Aihe: Mitä kapuloita käytät?
1 2 3 4 5 6 7 820 21 22 23 24
HCW
05.08.2005 02:04:06
Vaimo tuo etelän reissulta. Hämeenlinnassa noita on paikan päällä.
IN THE SPIRIT OF RON JEREMY
miccomalliton
05.08.2005 02:27:09
Pro-Mark Ringo Signature on lemppari.

aika pitkä ja aika ohut 5A hickory.
"Ylistäkää häntä rumpua lyöden ja karkeloiden...ylistäkää häntä helisevillä symbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla symbaaleilla!" psalm. 150 kalamies#24 >-)))> olen Hulkki! ESTR #1 Punttisika #1 MET #2 Kirka on mies.
Stereophile
05.08.2005 07:23:02

Kaksi laatikollista ostin. Nyt ne on lopussa. Takaisin Tamaan palasin. Tammisiin siis. Tamat kestävät pidempään.

Ostin kerran 2 paria taman tikkuja ennen keikkaa. Soundcheckissä meni yksi poikki ja keikalla tais mennä toinen. en oo sen jälkeen ostanu...

Okei, tiedän, että taisi olla valmistusvikaisia. Ei nimittäin ikinä ennen eikä jälkeen ole kapula menny keskeltä poikki puolen biisin jälkeen...
En ole puolesta enkä vastaan. Pikemminkin päinvastoin.
hollmi-5
05.08.2005 11:37:48
Ostin kerran 2 paria taman tikkuja ennen keikkaa. Soundcheckissä meni yksi poikki ja keikalla tais mennä toinen. en oo sen jälkeen ostanu... Joskus Tamat saattavat katketa toisella lyönnillä. Niitä pitää pikkuisen soittaa sisään. Tammi on kovaa puuta, joten jokaista paria olen soittanut kevyemmällä kädellä rumpuja treenatessa. Sitten vasta keikalle mukaan. Kestävät hyvin sen jälkeen.
Mika Hollström
ltg
05.08.2005 13:27:50
Joskus Tamat saattavat katketa toisella lyönnillä. Niitä pitää pikkuisen soittaa sisään. Tammi on kovaa puuta, joten jokaista paria olen soittanut kevyemmällä kädellä rumpuja treenatessa. Sitten vasta keikalle mukaan. Kestävät hyvin sen jälkeen.

Tuon olen huomannut. Pari kertaa on keppi katkennut parin tahdin jälkeen, kun on se sisäänsoitto unohtunut.
Cajon box kiehtoo.THV-klubi #5
lkx
05.08.2005 14:35:34

Vaimo tuo etelän reissulta. Hämeenlinnassa noita on paikan päällä.

Jees. Olisit tullu ite, niin olisit nähny noi meikäläisenkin livenä. Onnea projektiin! :)

Tuon olen huomannut. Pari kertaa on keppi katkennut parin tahdin jälkeen, kun on se sisäänsoitto unohtunut.

Ei o meikäläisellä vissiin ikinä käyny näin. Taman tammisia olen käyttänyt oikeestaan aina. Nyttemmin ei o edes kuluneina menny kokonaan poikki, vaikka tuppaan soittamaan melkolailla viimeseen asti epämuodostuneiksikin kuluneilla kepeillä.
There is no spoon...
eL Fuego
07.08.2005 02:57:53 (muokattu 07.08.2005 02:59:40)

Vic Firth 5A yleensä.
Jotain Vaterin kapuloita kokeiltu kans, ja ihan hyviä on ollu..
Hiilikuiduista Aquarian 5A on ihan soittokelposet.
Sen tein.
MK73
07.08.2005 10:02:54
Gladekin "fusion" halpiskepit ovat mun käteen sopivia, yllättävän kestäviä ja siis lompakkoystävällisiä. Ehkä vähän liian liukkaiksi lakattuja. Lisäksi on ollut eri merkkien 5A/5B kapuloita (Beet kyllä liian painavia), mutta suosikkia ei ole löytynyt.

Koska soitamme paljon hyvinkin pienissä tiloissa (treenikämppä mukaan lukien), joudun soittamaan "riisikepeillä" aika usein. Huono vaan kun katoaa tuntuma kapuloihin...
mika_89
07.08.2005 12:45:25
no siis nykyään Pro-Mark 420 elikkä sitä mike portnoy mallia ja sitte ihan Pro-Mark 5a:ki menee. ja joskus myös easton ahead 5a:ta .
nicko rulaa!
starclassic
07.08.2005 13:14:05
Mie olen mieltyny noihin Pro Markin 707 Simon Phillips Signatureihin... Ne on sopivat. Kummitäti osti semmoset onko ne nyt sitte hiilikuitua vai mitä ne mustat, soittelin vähän aikaa ja kyllä ne ihan hyviltä tuntu, mut sitte kokeilin taas noilla 707:lla niin en oo kyl sen jälkeen niihin mustiin koskenu... On kuitenki sen verran painavat.
Toistoja, toistoja, toistoja.
rm_wispila
09.08.2005 09:49:31
Kapuloista ittellä ehdottomasti kestävimpiä tammiset Tamat, joilla soitto edelleen käy. Nipullinen niitä pyörinyt ainakin kymmenen vuotta kapulasalkussa. Merkki ilmeisesti O215P tai jotain, merkinnät kun ovat vuosien varrella hinkaantuneet kaikista lähes näkymättömiin. Mukavan ohuet, mutta painavat.

Aiemmin mainittu merkki Gladek löytyy myös hickorynä, tosin osa siitä nipusta päreinä. Kirjoitusasusta päätellen puolalainen laatumerkki:)

Ydinkärkilaatikkoon liittyen muistui mieleen yks työhomma takavuosilta;
meillä oli mittalaite, jonka kuljetuslaatikko on kirkkaankeltainen muovicase, kahden miehen kannettava pakastimenpuolikas. Kyljessä joka sivulla isot säteilyvaara-logot ja muut merkinnät. Tietyömaan asuintilat olivat normi kerrostalossa Asikkalassa, jonne sitten aina päivän päätteeksi laite roudattiin kaverin kanssa (3.krs, ei hissiä). Rappukäytävän mummojen ilmeet olivat lähinnä kauhistuneita, mitä ihmeen pommia ne meitin taloon raahaa.
Taisivat olla helpottuneita kun kesän loputtua poistuimme kämpästä - vaara ohi.
Ittellä ei boksin raahaaminen nostanut katu-uskottavuutta , ainakaan mummojen keskuudessa.
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
Magiz
09.08.2005 11:56:41
mitä puuta on hickory? :D

mä oon käyttäny kans aika pitkään, ja nykyäänkin olen taas siirtymässä näihin, pro markin 5a hickoryihin. todella hyvät soittaa.
blöä.
Magiz
09.08.2005 11:58:03
Rappukäytävän mummojen ilmeet olivat lähinnä kauhistuneita, mitä ihmeen pommia ne meitin taloon raahaa.
Taisivat olla helpottuneita kun kesän loputtua poistuimme kämpästä - vaara ohi.
Ittellä ei boksin raahaaminen nostanut katu-uskottavuutta , ainakaan mummojen keskuudessa.

putosin! :D
blöä.
Jeltz
09.08.2005 12:36:33 (muokattu 09.08.2005 12:38:10)
mitä puuta on hickory? :D

Hikkoria. Joku pohjoisamerikkalainen puulaji, joku muu voi kertoa tarkemmin :).

Ainiin, ja nyt käytössä enimmäkseen Vic Firth 7A American Classicit.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
miän vain
09.08.2005 13:33:53

Vaihdoin Taman tammiset 214B:t vastaaviin 5A -mallisiin. Kestää tippi paljon paremmin, ja peltisoundiin tuli lisää puuta.

Rikkinäiset tipit hion pois, tuloksena mainioita hissuttelukapuloita. Kannattaa testata, ei se mitään maksa.
Aikani käytin niin, ettei aikaa jäänyt jäädä miettiin
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
drum-monkey
09.08.2005 17:36:39
Raskaammassa Vic Firth 5B, kevyessä 7A ja tekniikkatreeniiä tosipaksuilla Danny Carey- signatureilla.
Kun tyynyä pommitan, käännän kapulat vielä tipit kämmeneen lisäpainon saamiseksi. Onkos muut tätä kokeilleet ja onko hyödyttänyt?
Munletti on mulletti
Maardi
09.08.2005 18:53:25
Sellainen muutos taas mieltymylsissä tapahtunut, että nylontippiset vaihtunut taas puisiin. Kokona edelleen 5A.
Frequency
10.08.2005 18:44:17
Pro Mark 420 on nyt ollut muutaman parin ajan käytössä. Eli siis Mike Portnoy signaturet.
tukutäkä.
Tanakkala
10.08.2005 22:06:14
Zildjianin 5b olen lähinnä soittanut. Seuraavaksi ajattelin kokeilla tamaa tai vateria. Saman paksuisia tai hieman ohuempaa eli 5a.
Ei edes yksinäisyys tule yksin
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)