Heikunkeikun 04.08.2005 14:58:31 | |
---|
Tota tota.. Semmonen metallikielinen akustinen kitara, josta on mennyt kaula hieman poikki tuosta ihan kotelon vierestä. Kun sillä kerta on yritetty ratsastaa.. Minkälaiset mahdollisuudet tuollaisen vamman korjaamiseksi ovat, eli kannattaako edes alkaa yrittämään? |
Teijo K. 04.08.2005 16:26:26 | |
---|
Tota tota.. Semmonen metallikielinen akustinen kitara, josta on mennyt kaula hieman poikki tuosta ihan kotelon vierestä. Kun sillä kerta on yritetty ratsastaa.. Minkälaiset mahdollisuudet tuollaisen vamman korjaamiseksi ovat, eli kannattaako edes alkaa yrittämään? Eiköhän se onnistu. Mitä tarkoittaa hieman poikki? "Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista." -von Ranke. |
Heikunkeikun 06.08.2005 20:28:42 | |
---|
Tuolla hieman poikki tarkoittanen, että kaula on päässyt aavistuksen verran rusahtamaan (ei liimakohdasta kuiten), mutta on vielä suht mukavasti kiinni. Kyllähän sen kiinni varmaankin saa, mutta eniten tässä nyt huolettaa että saakohan siitä kaulasta enää suoraa? Ja jos saa niin mahtaapiko pysyä suorana? |
kivi 06.08.2005 21:17:39 | |
---|
Tuolla hieman poikki tarkoittanen, että kaula on päässyt aavistuksen verran rusahtamaan (ei liimakohdasta kuiten), mutta on vielä suht mukavasti kiinni. Kyllähän sen kiinni varmaankin saa, mutta eniten tässä nyt huolettaa että saakohan siitä kaulasta enää suoraa? Ja jos saa niin mahtaapiko pysyä suorana? Kielet löysäksi HETI! Ja sitten kitara ammattilaisen katsottavaksi. Ja jos puusälöjä on irronnut, niin ne myös mukaan. Murtumakohdan ympärille kangas tai vastaava, ettei siitä vain irtoa mitään. Ammattilainen korjaa melkein mitä tahansa, sillä edellytyksellä että amatööri tai sen "näppärä kaveri" eivät ole itse yrittäneet korjailua - pienikin oma korjailu tekee kitarasta aika varmasti vaikean laittaa. Kaulan limaaminen kasaan, kovaksi ja suoraksi on limauksineen, kuivauksineen, maskauksineen, lakkauksineen ja hiontoineen ammattilaiselle kitaranrakentajalle tai kitarakorjaajalle tavallista pässinlihaa. |
Kielet löysäksi HETI! Ja sitten kitara ammattilaisen katsottavaksi. Ja jos puusälöjä on irronnut, niin ne myös mukaan. Murtumakohdan ympärille kangas tai vastaava, ettei siitä vain irtoa mitään. Ammattilainen korjaa melkein mitä tahansa, sillä edellytyksellä että amatööri tai sen "näppärä kaveri" eivät ole itse yrittäneet korjailua - pienikin oma korjailu tekee kitarasta aika varmasti vaikean laittaa. Kaulan limaaminen kasaan, kovaksi ja suoraksi on limauksineen, kuivauksineen, maskauksineen, lakkauksineen ja hiontoineen ammattilaiselle kitaranrakentajalle tai kitarakorjaajalle tavallista pässinlihaa. Toi on kyllä totta. Olen miekin monta kaulaa liimannut, ja vain se missä oli huonosti rakennetuilla jigeillä yritetty erikeepperin kanssa itse sitä ensin korjata, oli vaikea pala. "Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista." -von Ranke. |