Aihe: Nyt pitäisi valita: MMX, MSX, vai BRX?
1 2 3 4
Niskamies
06.08.2005 16:28:40
hehee jalat kaksi - ständi yksi

Hehee:

Jalat-Pearl Forum ja Export
Ständi- Tama Starclassic
Virallisesti semi-pro!
afro
06.08.2005 16:35:23 (muokattu 06.08.2005 16:36:37)
Hehee:

Jalat-Pearl Forum ja Export
Ständi- Tama Starclassic
Performer

Elä kehttoo.
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
Triskal
06.08.2005 16:37:11

Mountattavat isot tomit merkitsisivät muuten rahansäästöä minulle. Kun sitä tässä juuri pohdin, notta onko se fysikaalinen ja käytännöllinen mahdottomuus saada 16" lattiatomia kestämään klämpin varassa. Aikoinaan lukiossa oli sekä Stage Customeissa että Exporteissa ripustetut 14" tomit ja ne mokomat valuivat koko ajan. Nytkin reenikämpän rokkareissa on 12" klämpättynä ständiin ja sekin tuntuu valuvan koko ajan. Taitaapi se tosin olla enempi klämpistä kiinni.
Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))>
Jaakob
06.08.2005 17:00:47
Mutta mitenkäs on soittotuntuman laita?

Itse kallistun juuri em. asian takia jaloilla seisovaan lattiatomiin. Esimerkiksi nopeassa lattiatomikompissa oma ripustettu 14" (Pearlin Iss, tiedän, paska on) lattiatomi alkaa värähtelemään kahdeksasosien tahdissa, ja seurauksena on soiton totaalinen hyytyminen. Muutenkin ripustetun lattiatomin joustaminen kovaa lyötäessä aiheuttaa sen, että kunnon voimalyöntiä on hankala pamauttaa.

Toki vika voi olla myös tekniikassani tai Pearlin Sessioneiden ripustuksessa. Treenikämpällä on vanhat Yamahat, joiden 16" lattiatomi on jaloilla. Se on tukeva, eikä heilu lyötäessä. Myös kompit onnistuu helpommin kuin omaani.

Onkos se tilanne nyt 3-1 :)
Ilomantsista kotoisin.
Alpha
06.08.2005 17:11:45
Lattiatomit...eikös niiden kuulukkin olla lattialla omilla jaloillaan?

Jos ne ripustetaan, niin niistä tulee "räkkitomeja"...

Itse suosin noita omilla jaloillaan seisovia pönttöjä.

4-1...:o)
Kelmi
06.08.2005 17:15:12
Jalallinen lattiatomi sopii sellaiseen sivuvaunu-prätkän näköiseen rock-settiin. Omaan kokoonpanooni ostaisin jalattoman, mutta tuskin laittaisin samaan ständiin 14" kanssa. Oon havainnut myös "heiluriliikettä" tomikompissa, mutta ei ole soittoa eikä mielenrauhaa häirinnyt.

Vastaus vielä alkuperäiseen kysymykseen: MMX, koska omistan jo BRX:t :)

Not so fast,
4-2!
*Aleksi*
06.08.2005 17:17:41
Jalallinen lattiatomi sopii sellaiseen sivuvaunu-prätkän näköiseen rock-settiin. Omaan kokoonpanooni ostaisin jalattoman, mutta tuskin laittaisin samaan ständiin 14" kanssa. Oon havainnut myös "heiluriliikettä" tomikompissa, mutta ei ole soittoa eikä mielenrauhaa häirinnyt.

Not so fast,
4-2!

Räkkitomit

4-3
Jinu
06.08.2005 17:22:22
Itelläni on lattiatomi aina ollut jaloilla, en voisi kuvitellakaan pitää
sitä jossain telineessä pthyi.
5-3
AP
06.08.2005 17:24:08
Ehdottomasti omilla jaloilla. On se nyt sentään 2832 kertaa enemmän rock niin.

6-3.
K100 #7 Ärlä #011
Jeltz
06.08.2005 17:31:47
14" ripustettava, 16" omilla jaloilla. Tämä siksi, että saa mahdollisuuden käyttää 14" myös helposti etutomina. 16" tomia ei ole kuitenkaan tarve käyttää etutomina, joten siinä voi olla jalat ihan tukevuuden takia.

Sanokaas sitten vielä että kumpaan leiriin mä kuulun? :)
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
Brother Michael
06.08.2005 17:35:33
Itse suosin niinikään omilla jaloilla seisovia tomeja juurikin asettelun helppouden takia. Alunperin käytin 13" tomia klämpillä kiinni standissa, mutta en tykännnyt, koska en saanut tomia koskaan haluamaani paikkaan suhteessa standissa olevaan peltiin.

Myöhemmin ostin 14" lattiatomin jaloilla (kiitos Ddrum54) 16" kaveriksi ja homma alkoi toimia heti. Eihän ne vie sen enempää tilaa muilta standeilta kuin toimistandi, sillä etenkin tuplatomistandin jalat levittäytyvät todella leveälle. Jalallisten tomien alle saa tungettua peltistandienkin jalat.

Makuasioitahan nämä ovat, tosin yksi syy omaan valintaani saattaa olla tomieni syvyys, joka on suurehko, joten standeissa ne eivät olisi kovin tukevasti. Voi olla, että matalemmilla tomeilla asia olisi itselleni se ja sama. Toistaiseksi kuitenkin jalalliset tuntuvat paremmilta.

Ja vielä mitä tuohon nopeasti asetteluun tulee, niin itse en koe tarvitsevani mitään muistilukkoja, sillä tiedän tasan miten settini kasaan, erityisesti lattiatomit saan heti kohdilleen kunhan basari on aseteltu.

Onko se sitten 7-3 ;)
One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar
Jaakob
06.08.2005 17:46:38
Jottei keskustelu menisi aivan sivuraiteille, muistetaanhan keskustelun aloittajan kysymys :)

Brx:llä soittelin paikallisessa studiossa, mutta kalvot kyllä oli tosi huonot. 20" basari oli jytky, ja 14" virppa ok. Tomit oli mielestäni kuitenkin samaa keskitasoa omien Sessioneiden kanssa. Tosin voinee johtua huonoista kalvoista. Tummanruskea vintagefade (tai joku) viimeistely kyllä oli hienon näköinen ja mounttisysteemit toimivia ja kohtuullisen tukevia.
Ilomantsista kotoisin.
afro
06.08.2005 17:52:58
Minua on ihmetyttänyt tämä nykyajan muotihöpötys, jossa "lattiatomit" ovat usein melko matalia ja ovat juurikin räkkimallisia. Shellsettejä katsellessani suuri osa esim. Yamahan laatusettien lattiatomeista on räkkimallisia. Tämä sulkee pois ainakin shellsetin hommaamisen, joten irtorumpujen tilaaminen on ainoa mahdollisuus. Ja Yamaha oli vain esimerkkinä, toki muillakin merkeillä on vastaavaa trendiä havaittavissa. Valitettavasti.
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
Niskamies
06.08.2005 19:01:16
Minua on ihmetyttänyt tämä nykyajan muotihöpötys, jossa "lattiatomit" ovat usein melko matalia ja ovat juurikin räkkimallisia. Shellsettejä katsellessani suuri osa esim. Yamahan laatusettien lattiatomeista on räkkimallisia. Tämä sulkee pois ainakin shellsetin hommaamisen, joten irtorumpujen tilaaminen on ainoa mahdollisuus. Ja Yamaha oli vain esimerkkinä, toki muillakin merkeillä on vastaavaa trendiä havaittavissa. Valitettavasti.

Sä et vaan osaa.

No ei. Täysin mielipiteistähän tässä on kyse. Kukin taaplaa tavallaan.
Virallisesti semi-pro!
Triskal
06.08.2005 19:06:40 (muokattu 06.08.2005 19:06:50)

Ai siksikö, että muuten olisi liikaa BRX-jannuja, vai siksi että et tykkää joistakin BRX:ien ominaisuuksista? Kerro, minua kiinnostaa.
Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))>
vapauskauppias
06.08.2005 19:42:15 (muokattu 06.08.2005 19:43:01)
Minä ottaisin MMX:t noista. Siinä on ohuin runko -> resonoi eniten -> lämpimin soundi. No ainakin teoriassa. Tiedä sitten, mitä se käytännössä on. Pitäisi kokeilla.

Ja ainakin Pearlin lattia tomeissa on muistilukot. Jalalliset lattiatomit ovat mielestäni parempia. Ne eivät heilu, kuten ripustetut tuppaa aina hiukan kovempaa lyötäessä tekemään.

Niskamiehen kanssa joudun olemaan erimieltä. Lattiatomit ovat mielestäni helpommat ja nopeammat asetella kuin kelluvat lattiatomit. Omissa rummuissani oli ennen 14"x12" tomi kelluvaa mallia, mutta meni järki siihen, joten asennutin siihen (Pearlin muistilukolliset ;) ) jalat.

Meinasi unohtua:
8-3 :)
totomiettinen
06.08.2005 20:11:19
No höh. Jalat.

9-3.
White men can't jump
Kelmi
06.08.2005 20:27:00
Ai siksikö, että muuten olisi liikaa BRX-jannuja, vai siksi että et tykkää joistakin BRX:ien ominaisuuksista? Kerro, minua kiinnostaa.

Siis kysehän oli siitä, mitkä ottaisin, jos ilmaiseksi saisin. Tomini ovat BRX:ää basari MMX:ää - kummastakaan ei ole pahaa sanottavaa.

Niille jotka ovat vaihtaneet räkistä jalkoihin tai toisinpäin: Oletteko huomanneet soundissa oleellista eroa? Eikö tomi soi nätimmin ilmassa, vai meneekö visuaalisuus soinnin edelle?
ddrum54
06.08.2005 21:13:46
Mulla on räkkitomit, joten vankkana mielipiteenä sanon jalat. Räkkitomeissa ei sinänsä ole soitannollista ongelmaa, vaikka ne hiukan joustavatkin. Peltiständien asettelu vaan on helpompaa, kun on jalalliset lattiatomit.
2`n 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)