Nolte 24.07.2005 20:52:56 | |
---|
Onko kellään kokemuksia tuosta pellistä? En mie tuommosta komppia ossaa. Jos mie vejän tähänkin vaan sellasta peruskomppia...? |
AP 24.07.2005 21:33:29 | |
---|
O. Itsellä oli tuollainen 22" kokoisena, tosin joskus vuonna 1993; lieneekö pelti nykyään ihan samanlainen. Hyvä laite tuo kuitenkin muistaakseni oli, moneen käyttöön sopiva. Reunalta sai vähän "sizzleä" ja kupusoundi oli aikas kirkas. Mikään heavyrock-symbaali ei kumminkaan ole kyseessä. K100 #7
Ärlä #011 |
ultra 24.07.2005 23:13:18 | |
---|
Onko kellään kokemuksia tuosta pellistä? Mulla oli aikoinaan tuollainen ja olihan se ihan pätevä peli. Myin pois (harmi) kun siirryin enemmän rokkipuolelle ja kaipasin selkeempää pingiä. LKX:llä taitaa olla tuollainen. Voinee valaista enemmän asiaa.. I'm a gooner |
lkx 24.07.2005 23:22:17 (muokattu 24.07.2005 23:29:07) | |
---|
LKX:llä taitaa olla tuollainen. Voinee valaista enemmän asiaa.. Pitää paikkansa. Ostin pari vuotta sitten m.netin kautta semmosen about 10v yksilön ja olen ollut pirun tyytyväinen. Justiinsa hyvä all-around -pelti - eli ei huuda hiljaisessa, eikä hyydy kovemmassa. Tarpeeksi on erotteleva, jos soittaa nupilla selkään ja kunnon mättöön lähtee hyvää crash-soundia. Kello on kans aika killer. Mulla on 20 tuumanen malli ja on kyllä suositeltava laite. Maksoin omastani muistaakseni n. 200-220eur - uuden hinta varmaan pompsahtaa, mutta on se sen arvoinen. Mikään heavyrock-symbaali ei kumminkaan ole kyseessä. No joo, riippuu mitä haluaa hevirokissa rideltaan. Rokkiridet tuppaa olemaan semmosia kolme tuumaa paksuja järkäleitä, joista tulee kevyemmän riden kellosoundi selästä. :D Mutta niitäpä ei voi crashata, eikä washata. Tästä mallista semmosta tykkimäistä pingiä ei lähde, mutta sopiva kuitenkin. Keikoilta on kokemusta siitä, että kellosoundi ei jää jalkoihin vaikka saattaisi treenikämpällä tuntua siltä. Henk.koht. tykkään että ridesta lähtee crashäysmeininkiä, tykkään että pellit soivat pitkästi. Makuasioita. There is no spoon... |
Nolte 25.07.2005 11:47:37 (muokattu 25.07.2005 16:09:46) | |
---|
Tämä ko. malli kuulosti Sabianin sivuilla ehkäpä parhaalta ja kuvauskin oli lupaava. "Smooth, warm and woody stick response". Ostin tässä taannoin Zildjianin A Ping Riden, ja totesin sen turhan äänekkääksi vehkeeksi itselleni. Mihinköhän tämä HH Medium asettuu tuossa mielessä? On varmaankin hiljaisempi? En mie tuommosta komppia ossaa. Jos mie vejän tähänkin vaan sellasta peruskomppia...? |
lkx 25.07.2005 23:47:26 | |
---|
Mihinköhän tämä HH Medium asettuu tuossa mielessä? On varmaankin hiljaisempi? Luulisin että joo. There is no spoon... |
Nolte 06.08.2005 21:08:41 | |
---|
Nostan tätä siltä varalta, että jos jollain olisi vielä ollut jotakin sanottavaa tuosta ridesta, tai muista Sabianin huipuista, esim. HHX:stä. Mitenköhän muuten tämä HH Medium Ride soi suhteessa Zildjianin klassikkoon K Rideen? Heitelkää mielipiteitä ihan vapautuneesti vaan, en vaadi myöhemmin tilille sanomisistanne. :) Omin korvin testaamiset ovat ohjelmassa ehkä myöhemmin, joten... En mie tuommosta komppia ossaa. Jos mie vejän tähänkin vaan sellasta peruskomppia...? |
ddrum54 06.08.2005 21:25:00 | |
---|
Nostan tätä siltä varalta, että jos jollain olisi vielä ollut jotakin sanottavaa tuosta ridesta, tai muista Sabianin huipuista, esim. HHX:stä. Mitenköhän muuten tämä HH Medium Ride soi suhteessa Zildjianin klassikkoon K Rideen? Heitelkää mielipiteitä ihan vapautuneesti vaan, en vaadi myöhemmin tilille sanomisistanne. :) Omin korvin testaamiset ovat ohjelmassa ehkä myöhemmin, joten... Mulla on kokemusta HHX:istä. Ne on loistavia peltejä. Tämä on sitten vain mun mielipide, sun täytyy se oma korva heittää kehiin joka tapauksessa. Jos sulla on kokemusta Zildjianeista, niin samantasoisista pelleistä on kyse. Henk.koht. tykkään että ridesta lähtee crashäysmeininkiä, tykkään että pellit soivat pitkästi. Makuasioita. Tämä on myös mun mielestä hyvän pellin ominaisuus. Siis esim. riden toimivuus myös crashina. 2`n 4 |
Brother Michael 07.08.2005 02:22:15 (muokattu 07.08.2005 02:29:29) | |
---|
...jos jollain olisi vielä ollut jotakin sanottavaa tuosta ridesta, tai muista Sabianin huipuista, esim. HHX:stä... Itse olen soitellut muutaman viikon HHX 20" Evolution Ridellä ja on kyllä sitten ihan viimesen päälle huippupelti. Musatyyli on rock/hard rock/heavy ja juuri passeli tuohon käyttöön. Pingiä löytyy roimasti, mutta washia kuitenkin ihan pikkusen koristamaan ääntä. Loistava soundi siis tuohon omaan käyttööni. Kovin pitkäsointinen pelti ei kuitenkaan ole kyseessä, minkä luen plussaksi. Ääni on melko kirkas, esim. verrattuna Zildjianin A-Ping Rideen. Bell-soundi eroaa mielestäni riiittävästi varsinaisen pellin äänestä, mutta itse en koe edes tarvetta hakata kupua, sillä sen soundi häviää kuitenkin pellin omalle soinnille, sekä ihan kupusoundina se ei ehkä ole parhain, mutta itselleni on tärkeämpää, että bell eroaa pellin "selästä" tarpeeksi. Crashina ei kuitenkaan toimi mitenkään loistavasti, kuten ei varmaan kovin moni muukaan puhdas ridepelti, mutta toisaalta itse en haekkaan tätä ominaisuutta rideltä. Kyllähän tuo pelti nyt crashinakin välttää, mutta en menisi siihen mitenkään hanakasti lyömään, eikä omasta pellistäni muutenkaan mitään hirmuista crashia löydä, sillä saa lyödä helkkarin lujaa, että alkaa edes crashaamaan kunnolla. Yritän siis sanoa, että ei tukkeudu sitten mitenkään vaikka hakkaisikin halkoja työkseen. Tosin jos käyttää kapulan vartta hieman hyödykseen (hellävaraisesti) saa aikaiseksi erittäin miellyttäviä aksentteja. Ainoa miinus, jota löydän on pellin pienoinen volyymin puute, tosin senhän saa korvattua hieman rankemmalla soittotatsilla, mutta itse en luonnostaan ole mitenkään raskaskätinen riden soittaja. Kaikenkaikkiaan mahtava pelti ihan kaikkeen käyttöön. Tiukassa jazz-setityksessä ei nyt mitenkään parhaimmillaan, mutta enpä siihen käyttöön peltiä haekaan. Riippuen missä asut, mutta Helsingin (lähi)seuduilta tervetuloa testaamaan. Edit: Sabianin omat sivut kyllä sanovat kyseisestä pellistä, että crash ominaisuus löytyy, mutta tuota...no kai se on sitten vähän makukysymys, itse kun en pidä hirmuisen pitkään soivista pelleistä, saatika kovin matalaäänisistä crasheista. One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar |
Postmortem 07.08.2005 03:19:12 | |
---|
Crashina ei kuitenkaan toimi mitenkään loistavasti... Tjaah, omasta mielestäni tuo pelti crashaa aivan perkeleen loistavasti eikä siinä kovin voimakasta pingia ole. Taitaapi johtua yksilöeroista. |
Brother Michael 07.08.2005 03:24:54 | |
---|
Tjaah, omasta mielestäni tuo pelti crashaa aivan perkeleen loistavasti eikä siinä kovin voimakasta pingia ole. Taitaapi johtua yksilöeroista. Noniin no, saattaapi olla. Toisaalta en ole myöskään mitenkään erityisen syvällisesti perehtynyt tuon pellin crash ominaisuuksiin, elikkä voihan se olla, että se crashaa hyvin, pitäisi sitten kai lyödä lujempaa ;) Itse kun en ikinä hakkaa rideä, niin ei ole pahemmin päässyt nuo ominaisuudet esille. Täytynee kokeilla. Voihan se olla myös juuri nuo näkemyserot, eli kuten sanottu, koskaan en ole ride peltien crash soundeista pitänyt, siis niistä mitä tähän asti olen kuullut. One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar |
Nolte 07.08.2005 12:18:55 | |
---|
sun täytyy se oma korva heittää kehiin joka tapauksessa Näinhän se on. Se vaan tietää todennäköisesti matkaa etelä-suomeen. Mikä olisi muuten paras paikka käydä kilkuttelemassa Sabianin huippupeltejä, noin niinkuin valikoiman kannalta? En mie tuommosta komppia ossaa. Jos mie vejän tähänkin vaan sellasta peruskomppia...? |
Niskamies 07.08.2005 12:20:48 | |
---|
Näinhän se on. Se vaan tietää todennäköisesti matkaa etelä-suomeen. Mikä olisi muuten paras paikka käydä kilkuttelemassa Sabianin huippupeltejä, noin niinkuin valikoiman kannalta? F-musiikki. Virallisesti semi-pro! |
Nolte 07.08.2005 12:30:48 | |
---|
Ok, kiitti! En mie tuommosta komppia ossaa. Jos mie vejän tähänkin vaan sellasta peruskomppia...? |
Niskamies 07.08.2005 12:34:08 | |
---|
Ok, kiitti! Ja hinnatkin ovat todella jees. Itse ostin juuri isohko satsin HHX Evolutionia. Ne irtosi melkein 300 euroa halvemmalla kuin Thomannilta. Virallisesti semi-pro! |
Ja hinnatkin ovat todella jees. Itse ostin juuri isohko satsin HHX Evolutionia. Ne irtosi melkein 300 euroa halvemmalla kuin Thomannilta. Ootko kiinnittänyt huomiota, onko siellä miten hyvin HH-sarjaa paikan päällä? En mie tuommosta komppia ossaa. Jos mie vejän tähänkin vaan sellasta peruskomppia...? |
Niskamies 07.08.2005 12:37:01 | |
---|
Ootko kiinnittänyt huomiota, onko siellä miten hyvin HH-sarjaa paikan päällä? Kyllä siellä HH:ta jonkinverran näkyi. En kiinnittänyt huomiota, koska ne eivät kiinnostaneet. Jos haluat jotain tiettyä peltiä kokeilla, niin soita sinne ja pyydä tilaamaan varastosta jos ei löydy. Virallisesti semi-pro! |
Nolte 07.08.2005 12:39:43 | |
---|
Kyllä siellä HH:ta jonkinverran näkyi. En kiinnittänyt huomiota, koska ne eivät kiinnostaneet. Jos haluat jotain tiettyä peltiä kokeilla, niin soita sinne ja pyydä tilaamaan varastosta jos ei löydy. Jep, kiitos. Sinne sitten, kun seuraavan kerran pääkaupunkiseudulle on asiaa, ja vaikkei olisikaan...:) En mie tuommosta komppia ossaa. Jos mie vejän tähänkin vaan sellasta peruskomppia...? |