Ana 20.05.2003 12:48:11 | |
---|
Ostin pitkällisen harkinnan ja jahkailun jälkeen käytettynä Danelectron Dan-Echon. Soundi on mielestäni hintaisekseen hyvä. Ainoa asia mikä pedaalissa rassaa on se, että siitä kuuluu koko ajan, oli se päällä tai ei, sellainen hieman pätkivä vinkuminen. Vinkuminen on kovin ja korkeinta lyhyillä viiveillä, jos speed-namiska on maksimissa ei vinkumista enää kuulu tai se hukkuu muuhun vahvistimen kohinaan. Jos piuhan ottaa irti inputista vinkuminen lakkaa. Onko muilla ollut Dan-Echoissa samanlaisia ongelmia? Onko tuo vika miten korjattavissa? |
hemmo 20.05.2003 12:55:24 | |
---|
Ei oo mun Danossa tuollaista vikaa. Käytätkö patterilla vai virtalähteellä? Oletko kokeillut toista paristoa tai virtalähdettä? Lisää säröä, pyydän! |
Ana 20.05.2003 16:28:59 | |
---|
Testasin virtalähteellä ja paristolla. Molemmat vaihtoehdot vinkuivat. Kirjoituksesi jälkeen kokeilin eri paristoja. Toiset paristot vinkuvat ja toiset eivät - mystinen homma. Mitähän tämä voisi johtua? |
hemmo 20.05.2003 17:52:42 | |
---|
Pattereiden jännite vaihtelee. Lisää säröä, pyydän! |
HB 20.05.2003 18:10:16 | |
---|
Dan O Wahin kanssa huomasin sellasen jutun, että jos sitä käyttää jollakin muulla kuin Danelectron muuntajalla, se vinkuu, sama juttu jollain paristoilla. Danon muuntajan olen muidenkin efektejen kanssa havainnut laadukkaaksi. Eli kokeile pedaalia jollain hyvällä muuntajalla. |
Muhvinssi 20.05.2003 18:42:26 | |
---|
Mulla bossin bluesdriverista kuuluu outoa huminaa muuntajalla (halppis). |
Keppi 20.05.2003 21:02:16 | |
---|
Mulla bossin bluesdriverista kuuluu outoa huminaa muuntajalla (halppis). Joo...toi on just sellainen juttu, mikä ilmenee noilla halpis muuntajilla. Kokeilin joskus sellasta halpis muuntajaa radioon, mikä toimi just tollasella 9 voltin muuntajalla ja humina oli niin kauhee, ettei ollu kovin kiva kuunnella radiota sen kanssa. Kannattaa ostaa ihan kunnon muuntaja. Vaikka sellanen Bossin oma. Juuup! |
Ana 21.05.2003 09:51:07 | |
---|
Minulla on Ibanezin muuntaja, jonka ainakin periaatteessa pitäisi olla laadukas. Ibanezin efektien kanssa se on ainakin toiminut erinomaisesti. Ei huminaa, ei hurinaa tai muita ylimääräisiä ääniä. Ehkä se Dan-Echo on vain yksinkertaisesti luvattoman ronkeli virran suhteen. Pitää kokeilla toista muuntajaa. |
Joo...toi on just sellainen juttu, mikä ilmenee noilla halpis muuntajilla. Kokeilin joskus sellasta halpis muuntajaa radioon, mikä toimi just tollasella 9 voltin muuntajalla ja humina oli niin kauhee, ettei ollu kovin kiva kuunnella radiota sen kanssa. Kannattaa ostaa ihan kunnon muuntaja. Vaikka sellanen Bossin oma. Monta mA pitäis muuntajassa olla kun mulla on kaks säröä päälekkäin ja joskus wahikin ja vielä ois joskus tulossa delay. Eli 4 pedaalia samaan aikaan äänessä.
|
hemmo 21.05.2003 18:53:22 | |
---|
Monta mA pitäis muuntajassa olla kun mulla on kaks säröä päälekkäin ja joskus wahikin ja vielä ois joskus tulossa delay. Eli 4 pedaalia samaan aikaan äänessä. No lasketaanpa: - 1 kpl Blues Driver 13 mA - 1 kpl särö, noin 15-20 mA - 1 kpl wah, noin 10-20 mA - 1 kpl digi-delay, noin 55-65 mA - yhteensä max. 115-120 mA Eli hyvälaatuisella 500 mA muuntajalla ajaa vaikka 7 säröä, 1 wahia ja 2 delaytä. Huom! Muuntajissa on eroja. Halvalla saa vain huonon.
Lisää säröä, pyydän! |
PeeJii 22.05.2003 08:31:22 (muokattu 23.05.2003 08:07:48) | |
---|
Hmm.. muistelisin että Danon oma muuntaja antaisi vähän enemmän jännitettä, olikohan se nyt 9,4 volttiseksi merkattu. EDIT: tarkistin tuon jännitteen, Danon oma muuntaja antaakin 9,6 volttia. Saattaa siis olla, ettei Ibanezin muuntajan antama jännite aivan riitä Danecholle.
|