leevi 19.05.2003 19:38:48 | |
---|
Mites tää homma pelittää? Peukku=E,A,D Napinpainaja=G Virkavallanylistäjä=H Keimailija=E Vai miten noi sormet pitäs järjestää.. Oon alkanu harjottelemaan noin, ainakin periaattessa, joskus tosin sormitus vaihtuu kun pitää helpottaa peukun duunia paksummilla kielillä.. tutti pois suusta perkele! |
lxi 19.05.2003 19:50:09 | |
---|
Juuri tuolla tavalla noin yleisesti ottaen. Jos ei alimmilla kielillä ole hommia niin otetta kannattanee siirtää niin, että peukalo avustaa ylemmilläkin kielillä. Ja toisinpäin. |
Spiridon 19.05.2003 19:56:45 | |
---|
Vai että virkavallanylistäjä, Hoho. En ollut ennen kuullut. Niin ja ite soitan melkein pelkästään sormilla, aivan hiukan plektralla. Plekulla soittaminen lisääntyy varmaan kunhan hankin tässä pian sähkökitaran. Ite oon soitellut sillä tavalla että "pääsormena" on peukku. Esim Staitway to Heaven soitan melkein kokonaan peukulla. Onhan se aika hidaskin kappale tosin. Mutta soitan peukulla vaikka soittaisin sitä nopeasti. Samalla tavalla soitan myös tuon Bachin Airin. |
Kaitsu85 19.05.2003 20:06:22 | |
---|
Vai että virkavallanylistäjä, Hoho. En ollut ennen kuullut. Niin ja ite soitan melkein pelkästään sormilla, aivan hiukan plektralla. Plekulla soittaminen lisääntyy varmaan kunhan hankin tässä pian sähkökitaran. Ite oon soitellut sillä tavalla että "pääsormena" on peukku. Esim Staitway to Heaven soitan melkein kokonaan peukulla. Onhan se aika hidaskin kappale tosin. Mutta soitan peukulla vaikka soittaisin sitä nopeasti. Samalla tavalla soitan myös tuon Bachin Airin. No ei sulla hyvin mene.=) - Kiitos ja anteeksi |
tattista vaan. oon alkanu diggaamaan paljain käsin soittamisesta sähkökitaralla enemmän, kuin paksuilla tumpuilla ja plektralla. soundi on sellane bluesintunkkainen + saa soitettua juuri sitä mitä isse meinaa.. muistuuko kenellekkään mieleen jotain hyviä tämän alan harrastelijoita, joiden levyjä kannattaisi kuunnella. blues/rock/jazz-akselilta. tutti pois suusta perkele! |
Pyronius 22.05.2003 09:33:06 | |
---|
muistuuko kenellekkään mieleen jotain hyviä tämän alan harrastelijoita, joiden levyjä kannattaisi kuunnella. blues/rock/jazz-akselilta. Mark Knopfler |
SURf 22.05.2003 09:40:05 | |
---|
Mark Knopfler Komppaan. Sormisoitannan ylimmäinen airut! Huom! Joskus epäyhtälö tarkoittaa yhtälöä. |
PIM 22.05.2003 11:00:04 | |
---|
Albert Collins Right now I'm fucking busy, or vice versa.. |
Roberto 22.05.2003 12:25:43 | |
---|
tattista vaan. oon alkanu diggaamaan paljain käsin soittamisesta sähkökitaralla enemmän, kuin paksuilla tumpuilla ja plektralla. soundi on sellane bluesintunkkainen + saa soitettua juuri sitä mitä isse meinaa.. muistuuko kenellekkään mieleen jotain hyviä tämän alan harrastelijoita, joiden levyjä kannattaisi kuunnella. blues/rock/jazz-akselilta. Mark Farner, Anssi Kela. |
PJS 22.05.2003 15:43:57 | |
---|
Mark Knopfler on mun jumala Jeah!!! |
Vilppu 22.05.2003 17:11:46 | |
---|
Jazzin puolelta vaikkapa Joe Passin Virtuoso kannattaa tarkistaa. Ja onhan näitä legendoja, Barney Kessel, George van Eps, Bucky Pizzarelli, jne. Levyjä vaan on vähän vaikea löytää Suomen suunnalta. tattista vaan. oon alkanu diggaamaan paljain käsin soittamisesta sähkökitaralla enemmän, kuin paksuilla tumpuilla ja plektralla. soundi on sellane bluesintunkkainen + saa soitettua juuri sitä mitä isse meinaa.. muistuuko kenellekkään mieleen jotain hyviä tämän alan harrastelijoita, joiden levyjä kannattaisi kuunnella. blues/rock/jazz-akselilta. Tärkeintä meissä ovat varpaat. Niillä ohjataan.
MATTIAS 6 V. |
Kaitsu85 22.05.2003 17:20:02 | |
---|
Mark Knopfler on mun jumala Hoho. Tupla hoho. |
SURf 23.05.2003 07:53:54 | |
---|
Mark Knopfler on mun jumala Vääräuskoinen... ;) Huom! Joskus epäyhtälö tarkoittaa yhtälöä. |
Zarmo 23.05.2003 12:18:10 | |
---|
Eikös Doorsin kitaristikin vetänyt sormilla? Kyllä sitä säröä saa miedommillakin säädöillä, pitää vaan hakata lujempaa. |
Makuupussimies 24.05.2003 10:42:30 | |
---|
Esim Staitway to Heaven soitan melkein kokonaan peukulla. Sillon ku mä soitan sormilla soitan ton stairway to heavenin jokasella sormella(paitsi pikkusormi), peukalolla aina basso, etusormella g-kieli, keskisormella h-kieli, ja nimettömällä e-kieli. Toi ainakin alussa. "Stay out of the road if you wanna grow old"
-Pink Floyd |
Timesby 24.05.2003 11:06:54 | |
---|
Esim Staitway to Heaven soitan melkein kokonaan peukulla. Onhan se aika hidaskin kappale tosin. Mutta soitan peukulla vaikka soittaisin sitä nopeasti. mite sä pystyt soittaa sit ne kohdat joissa pitää samaan aikaan näpätä ykkös ja nelos kieltä? ~Ensi kerralla, Ikaros lentää yöllä~ J. Tervo |