lukiessani forumin postituksia olen sieltä täältä törmännyt huhuihin, että nForce4-piirin emolevyt eivät toimisi musiikki käytössä. Osaako kukaan tarkentaa, mihin tämä pohjautuu? onko kenelläkän nForce4 ja silti musiikkia pysty tekemään todella hyvin? niin ja onko nForce4 Ultrasta samoja huhuja? |
Mielipiteitä ja kokemuksia on monenlaisia. Muista kuitenkin internetiä selatessasi että ihmiset joilla ei ole ongelmia koneensa kanssa pitävät vähemmän melua kuin ne joilla ongelmia on. En mitenkään väitä itseäni ammatti-ihmiseksi mitä musiikkiin ja studiotyöskentelyyn tulee, mutta itselläni ei ole koneen kanssa ongelmia vaikka nForce4 löytyykin koneesta. Eikä koneeni ole edes dedikoitu musiikintekoon. Muistaakseni esim. RME:n sivuilla oleva testi aiheesta käsitti aikoinaan ensimmäiset nForce4-piirisarjat, joten sisälukutaitoa myöskin tarvitaan. Varmasti jokainen tietokoneiden kanssa pitempään puuhannut voi allekirjoittaa että varsinainen ongelma koneen toimimattomuudelle voi löytyä usein jostain ihan muualta, esim. heikko poweri, huono muisti, kosminen säteily, jne. Sex, drugs, rock n' roll and rubber chickens! |
itse myös tämän päivän kirjoituksia lukeneena olen huomannut, että kaikilla ei ole ongelmia, mutta toisaalta useat heistä ovat tunnustautuneet pentium-käyttäjiksi, ja audioraitojen määrä on ollut aika vähäinen. kuitenkin cubasen forumeilla lupaillaan, että ongelma korjataan ja 90% varmuudella korjaus tulisi uuden bios päivityksen muodossa. aikaa tähän menee mielestäni paljon. ikävää, että pelaaja ja muusikko ei voi työskennellä samalla koneella, varsinkaan, jos kumpikin on vain yksi ihminen. vetäydyn odottelemaan päivityksiä johonkin pimeään koloon, sillä AGB-näyttistä en koneeseeni laita! |