KaRa 05.08.2005 21:43:32 | |
---|
Katsokaa RHCP:n musiikkivideoita ja livejä, kun Frusciante soittaa. Esimerkiksi "Can't Stop" kappaleessa näkee hyvin, kuinka Frusciante soittaa "rämpyttämällä" kaikkia kieliä ihan huolettomasti, mutta tamppaa kaikki muut kielet paitsi yhtä jne.. olen koittanut samaa, mutta kappaleen tabut ei selitä tuota asiaa. Eli kysymys onkin: kuinka? Ei ole niin yksinkertaista. En jaksa kirjoittaa allekirjoitusta; se on liian työlästä, enkä näe siinä mitää järkeä. |
Safaweb 05.08.2005 21:45:03 | |
---|
Ota se yksi sävel keskisormella ja demppaa muut etusormella. Vähän niinkuin barre-otteessa. Sut min næse. |
KaRa 05.08.2005 21:50:00 (muokattu 05.08.2005 21:54:50) | |
---|
Ota se yksi sävel keskisormella ja demppaa muut etusormella. Vähän niinkuin barre-otteessa. Juuri noin olenkin soittanut, mutta en saa samaa "sulavuutta". En ole aloittelija enään. "Harjoittele, harjoittele" ei käy. Kuunnelkaa sitä tarkkaan, niin huomaatte, miten hän saa niin sulavasti sellaisen "edellisen soitetun kielen kaijun". ..mutta eiköhän se siitä En jaksa kirjoittaa allekirjoitusta; se on liian työlästä, enkä näe siinä mitää järkeä. |
Wahi 05.08.2005 23:41:57 | |
---|
Se on sitä funkkia. Sitten kun sen osaa se on hyvän kuuloista. "Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page |
KaRa 06.08.2005 00:51:28 | |
---|
Just. Kyllähän se tästä lähtee meiningillä. En jaksa kirjoittaa allekirjoitusta; se on liian työlästä, enkä näe siinä mitää järkeä. |
Läpistö 06.08.2005 01:40:01 | |
---|
Sitä treeniä treeniä vaan...yhessä vaihees kun tuon "kielten hakkaamis" kikan opin olin ihan ällistynyt, mutta loppujen lopuksi ei ole vaikeakaan juttu :) "Treenaatteko te paljon" - No ei me oikeestaan koskaan. "Ai onko se niin että lahjattomat harjottelee?" - No joo. |
Juu kyllä nuo kaikki "kielten hakkaamiset" menee, mutta ihmettelin sitä sellaista sulavuutta. Hallitsen jo pikkuhiljaa noita saloja. Oli pakko koittaa tätä (cant stop) kappaletta, kun rhcp:n tuotannosta osaan paljon muutakin. En jaksa kirjoittaa allekirjoitusta; se on liian työlästä, enkä näe siinä mitää järkeä. |
Joees 06.08.2005 14:38:30 | |
---|
Juuri noin olenkin soittanut, mutta en saa samaa "sulavuutta". En ole aloittelija enään. "Harjoittele, harjoittele" ei käy. Kuunnelkaa sitä tarkkaan, niin huomaatte, miten hän saa niin sulavasti sellaisen "edellisen soitetun kielen kaijun". ..mutta eiköhän se siitä Harjoittele harjoittele käy aina. Vaikka ei olisikaan aloittelija. Reenaat sitä hommaa niin kyllä se menee. Ja sit kun se rupee menemään groovella niin alkaa kuulostamaan hyvältä. Olettaen tietysti että ne demppaukset luonnistuu. Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
KaRa 06.08.2005 14:46:16 | |
---|
Tarkoitin tietenkin, ettei se olisi ensimmäinen vinkki... sitäpaitsi en pidä kitaransoittoa harjoitteluna vaan ihan soittamisena.. (Täytyy ostaa äkkiä joku kitara, että pääsen soittelemaan.) En jaksa kirjoittaa allekirjoitusta; se on liian työlästä, enkä näe siinä mitää järkeä. |
Kusse 06.08.2005 15:13:42 | |
---|
Nyt varmaan saan lokaa niskaan opettajilta, mutta ns. lapio-ote helpottaa kummasti. Eli peukulla demppaat paksuimmat kielet. I've sold my soul, so when my body goes cold, I'll go straight to hell. |
TheWickerMan 06.08.2005 15:17:17 (muokattu 06.08.2005 15:17:29) | |
---|
Emmä tiiä, tulee luonnostaan dempattua kaikki turhat kielet. - Kyllä. |
KaRa 06.08.2005 15:26:56 | |
---|
Nyt varmaan saan lokaa niskaan opettajilta, mutta ns. lapio-ote helpottaa kummasti. Eli peukulla demppaat paksuimmat kielet. Yleensä barreissakin otan muutamat kielet peukalolla ja loput etusormella, kun olen tottunut pitämään kitaraa melko alhaalla niin "oikeaa" tyyliä on aika mahdoton tehdä :).. samahan se on, se sopii minulle parhaiten. En jaksa kirjoittaa allekirjoitusta; se on liian työlästä, enkä näe siinä mitää järkeä. |
J.Hollström 06.08.2005 15:45:12 | |
---|
Yleensä barreissakin otan muutamat kielet peukalolla ja loput etusormella. Vaatii aika isoa räpylää että muutamat kielet saa otettua peukalolla. Hendrixillä moinen taittui mallikkaasti, itselläni huonosti. |
KaRa 06.08.2005 16:01:00 | |
---|
Vaatii aika isoa räpylää että muutamat kielet saa otettua peukalolla. Hendrixillä moinen taittui mallikkaasti, itselläni huonosti. Ei siinä minulla ole tähänasti ollut mitään ongelmaa. Mutta minulla onkin pitkät sormet. En jaksa kirjoittaa allekirjoitusta; se on liian työlästä, enkä näe siinä mitää järkeä. |
Hassel 07.08.2005 13:38:59 | |
---|
Ei muuta kun happy rock and roll |
author 07.08.2005 18:11:14 | |
---|
-Oooo! You smell nice. What is it ?
-Gin |