banustus 20.05.2003 20:33:36 | |
---|
Kertokaa mitä siis on alternative rock? Kategoriointi on sieltä ja syvältä, mut rupes vaan kiinnostaa, kun tulee vähän eri tietoa ja käsityksiä eri tuuteista! In gjoorc dabl yuu bush we trust!!! |
helmihillo 20.05.2003 20:34:51 | |
---|
Alternative Pop/Rock Alternative Pop/Rock is essentially a catch-all term for post-punk bands from the mid-'80s to the mid-'90s. Though there is a variety of musical styles within Alternative Rock, they are all tied together since they existed outside of the mainstream. In some ways, there are two waves of alternative bands, with Nirvana's success in 1991 acting as a dividing point. In the '80s, most alternative bands were on independent labels; if they were on majors, they didn't receive as much support as most of the label's mainstream acts. During the '80s, alternative included everything from jangle pop, post-hardcore punk, funk metal, punk pop, and experimental rock. After Nirvana's popularity in the '90s, alternative included all of these subgenres, but many of the edges were sanded off because the music was now being marketed as part of the mainstream. Hard rock and punk-derived music were more commercially successful than the left-of-center pop that dominated late-'80s alternative pop/rock, so alternative lost some of its quirkier tendencies in the '90s. Most experimental bands were relegated to indie rock. Yhtä tyhmä vastaus kuin kysymyskin. |
Jabbe 20.05.2003 20:45:56 | |
---|
|
banustus 20.05.2003 20:49:35 | |
---|
..ee! oikein tippunu. Ei kyllä nyt lähteny suomennus. Kun osaat tuota lontoon murretta, niin kerrotko mitä tyyliä, lokeroa edustaa esim. tällaset artistit, kun Dave Matthews, Sting, Tori Amos..? Mä olen saanu käsityksen, että nää ois alt pop/ rock matskua! In gjoorc dabl yuu bush we trust!!! |
helmihillo 20.05.2003 22:24:23 (muokattu 20.05.2003 22:24:47) | |
---|
Mä kategorioisin noi POP-genren alle. ...mutta siis onko tällä mitään pointtia mitä musiikkityyliä mikin on ? |
Jabbe 20.05.2003 22:31:56 | |
---|
|
Rock n 20.05.2003 22:58:13 | |
---|
Kertokaa mitä siis on alternative rock? Kategoriointi on sieltä ja syvältä, mut rupes vaan kiinnostaa, kun tulee vähän eri tietoa ja käsityksiä eri tuuteista! Olisikohan eräänlaisen protestimusiikin kolmas sukupolvi. 1. Folk Rock 2. Punk Rock 3. Alternative Rock Ja tämäkin korkeintaan lievästi suuntaa antava. |
1960-1980 20.05.2003 23:41:16 | |
---|
Olisikohan eräänlaisen protestimusiikin kolmas sukupolvi. 1. Folk Rock 2. Punk Rock 3. Alternative Rock Ja tämäkin korkeintaan lievästi suuntaa antava. Alt. rockilla ei varsinkaan nykymuodossaan ole mitään tekemistä protestimusiikin kanssa. Alternative rock merkitsi vielä 90-luvun alussa vaihtoehtoista- ja uutta soundia mutta sittemin koko homma on valtavirtaistunut joten termi on hieman harhaanjohtava. |
Coldplay taisi saada MTV:n alternative-palkinnon tai jotain siihen suuntaan. Minä kutsuisin sitä enemmänkin brittipopiksi. *~-.: meet singles in your area today :.-~* |
Lekuri 21.05.2003 18:21:59 | |
---|
ette tiiä mitään. Se on vaihtoehtois-rokkia kOIRA oN eLÄIn. |
Rock n 21.05.2003 20:33:33 | |
---|
ette tiiä mitään. Se on vaihtoehtois-rokkia Kyl mie vähä tiiän ... on ainakin sata Rock-genreä. Vaihtoehtoista rockkia tosiaan löytyyyyyyyy ;) |
Hermanni 22.05.2003 21:37:47 (muokattu 22.05.2003 21:41:45) | |
---|
eikö post punk ja alternativerok noin vähän suuremmassa mittakaavassa ole vähän eri asioita, tai siis voi ola lähtösin mistä vaan mut noi määritelmätkin kyl muuttuu aina.. Alternativerok on se genre joka teki 80- ja 90-lukujen vaihteessa vaihtoehtoista musiikkia kasarinahkahoususiideritukkaglamrokille. Näin mä olen käsittänyt. eli se genre joka pelasti rokin kuolemalta=P |
eliaskahila 22.05.2003 23:36:14 | |
---|
Kertokaa mitä siis on alternative rock? Kategoriointi on sieltä ja syvältä, mut rupes vaan kiinnostaa, kun tulee vähän eri tietoa ja käsityksiä eri tuuteista! En tiedä tarkkaa alternative rockin määritelmää,mutta voisitko se olla vaikkapa tätä? http://www.eliaskahila.net |