Jees. Uutta settiä olen hankkimassa, kokoonpano olisi 20/10/14/16 + iso kasa ständiä ja hardwarea. Virveli, jakkara, pedaalit ja pellit löytyvätkin jo. Olen ollut aina Pearl-linjan miehiä, joten siihen päädyin nytkin. Myös yksi syy Pearlin valitsemiseen oli se, että setille oli niin mukava laskea "perpönttö"-hintoja SMI:n hinnastosta ja kustomisatsin kasaaminen pönttö kerrallaan on niin helppoa. Vaihtoehtoja olisi useita. MMX, Emeral Fade, kullatut metalliosat MMX, Diamond Burst, mustat metalliosat BRX, Black Sparkle, kullatut metalliosat MSX, Red Onyx, mustat metalliosat MMX:t ja MSX:t ovat hintavampia kuin BRX:t ja BRX:iä meinasin aluksi. BRX:t ovat myös koivua ja niissä sekä MSX:issä on hieman paksumpi runko kuin MMX:issä. MSX:issä on wrappi, joten se on joko kaunistus tai kauhistus, riippuu miten katsotaan. Wrapin väitetään kestävän keikatessa paremmin. MMX:ien valttina on kivoimmat värit ja ohuempi runko. Kiinnostaa tosin kuitenkin voiko ohuempi runko olla myös huono juttu. Olen vähän huono selittämään mitä soundilta haen. En ole koskaan soittanut yhdelläkään oikeasti high end -tason setillä, taisivat Pearlin Sessionit ja Premierin XPK:t olla hifeintä mitä koskaan olen päässyt koittamaan. Olisiko jollakulla ehdotuksia? Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))> |
AP 06.08.2005 11:13:42 | |
---|
Premierin XPK:t olla hifeintä mitä koskaan olen päässyt koittamaan. Olisiko jollakulla ehdotuksia? No, XPK ainakin on periaatteessa koivurumpu, joten se voisi toimia hyvin ontuvana vertauksena BRX:aan. Ihan jos itseäni mietin, että annettaisiin Pearlin kataloogi ja kassillinen rahaa niin BRX:t ottaisin juuri koivuisuuden tähden. Noista väreistä ei kyllä omaa silmääni miellytä yksikään; tällaista Artek-fania eivät sparklet ja sunburstit innosta. Värin pitää olla selkeä. Njoo, tämä tästä. K100 #7
Ärlä #011 |
Niskamies 06.08.2005 11:32:51 | |
---|
Mä ottaisin noista BRX:t, koska mä diggaan koivurummuista. Niistä löytyy muna, jytinää, ja hyvä selkeä attack. Väreistä en osaa sanoa, eiköhän sieltä joku sua miellyttävä löydy. Virallisesti semi-pro! |
markkuliini 06.08.2005 12:04:05 | |
---|
Meinaat siis laittaa rahasi pro-tason settiin testaamatta...? www.vasamayhtye.com |
Niskamies 06.08.2005 12:04:58 | |
---|
Meinaat siis laittaa rahasi pro-tason settiin testaamatta...? Testasitko sä sun kumuja ennen kuin sä ostit ne? Virallisesti semi-pro! |
markkuliini 06.08.2005 12:12:20 | |
---|
Testasitko sä sun kumuja ennen kuin sä ostit ne? Testasin. Ekaksi kuulin paria Kumun settiä keikoilla ja ihastuin. Sitten mulla oli pop/jazz:in Kumut parilla omalla keikalla koekäytössä, ja siellä vakuutuin rummuista niin paljon että päätin myydä Signiat saman tien pois. Sitten matkustin Hämeenlinnaan testaamaan eri rumpujen syvyyksiä ja vanne vaihtoehtoja. Tuntuisi hullulta ostaa kallis setti testaamatta. Meinaan vaan että ei ehkä kannattaisi laittaa niin paljoa raha akiinni jos ei pääse edes rumpujaomin käsin ensin koittamaan. Kyllä se on niin paljon helpompi rajata vaihtoehtonsa kun pääsee ruuvailemaan ja testaileen itse. www.vasamayhtye.com |
LaKu 06.08.2005 12:48:56 | |
---|
MSX Red Onyx:inä! Kertakaikkisen upea. Masterworks, Kumu vai Tama SC Maplet? |
DimensionZ 06.08.2005 12:51:11 | |
---|
Meinaan vaan että ei ehkä kannattaisi laittaa niin paljoa raha akiinni jos ei pääse edes rumpujaomin käsin ensin koittamaan. Kyllä se on niin paljon helpompi rajata vaihtoehtonsa kun pääsee ruuvailemaan ja testaileen itse. Nimenomaan, eikä varsinkaan tuollasella perusteella että kun nyt Pearlia on käyttäny aina (siis jotain keskitason settejä) niin sieltä ne seuraavatkin pitäis ostaa. ''He jumped right out of a building!!'' |
Triskal 06.08.2005 13:29:01 | |
---|
Tuo testaaminen on vain vähän niin ja näin. Täällä Porissa eivät ota mitään high end -tasoista settiä näyteikkunaan istuskelemaan, koska pelkäävät, etteivät saa kaupaksi. Pitäisi mennä jonnekin Helsinkiin testimään. Sitäpaitsi tuosta vain ei saa oikeaa kuvan setin ominaisuuksista, kun liikkeessä tuskin voi kokeilla viittä eri kalvosatsia ja etsiä yhtä monta tuntia hyvää virettä. Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))> |
Triskal 06.08.2005 15:37:13 | |
---|
Ai niin. Voisi kysyä vielä, että kannattaako ottaa isot tomit jaloilla vai ilman? Mimmoisia kokemuksia jengillä on 16" tomin klämppäämisestä peltiständiin? Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))> |
Niskamies 06.08.2005 15:40:36 | |
---|
Ai niin. Voisi kysyä vielä, että kannattaako ottaa isot tomit jaloilla vai ilman? Mimmoisia kokemuksia jengillä on 16" tomin klämppäämisestä peltiständiin? Hyvin toimii. Mulle on tulossa 16"x14" tomi joka tulee samaan tuplatomiständiin 14"x12" tomin kanssa. 14"x12" tomi ei yksinään tuota minkäänsortin ongelmia, eikä 16" tomikaan, kunhan on vain riittävän jytky teline. Suosittelisin 14" ja 16" räkkitomeille tuplatomiständiä. Virallisesti semi-pro! |
moderndrummer88 06.08.2005 15:50:32 | |
---|
Ai niin. Voisi kysyä vielä, että kannattaako ottaa isot tomit jaloilla vai ilman? Mimmoisia kokemuksia jengillä on 16" tomin klämppäämisestä peltiständiin? no minusta lattiatomit kannattaa pitää omilla jalloillaan, vapauttaa sitä asettelua, varsinkin jos ne on vielä jossain peltiständissä niin menee tosi hankalaksi välillä Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!! |
Niskamies 06.08.2005 15:51:26 | |
---|
no minusta lattiatomit kannattaa pitää omilla jalloillaan, vapauttaa sitä asettelua, varsinkin jos ne on vielä jossain peltiständissä niin menee tosi hankalaksi välillä Mun mielestä lattiatomit on paljon hempompi asetella jos ne ovat räkkimallisia. Kun on hyvä tuplatomiständi, niin tomien asettelu on yhtä juhlaa. Ja onhan ne hienomman näkösiäkin. Virallisesti semi-pro! |
moderndrummer88 06.08.2005 15:53:12 | |
---|
Mun mielestä lattiatomit on paljon hempompi asetella jos ne ovat räkkimallisia. Kun on hyvä tuplatomiständi, niin tomien asettelu on yhtä juhlaa. Ja onhan ne hienomman näkösiäkin. no en tajua kyllä pointtiasi... jos tomi on täysin vapaasti liikuteltavissa ja nopeasti niin minusta se on kätevämpi. ps. omilla jaloilla olevat ovat paljon tyylikkäämmän näköiset Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!! |
Niskamies 06.08.2005 15:57:02 | |
---|
no en tajua kyllä pointtiasi... jos tomi on täysin vapaasti liikuteltavissa ja nopeasti niin minusta se on kätevämpi. ps. omilla jaloilla olevat ovat paljon tyylikkäämmän näköiset Katos: Sä kasaat settiäs jossain ties missä. sä asettelet tomit kohdalleen, ja heität muistilukot paikoilleen. Tomi on nyt hyvässä paikassa, eikä tomin jalat vie lattiatilaa muilta ständeiltä. Sittekun kun sä kasaat settiä muualla, kasaat ständin muistilukkojen perusteella, ja heität tomin kiinni. Voila, tomi täydellisessä paikassa! Sitten jalallisen tomin kanssa pitää ruveta sählämään jalkojen korkeuksilla yms, koska tietääkseni Tama on ainoa jolla on lattiatomeissa kunnolliset muistilukkosysteemit. Siis huippurummuissa. Virallisesti semi-pro! |
moderndrummer88 06.08.2005 16:03:29 | |
---|
Katos: Sä kasaat settiäs jossain ties missä. sä asettelet tomit kohdalleen, ja heität muistilukot paikoilleen. Tomi on nyt hyvässä paikassa, eikä tomin jalat vie lattiatilaa muilta ständeiltä. Sittekun kun sä kasaat settiä muualla, kasaat ständin muistilukkojen perusteella, ja heität tomin kiinni. Voila, tomi täydellisessä paikassa! Sitten jalallisen tomin kanssa pitää ruveta sählämään jalkojen korkeuksilla yms, koska tietääkseni Tama on ainoa jolla on lattiatomeissa kunnolliset muistilukkosysteemit. Siis huippurummuissa. no entäs jos kaikki ei olekkaan niin mililleen kohdallaan kuten wecklillä oli, silloin menee hermot noiden muistilukkosätndien kanssa... no jaa, itelläkin räkki niin melko pitkälle on noiden muistilukkojen varassa vaan mullapa onkin helppo kikka millä saan kaikki juuri kohdalleen. silti olen jalallisen lattiatomin kannalla, ja niiden jalkojen laittamisessa siihen oikeean asentoon nyt ei kulu paskaakaan aikaa Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!! |
Niskamies 06.08.2005 16:07:04 | |
---|
no entäs jos kaikki ei olekkaan niin mililleen kohdallaan kuten wecklillä oli, silloin menee hermot noiden muistilukkosätndien kanssa... Kannattaisi olla. Virallisesti semi-pro! |
moderndrummer88 06.08.2005 16:11:37 (muokattu 06.08.2005 16:11:57) | |
---|
Kannattaisi olla. vaankun aina ei ehkä ole... rauha? eiköhän tätä ole puitu jo Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!! |
afro 06.08.2005 16:14:04 | |
---|
Ai niin. Voisi kysyä vielä, että kannattaako ottaa isot tomit jaloilla vai ilman? Mimmoisia kokemuksia jengillä on 16" tomin klämppäämisestä peltiständiin? Makuasia. Itse tykkään ehdottomasti jalallisista lattiatomeista, ovat helpommin aseteltavissa ja tyylikkäämpiä. Kukin tyylillään. Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
moderndrummer88 06.08.2005 16:19:54 | |
---|
hehee jalat kaksi - ständi yksi Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!! |