihan hyvin kokeneemmatkin. Itse en näe mitään mikä olisi paremmin tehty paria sataa kalliimmassa ESP:ssä tai muussa RG:ssä. Käynks mä täällä usein? |
LaXu 08.08.2005 00:37:53 | |
---|
Kaisaniemen fazerissa on tarjouksessa yamahan pacificoja. Groverin virittimet, duncanin mikit, wilkinsonin vibratalla jne. Jäis multa ibanezit ostamatta jos olis 400 e ylimäärästä. 399 siis oli lauantaina hinta. Tosihyvä soittonen kitara jonka vibraakin sai oikein käyttää ja vire pysyi mainiosti. Todella positiivinen yllätys. Mallia en muista mutta kokeilemani kitara sijaitsi ovelta oikealla sijaitsevan pylvään takana. Kuten yleensä, Yamaha Pacificat saavat minun ääneni. Kaikenlainen musiikki taittuu ja laadukasta kamaa. F-Musiikin Yamahoista osa tosin kaipaisi kipeästi kunnon säätöjä, mutta niinhän se on kaikissa uusissa kitaroissa. |
sickboy 08.08.2005 11:33:10 | |
---|
Osta käytettynä. Esim. tuolta Tori-osastolta. |
tommiot 08.08.2005 11:56:57 | |
---|
Kyllä. Juuri omasta mielstäni on hassua että tietyt kitarat leimataan aloittelijakitaroiksi, vaikka kyllähän nuilla vääntää ihan hyvin kokeneemmatkin. Itse en näe mitään mikä olisi paremmin tehty paria sataa kalliimmassa ESP:ssä tai muussa RG:ssä. No pariin sataanhan menee se floikka (ja ehkä paremmat mikitkin). Se nyt on sitten mielipideasia että onko se parempi kuin kiinteä talla. Pastilli? |
metallica89 08.08.2005 12:15:31 (muokattu 08.08.2005 12:16:00) | |
---|
Kyllä on, mutta ite oon onnistunu tekemään kiinnostavan jutun kyseisen kitaran tallalle. Oon tässä nyt parisen kuukautta soitellu kyseisellä skeballa. Soittaessa käteni hikoavat hyvin paljon ja oikea käteni on aika lähellä tallaa. Jostakin syystä talla on kiillottanut itse itsensä siltä kohdalta missä pidän kättä. Siis ihan kiillottanut, pidän syynä omaa hikeäni. Muissa kitaroissa tuota ei kyllä ole tapahtunut, korkeintaan vähän tummunut. Sori tuli hieman off-topiccia. miul on iha sama juttu, tallasta on lähteny pois se tumma päällystys siitä kohtaa mihin käsi osuu, ja siitä on tullut sellanen kirkas. Sitten vielä muuta asiaa, onko muilla rg321:ssä sama ongelma kuin minulla: elikkäs kielet on liian korkeella eikä niitä saa alemmaks koska ne särisee nauhoihin (tein tästä jo topikin mutta kysyn vielä tässä tästä vaikka onkin offtopic) |
saha 08.08.2005 12:21:55 | |
---|
miul on iha sama juttu, tallasta on lähteny pois se tumma päällystys siitä kohtaa mihin käsi osuu, ja siitä on tullut sellanen kirkas. Sitten vielä muuta asiaa, onko muilla rg321:ssä sama ongelma kuin minulla: elikkäs kielet on liian korkeella eikä niitä saa alemmaks koska ne särisee nauhoihin (tein tästä jo topikin mutta kysyn vielä tässä tästä vaikka onkin offtopic) Kaverin rg321:ssä oli myös vähän samansuuntaisia ongelmia, ei säätökikkailuilla parantunut yhtään. Täytyy vaan pistää ohuemmat kielet ja totutella korkeampaan tatsiin. >-)))> #2 Punttisika #5 Röytö on päivän sana. |
Ville81 08.08.2005 12:50:48 | |
---|
Kaverin rg321:ssä oli myös vähän samansuuntaisia ongelmia, ei säätökikkailuilla parantunut yhtään. Täytyy vaan pistää ohuemmat kielet ja totutella korkeampaan tatsiin. No ei kannata opetella korkeampaan tatsiin. Tulee harjoiteltua vaan väärä tekniikkan. Auttaiskohan kaularaudan säätö..? *wink wink* |
saha 08.08.2005 13:53:26 | |
---|
No ei kannata opetella korkeampaan tatsiin. Tulee harjoiteltua vaan väärä tekniikkan. Auttaiskohan kaularaudan säätö..? Eipä sitä paljon auttanut väännellä. Ei ne kielet kuitenkaan niin tolkuttoman korkealla ollut, ehkä siinä 3mm otenauhoista. >-)))> #2 Punttisika #5 Röytö on päivän sana. |
Mokoma 08.08.2005 16:09:00 | |
---|
Pieni särinä ei haittaa mitään, varsinkaan jos soitetaan voimakkaalla säröllä. Itse jännitin tuon särinän kanssa joskus alkuaikoina, kunnes törmäsin joidenkin kaularaudan säätöohjeiden yhteydessä lausahdukseen "hevimiehiä ei pienet särinät haittaa". Tuo on harvinaisen hyvä ohjenuora. |